Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvertti75 - 20.11.2012, 16:58:08
-
mistä löytyy moottorin valmistenumero v70 vm 97, jakopään muovista löyty nämä b 5254t serial nro 1095455 ja part nro 6821219 onko joku näistä, pitäs saada jakopään hilppeet ja ei saa ilman numeroa kuulemma, haulla ja kuukkelilla en saanut oikein selvää siitä valmiste numeron paikasta :( kiitos jo etukäteen
-
mistä löytyy moottorin valmistenumero v70 vm 97, jakopään muovista löyty nämä b 5254t serial nro 1095455 ja part nro 6821219 onko joku näistä, pitäs saada jakopään hilppeet ja ei saa ilman numeroa kuulemma, haulla ja kuukkelilla en saanut oikein selvää siitä valmiste numeron paikasta :( kiitos jo etukäteen
Pitäisi oikeat lelut saada melkeenpä jokaisesta varaosaliikkeestäkin pelkän auton rekisterinumeron perusteella 8)
-
va kun ei saanut senkään perusteella hihnan hammas määrä kun on kuulemma 2 mallia ja kiristimeenkin 2 mallia tai sitten oli taidoton varaosa putkan myyjä :(
-
va kun ei saanut senkään perusteella hihnan hammas määrä kun on kuulemma 2 mallia ja kiristimeenkin 2 mallia tai sitten oli taidoton varaosa putkan myyjä :(
Sitten on kumma, koska rekkarin perusteella saadaan näkymään kaikki auton tiedot, myös koneesta :(
-
kun hihnan hammas määrä vaihtuu jostakin moottori numerosta toinen 148 ja 142 on vaihtoehdot pittää vissiin kysyä siniseltä, niin onko siitä moottorin numerosta tietoa jossain kohti lohkoa vai missä?
-
Mitäs, jos pistät tänne Bilteman sivuille (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/) autosi rekisterinumeron ja katsot mallia, minkälaisia osia Biltema autoosi tarjoaa?
-
ka niin vaihtoehdot moottori numerosta /numeroon/ numerosta eteen päin eli taas 2 vaihtoehtoa, pitää ottaa molemmat satsit ja katsoa kummat käy kunhan jahka joskus kerkiää ei vielä niin akuutti vaihto tarve
-
Jos sulla on rehellinen -97 matalapaineturbo jossa on virranjakaja niin siihen kuuluu 148 hampainen remmi ja siinä on hydraulinen kiristin jota ei tarvii toki uusia, rullat vain.(kiristin ja ohjainrulla)
Turboja kun ei oo 10 venttiilisiä joissa käytetään lyhyempää remmiä. (144)
Tuossa numeroitten paikkaa jos niitä kaipaat. Tokihan jo kerroit ne numerot itse.
(http://ww2.justanswer.com/uploads/supermechanic/2010-09-03_221202_engine_number.gif)
-
ok tulihan se sieltä, se on vissiin se serial nro ja on se ehta matalapaine turbo virranjakajalla, kiitooksia hevonen :)
-
Sitten on kumma, koska rekkarin perusteella saadaan näkymään kaikki auton tiedot, myös koneesta :(
Ei vaan kaikissa tapauksissa saa. Esim. mulla ei edes sinisellä löytäny jarruosia rekkarilla, joutu käymään ihan konehuoneesta jotain numerosarjoja katsomassa.
-
Jos sulla on rehellinen -97 matalapaineturbo jossa on virranjakaja niin siihen kuuluu 148 hampainen remmi ja siinä on hydraulinen kiristin jota ei tarvii toki uusia, rullat vain.(kiristin ja ohjainrulla)
Turboja kun ei oo 10 venttiilisiä joissa käytetään lyhyempää remmiä. (144)
Tuossa numeroitten paikkaa jos niitä kaipaat. Tokihan jo kerroit ne numerot itse.
_________________________________________________ ____________________________________
Remmillä tulleet vuodet täyteen ja uutta tilalle. Ongelmana on juurikin tämä koneen tyypin epämääräisyys. Tarviiko hydraulisen kiristäjän vai mekaanisen.
Tietoja: C70 rek 11/98 mutta sähkökaasuineen selvä -99 (5254t 142kw 2430cm.)
Varaosakirjat ei tiedä kummalla kiristäjällä.
Hevonen tuossa sanoo ettei koko kiristäjää edes tarvi uusia, oho, kuitenkin aina uusitaan "kiristäjä" eikös tämä ole ihan "alltime" juttu kun jakopää tehdään ?? Vai mitä tässä tarkoitetaan.
Toiseksi kysyisin onko työläs homma vaihtaa samalla nokan ja kampiakselin stefat, ne kun ei hirveästi maksais ?
-
Oho..jos sulla on sähköinen kaasuläppä niin kiristäjä on kyllä uusittava jos, on sellainen ihan susi jousisysteemi, eli mekaaninen.
Mun mielestä. :)
Kun tuota vaihtaa, pitää kyllä tietää mitä tekee ja asettaa sen kiristysaste oikein lämpötilan mukaan.
Ohjeita löytynee varmaan netistä. Laitoin ne joskus faq-puolelle mutta linkki vanheni.
Tuossa tähänkin malliin ihan käypänen ohje.
http://www.youtube.com/watch?v=IK_zH8g8Fow
Kerroinhan mihin malliin kiristäjää ei tarvii uusia, vain kiristimen ja ohjaimen pyörät.
(virranjakajallinen malli, ns vanhempi konetyyppi, mekaanisella kaasuläpällä,vaijerikaasu).
Stefat vaihtaa ihan kivasti samalla jos osaa laittaa nokkapyörät takaisin kohdilleen, kannattaa perehtyä asiaan ja ehkä jättää vaihtamatta jos eivät vuoda.
Vanhallakin kiristimellä ollaan laitettu jos on vaan vuodet täynnä ja kilometrejä ei ole hirveästi ollut.
-
Jos sattuisi olemaan mekaaninen kiristys tässä uudemman mallin koneessa sen siis voi vaihtaa hydrauliseen "vauhdissa". Sopii suoraan kiinnityspultit yms ?
Tiedän vaan tilata oikean osan niin on myyjäkin tyytyväinen kun ei tarvi lähetellä ylijääneitä osia takaisin.
Stefat saa vaikka jäädä omaan hyllyyn jos ovat koneessa priimat.
Kiitos ohjeista :)
-
Jos sattuisi olemaan mekaaninen kiristys tässä uudemman mallin koneessa sen siis voi vaihtaa hydrauliseen "vauhdissa". Sopii suoraan kiinnityspultit yms ?
Eieiei, ymmärsit nyt jotenkin väärin.
Sulla on se mekaaninen kiristäjä kun kerta on uudempi konemalli sähköisellä kaasuläpällä. Jos sen haluat vaihtaa, hommaat uuden samanlaisen.
Wanhemmissa lohkoissa on hydr. kiristinpatruuna joka työntää kiristinrullaa, niissä riittää rullien vaihto ja voi käyttää vanhaa hydr. kiristinpatruunaa.
Ihmettelen suuresti varaosamyyjää jos ei osaa selvittää rek.nron perusteella tai runkonumeron perusteella oikeita hilppeitä...
Tuo että sanoin vanhallakin kiristimellä on laitettu, tarkoittaa että sillä samalla mekaanisella kiristimellä joka siellä on paikoillaan on uusi hihna vaihdettu kun kilometrejä ei vielä ole paljoa, tästäkö lie tullut väärinkäsitys?
-
"....Tuo että sanoin vanhallakin kiristimellä on laitettu, tarkoittaa että sillä samalla mekaanisella kiristimellä joka siellä on paikoillaan on uusi hihna vaihdettu kun kilometrejä ei vielä ole paljoa, tästäkö lie tullut väärinkäsitys?...."
Joo tästä se ajatus lähti. No worries kyllä se kuntoon tulee. ::)