Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: SummumD5 - 19.11.2012, 23:31:51
-
Kuinka tuollasen onnistuu itse kuitata pois,ollut huollossa syksyllä 2012 ja autolla ajettu sen jälkeen n.2tkm.
Vinkkejä..ohjeita..??
-
Tuo teksti ilmaisee viasta jossain moottorin järjestelmässä.
Normaali huollolle on eri teksti.
Eli vikakoodien luku ensin ja sen jälkeen pohdintaa, että mikä voi olla vialla.
-
Kaikki toimii ihan normaalisti,eli mitään vikaa ei ole havaittavissa.
Kuinka onnistuu omatoimisesti nollata pois tuon tekstin vm.200 V50D5:sta?
-
Yleensä noi ilmoitukset poistuvat muutamien käynnistysten ja ajettujen kilometrien jälkeen sitten, kun vika on poistunut, jos se oli jokin ajoittainen vika tai sitten vikakoodit nollaamalla.
Koska se ei ole itsestään kadonnut, niin siellä on jokin vika, kaikki viat ei ole sellaisia, että niitä voisi kuljettaja huomata muusta kuin ilmoituksesta mittaristossa, se ei tarkoita kuitenkaan sitä, etteikö autossa voisi olla jokin vika, joka voi vaurioittaa autoa, jos sillä vain jatkaa ajoa välittämättä ilmoituksesta.
-
Niin Miksu,laitoin auton kylmästä käyntiin työpaikan pihalla kotiin lähdössäni ja sen jälkeen ajoin kotiin sillä n.7km matkan,ei siis ole aiemmin herjannut mitään.Pitää huomenna koittaa jos ajaa koneen lämpöseks kunnolla ja sitten sammuttaa ja kääntää virrat pois,että onko mitään apua.
Kai jotain omatoimisia konstejakin on olemassa valojen nollaamisiin,ettei tarvi marmoritiskille mennä..??
-
Käytin puolesasi googlea ;)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=55.0
Omassa koneessa tuli ilmoitusta kun imusarjan? läppäohjaimen muovinen klipsu oli irronnut. Ekalla kerralla oli murtunut. Vaihdettiin uusi tilalle. Parin kuukauden päästä taas ilmoitus kojetauluun, oli taas irronnut. En älynnyt että siellä olisi vika, kun olin omalla halvalla OBD-lukijalla tutkinut koodeja. Ne viittasivat vaihdelaatikkoon. Muutama aika taas tästä eteenpäin ja ilmoitus. Taas oli irti. Sitten tutkin sitä klipsua ja laitoin sen nurinperin sinne. Voipi olla että nyt on oikein päin. :D Nyt on pysynyt paikoillaan.
Huollossa sanoivat että joihinkin aikaisempiin malleihin saa metalliset osat.
-
Kai jotain omatoimisia konstejakin on olemassa valojen nollaamisiin,ettei tarvi marmoritiskille mennä..??
Niin siis tuossa yllä Miksu yritti selittää ettei se vika korjaannu pelkästään sen valon/tekstin nollaamisella... :)
Käytin puolesasi googlea ;)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=55.0
Muuten hyvä mutta tässä ei ole kyse huoltovalon nollaamisesta...