Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: sempalo - 21.11.2012, 17:52:33
-
Hei,
nyt sitten voisi lastutuskuumetta laskea, kertomalla miksi autoa ei kannata lastuttaa.
auto xc60 2,4D aut awd -09 (ajettu 90tkm)
-
Hei,
nyt sitten voisi lastutuskuumetta laskea, kertomalla miksi autoa ei kannata lastuttaa.
auto xc60 2,4D aut awd -09 (ajettu 90tkm)
Laatikon kesto jos ohjelmointi tehdään hölmösti. (ei rajoiteta alavääntöä tarpeeksi).
-
Tuonhan saat ihan Polestar:n lastun jolloin takuut ja muut säilyy?
http://www.polestar.se/fi/mallit/xc60-24d-fwd-automatic-2010/
-
Tuonhan saat ihan Polestar:n lastun jolloin takuut ja muut säilyy?
http://www.polestar.se/fi/mallit/xc60-24d-fwd-automatic-2010/
Polerstarin softa oli etuvetoon tarkoitettu.
-
Lastutuksen suurinpia haittoja on mahdollisesti laskeva polttoaineen kulutus, sekä voiman tunne kaasupohjassa ajettaessa voi houkutella kiihdyttelyyn :-\
-
Lastutuksen suurinpia haittoja on mahdollisesti laskeva polttoaineen kulutus, sekä voiman tunne kaasupohjassa ajettaessa voi houkutella kiihdyttelyyn :-\
Toki kannattaa muistaa puulaakifirmojen/tusinalastujen suhteen myös päästöjen nousu, rasitus turbolle, vaihdelaatikolle ynnä muille osille. Eikä tuo polttoaineen kulutukseenkaan lasku aina ole itsestäänselvyys ;)
Eli summasummarum ei kannata mennä siihen halvimpaa firmaan, vaan tunnettuun ja hyvämaineisiin yritykseen jolla on kokemusta mielellään useammasta saman merkkisen auton lastutuksesta.
-
Toki kannattaa muistaa puulaakifirmojen/tusinalastujen suhteen myös päästöjen nousu, rasitus turbolle, vaihdelaatikolle ynnä muille osille. Eikä tuo polttoaineen kulutukseenkaan lasku aina ole itsestäänselvyys ;)
Eli summasummarum ei kannata mennä siihen halvimpaa firmaan, vaan tunnettuun ja hyvämaineisiin yritykseen jolla on kokemusta mielellään useammasta saman merkkisen auton lastutuksesta.
Joo tottakai nuo on mahdollisia haittoja. Autostahan voi osia porsia vakionakin, mutta maltillisella softauksella ei varmaan todennäköisyys nouse hirveästi. Kuitenkin Polestarillakin väännöt nousee sinne 460Nm joten varmaan alle 500Nm ei hirveästi ylirasitu paikat. Siis jos on muuten hyvin tehty softa. Lisäksi itse samalla poistaisin sen turhakkeen nimeltä hiukkassuodatin. Sen poisto varmasti laskee kulutusta vaikka jättää auton muuten vakioksi. Mutta joo itse suosisin tunnettuja softaajia. En välttämättä sitä halvinta softaa ebaysta tilaisi :)
-
Powerflash Oulusta tulee saamaan uuden asiakkaan, kun kerran täältä ei tunnu löytyvän kuumeeseen lääkettä.
vajaa 600e se maksaa, mutta halvallahan ei saa hyvää ja kalliilla on hyvä kusettaa.
-
Vielä jos vähä selaat foorumia niin powerflash saa aikalailla yksinomaan kehuja. :)
-
Kiitos HenkkaR1, tämä se vasta kuumetta laskee :P
-
Powerflash Oulusta tulee saamaan uuden asiakkaan, kun kerran täältä ei tunnu löytyvän kuumeeseen lääkettä.
vajaa 600e se maksaa, mutta halvallahan ei saa hyvää ja kalliilla on hyvä kusettaa.
Meilläkin on Oulussa jälleenmyyjä ja pääset vielä Powerflash:iä noin 100€ halvemmalla ja aivan varmasti olet tyytyväinen sen jälkeen!! Meillä on vielä se etu, että me ohjelmoidaan myös vaihteisto uusille tehoille sopivaksi eli vaihteiden vaihdot muuttuvat pehmeämmiksi ja hieman nopeutuvat! Myös toiveet otetaan huomioon jos ne ovat vähänkään järkeviä ja eivät vaikuta mm tekniikan kestoon.
www.nanitech.fi
-
Hei,
kiitos mainoksesta, mutta Teidän nettisivut ei tunnista XC60 dieseleitä ollenkaan.
-
Hei,
kiitos mainoksesta, mutta Teidän nettisivut ei tunnista XC60 dieseleitä ollenkaan.
Ei juu tunnista muitakaan uudempia autoja vaikka ne pystytään tekemään, päivittäjä on niin saamaton :) mutta tosiaan pystytään kyllä tekemään autosi!!
-
Noin vähän ajetussa autossa tuskin tarvitsee pelätä mekaanisia ongemia, kunhan valitset omaan mieleesi olevan laatuohjelman. Ebay-ohjelmia en kovin helpolla omaani laittaisi.
Ohjelmien laatuun liittyy monia piirteitä ja suutinkartalla huijaaminen on vältettävää. Ohjelma rajoittaa syötön tietylle maksimitasolle, jonka pitäisi toteutua täyskaasulla kiihdyttäessä. Laadukas ohjelma näyttää todelliset syöttömäärät, kun ajetaan testerin kanssa autolla ja tarkkaillaan maksimisyöttön määrää livedatasta.
Suutinkarttahuijaus taas näyttää lukemat väärin, jolloin auton toiminnassa voi ilmetä kummallisuuksia. Hyvin usein ongelmat ovat poistuneet softan toimittajaa vaihtamalla, josta meilläkin on kokemuksia. Ihmisethän näitä ohjelmamuutoksia tekee.
Voin suositella kotimaisia osaajia, joita alkaa olla jo hyvä joukko. Toki jokaisella on omat vahvuutensa ja siinä mieipidekysely on paikallaan täällä foorumilla, sekä keskustella ohjelman toimittajan kanssa, näistä saa parhaimman suunnan päätöksentekoon. :)
-
Toki jokaisella on omat vahvuutensa ja siinä mieipidekysely on paikallaan täällä foorumilla!
eikös tästä laiteta mielipidekysely käyntiin. (eikä sitten mitään kettuiluja toisille tai arvostella toisten mielipidettä, jokaisellahan saa olla omansa. Eikö vain?)
(Tosiaan nyt kiinnostaa Powerflash:n laittama softa vs Optimoi autosi softa, mutta antakaa nyt mielipide toisistakin niin palvelee myös muita)
-
Jos en ihan väärin ymmärrä, niin noiden sivujen perusteella Powerflash jälleenmyy Turbotecin tekemiä softia (www.turbotec.com), joista on hyviä kokemuksia. Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta tältä vahvasti näyttää.
Itsellä oli V50 T5:ssä Samppasportin laittama Turbotecin softa, joka oli aivan loistava. Nyt on joulukuussa saapumassa uusi V60 D4 AWD Aut, joka muutaman kuukauden sisäänajon jälkeen saa saman firman softat sisään, kunhan auto on todettu todettu toimivaksi yksilöksi. Suosittelen omien kokemusten pohjalta. Toki vastuu on aina jokaisella itsellään :)
-
Powerflash ja Turbotec ovat tosiaan yhteistyössä.
Itsellä on Mersufoorumilla paljon (positiivista) mainetta niittäneen kajaanilaisen tmi: Kari Tuikkalan tekemä custom-softa.
Medusa-motorsports / Deran softat olleet myös erittäin toimivia.
-
Toki jokaisella on omat vahvuutensa ja siinä mieipidekysely on paikallaan täällä foorumilla!
eikös tästä laiteta mielipidekysely käyntiin. (eikä sitten mitään kettuiluja toisille tai arvostella toisten mielipidettä, jokaisellahan saa olla omansa. Eikö vain?)
(Tosiaan nyt kiinnostaa Powerflash:n laittama softa vs Optimoi autosi softa, mutta antakaa nyt mielipide toisistakin niin palvelee myös muita)
Nyt olen väärä henkilö kommentoimaan, mutta palautetta mitä me ollaan saatu on meidän puolella. Voimaa on laaja-alaisemmin ja enemmän sekä pystytään tekemään autoja mitä muut ei pysty.
Itsellä ollut kahdessa Bemarissa Karalan softa ja on se silloin ollut hyvä kun en muita ollut kokeillut, mutta nyt samanlaisiin olen softia laittanut niin yö ja päivä!!
Meillä on edelleen 100% tyytyväisyystakuu, joten meillä se riski on ja edellyttää meitä tekemään hyvät softat.
-
Nyt kaivataan kovaa faktaa, jos aletaan kaivamaan maata toisen jalkojen alta. En minäkään mollaa sinun myymiäsi Sedoxin softia.
Mitenköhän volvotdi suhtautuisit jos alkaisin haukkumaan perusteetta sinun myymiäsi softia? Olen itse korjannut monia lastutuksia Tuikun tekemillä softilla.
Niin ja mitenköhän nolosti keskustelu päättyi yhdessä lastutus aiheessa Mersiroorumilla? Siinä toistuu tämä sama kyseenalainen markkinointitapa, joka sinulla on.
-
Edellämainituista ongelmista en tunnista kyllä Tuikun työn jälkeä, kun yleensä ollut kymmenissä autoissa päinvastoin.
Noh tässä me kinastelemme asiasta, joten ehdotan seuraavaa:
Tehdään puolueeton testi softan laadusta / paremmuudesta tuohon minun autoon ja "korjataan" nykyinen ohjelma, kun on paljon parempaa tarjolla.
Lähetän sinulle vakio-ohjelman (Volvo V70 D5 vm.2001 manuaali) ja customoikaa se seuraaville osille / spekseille:
- GT22/23 hybridiahdin
- D5 7-reikäiset suuttimet
- EGR-pois
- 3bar MAP:lle muokattuna
- Ahdot 1,7bar
- Ilman savutusta
- Ei suutinkarttahuijausta
- Maltilliset pakopaineet
Tuonhan pitäisi onnistua, kun Tuikkukin sen etänä saa tehtyä.
Penkitetään nykyisellä ohjelmalla ja sitten teidän Sedox-softalla, videoidaan ja laitetaan tulokset näytille.
Minä maksan penkityksen Kemin Lappialla ja sinä softan. Teillähän on myös edustaja Oulussa, joka voisi tulla todistamaan penkitystä.
Miten on, joko lyödään lukkoon? ::)
-
Nyt peli seis kinastelusta. Se joka haukkuu toisen tuotetta menettää jatkossa oman yhteistyökumppanuutensa määrittelemättömäksi ajaksi.
jp_olli on nyt laittanut haasteen pöytään ja toivotaan, että volvotdi siihen vastaa - pointsit tästä jp:lle
-
Uskon kyllä, että Sedoxilla on kokemusta.
Tavoittelen aina kuitenkin parempaa ja olisi ollut mielenkiintoista verrata teho- ja vääntöalueita, sekä maantieajossa käyttömukavuutta. Siinä ohella olisi selvinnyt varmasti paljon muutakin, kuten saisimme jossittelut minimoitua, kun olisi lappua laittaa pöytään. Olisihan tällä myös selkeää mainosarvoa.
Tarjous pitää niin kauan, kun haaste on suoritettu. :)
-
Tähän toisten softien dissaukseen olen törmännyt jo monessa muussakin topicissa täällä ja nimenomaan Volvotdi:n osalta. Olen muistaakseni huomauttanut tällä harmaalla alueella liikkumisesta, koska itse kuulun siihen vähemmistöön joka ei välttämättä usko kaikkea netistä luettua ja siksi omat autot on aina mitattu ennen ja jälkeen muutoksien.
Eli nythän olisi tilaisuus näyttää oma osaaminen, kun haaste on vireillä ja asiakas on luvannut kustantaa penkityksen.
Tekee hyvän, niin varmasti on positiivista vaikutusta markkinointiin.
Jokainen tottakai mainostaa omaa tuotettaan, mutta olen aiemminkin todennut että ilman näyttöjä ja faktoja toisen mollaaminen keskustelupalstoilla ei välttämättä ole se paras / kauas kantoisin markkinointitapa.
Elikkäs leidis ja gentlemenit, turhaan tätä jeesustellaan: Auto rullille-> boksi irti-> softa sisään-> auto rullille.
Utelias Volvo-Kansa odottaa käppyröitä ja kokemuksia. :hello:
-
Aamen!
Nuo lastutukset on, niin veteen piirretty viiva persedynolla, jonka vuoksi toimin Ipijee:n kertomalla tavalla, että auto penkitetään ennen ja jälkeen. Myös polttoaineseuranta on autosta ennen ja jälkeen. Näin pystyn oikeasti kertomaan kannattiko lastutus. Nyt kun haaste on heitetty, niin joko tarttuu siihen tai häipyy hiljaa takavasemmalle.
Tähän toisten softien dissaukseen olen törmännyt jo monessa muussakin topicissa täällä ja nimenomaan Volvotdi:n osalta. Olen muistaakseni huomauttanut tällä harmaalla alueella liikkumisesta, koska itse kuulun siihen vähemmistöön joka ei välttämättä usko kaikkea netistä luettua ja siksi omat autot on aina mitattu ennen ja jälkeen muutoksien.
Eli nythän olisi tilaisuus näyttää oma osaaminen, kun haaste on vireillä ja asiakas on luvannut kustantaa penkityksen.
Tekee hyvän, niin varmasti on positiivista vaikutusta markkinointiin.
Jokainen tottakai mainostaa omaa tuotettaan, mutta olen aiemminkin todennut että ilman näyttöjä ja faktoja toisen mollaaminen keskustelupalstoilla ei välttämättä ole se paras / kauas kantoisin markkinointitapa.
Elikkäs leidis ja gentlemenit, turhaan tätä jeesustellaan: Auto rullille-> boksi irti-> softa sisään-> auto rullille.
Utelias Volvo-Kansa odottaa käppyröitä ja kokemuksia. :hello:
-
Poistin aiemmat kommenttini, koska kyllä ne oikeasti olivat aikas tökeröitä kun näin jälkikäteen aattelee, joten pyydän anteeksi asianosaisilta!
Mutta ihan kiinnostuksenkin vuoksi voisi penkitellä eri softilla siis niillä mitä on saatavilla, saisi tosiaan jotain faktaa persdynon rinnalle. Me käydään penkittämässä yleensä kilpailijan penkissä, jotta ei tule kotiinveto mahdollisuusepäilyjä eikä kiusauksia.
-
Näin asiakkaan suunnasta luettuani esimerkiksi tämän viestiketjun sisältöä tulee mielenkiintoisia ajatuksia. Olen tottunut saamaan asiallista palvelua kun olen asioinut kaluston kanssa ohjelmointi firmassa. Meillä on ajettu muutama miljoona km ohjelmoiduilla autoilla.
Olemme aina perustaneet liiketoiminnan sille pohjalle että halvalla kalustolla emme pysy mukana kilpailussa. Alihankkijoilta odotamme korkelaatuista osaamista myös . Näillä toiminta-ajatuksilla olen huomaavinani että ohjelmointi/optimointi markkinoille ilmaantuu uusia " yrittäjiä " ja paineet on kovat saada asiakkaita. Sen myötä huolestuttava piirre asiakkaana on halpojen ohjelmien kopioitten halpamyynti . Olemme tottuneet että halvalla ei saa hyvää.
Onkohan maailma muuttunut hetkessä , en tiedä ! Joskus asiakas saattaa ymmärtää enemmän kuin uskoisikaan, ainakin sen taskussa on se kukkaro. Osaava yrittäjä on palkkansa ansainnut
-
Itsellä 1,6D volle ja pieni piristys lastun merkeissä kiinnostaa edelleen. Törmäsin tällaiseen tekstiin
"There are several common failures on this engine, one being premature turbocharger failure due to oil starvation. This was a manufacturing defect caused by materials used in the cylinder head casting process remaining in the engine and later coming loose and blocking the oil ways. The other common fault is the DPF filter (or FAP on the HDi) which can wear out and require replacement. Fortunetely compared to some engines, this is relatively cheap to replace."
Kokemuksia tai mietteitä tästä?
-
Itsellä 1,6D volle ja pieni piristys lastun merkeissä kiinnostaa edelleen. Törmäsin tällaiseen tekstiin
"There are several common failures on this engine, one being premature turbocharger failure due to oil starvation. This was a manufacturing defect caused by materials used in the cylinder head casting process remaining in the engine and later coming loose and blocking the oil ways. The other common fault is the DPF filter (or FAP on the HDi) which can wear out and require replacement. Fortunetely compared to some engines, this is relatively cheap to replace."
Kokemuksia tai mietteitä tästä?
Kokemuksia on muutama hajonneista 1.6D turboista ! Autot ovat ajettu noin 200tkm ja kumpaankin vaihdettu uusi turbo rikkinäisen tilalle ja viikon päästä porsinut uusi turbo uudelleen. Syyksi kummassakin tapauksessa on ollut tukkeentunut öljysihti öljypohjassa. Eli sihti tukkeutuu ja öljynkierto turbolle häiriintyy ja saa näin siitä hetkessä entisen. Sihdin kun uusii tai jopa putsaa niin toimii varmasti sen toisen 200tkm, mutta vaatii öljypohjan irroittamisen. Mutta syy miksi sihti tukkeutuu johtuu ilmeisesti tukkeutuvasta dpf:stä ja sen aiheuttamasta kasvaneista paineesta jo sylintereissä. Kyseistä moottoria on Mazdassa, Volvossa, Citroenissä, Peugeotissa sekä Fordissa ja kaikissa näissä on samaa ongelmaa vaikka on muuten hyvinkin kestävä moottori!!
Tukkeutunut dpf on järkevää poistaa kokonaan, koska uusi maksaa huomattavasti enemmän ja ongelmia on varmasti taas edessä vs. kun dpf/fap poistetaan fyysisesti (tyhjennetään sisukset) ja ohjelmasta poistetaan dpf:ään liittyvät parametrit, jolloin matka ei katkea enää koskaan tukkeutuneesta dpf:stä johtuen! Myös muita etuja on dpf:n poistosta, sillä mahdollinen turbon voiteluongelma poistunee, tehot kasvavat ja kulutus pienenee.
-
PSA moottoreissa osa kannen öljykanavista liettyy umpeen tai liian ahtaiksi ja tämä aiheuttaa moottorille ennenaikaisen kuoleman,tai aiheuttaa öljynkiertohäiriöitä, näitä on tullut vastaan jo useita. Tyypillisin paikka taitaa olla nokka-akseleita yhdistävän ketjun hydr./automaattikiristin jonka voitelu on pettänyt. Löysät ketjut on kahlannu ylemmästä kopankannesta itsensä läpi, (ennen kuin nokkien ajoitus on päässyt muuttumaan).
Öljyvaihtojen tihentäminen ja ajoittain ns. huuhtelupesu vois olla toimiva apu noihin. Ei mielestäni kuitenkaan estä virittämästä.
Edit:
Omalle kohdalle ei sattunut tukkeutuneita öljysihtejä, va kaikissa on ollut täysin puhdas sihti.
-
Kiitoksia jälleen asiallisista ja hyvistä vastauksista.
Tuo auton optimointi auton karttoja muuttamalla varmasti on paras vaihtoehto auton piristämiseen. Kuitenkin tahtoisin mielenkiinnosta kysyä miksi noita ulkoisia bokseja hyljeksitään.
Noita laatikoita on varmasti todella huonoja tai sitten sellaisia jotka jotenkin menettelee. Käsittääkseni noilla suurimmaksi osaksi nostetaan ruiskutuspainetta jolloin rasitus kohdistuu eniten pumppuun ja suuttimiin kun keittoa työnnetään reilusti enemmän kuin normaalisti. Paremmissa bokseissa saa ilmeisesti myös turbolta tulevan paineanturin kytkenttyä poksiin jolloin turbokin ymmärtää nostaa hieman ahtojaan jolloin palaminen tapahtuu tehokkaammin.
Tämä boksi asia tuli vain mieleen tästä mallista.
http://www.bluesparkautomotive.com/bluespark_pro
Älkää tuomitko, olen täysi noviisi joten jos meni pahasti lähimpään puroon niin saa sivistää :D
Nuo ulkoiset lastut ja ECUn uudelleen ohjelmointien tulokset ovat kuitenkin melko lähellä toisiaan. Onko suoraa näyttöä siitä että ulkoinen boksi särkee moottorin koska kuulemani perusteella kumpikaan menetelmä ei autoa ole särkenyt.
Oma kärry on ajettu ~65t joten paljoa auto ei tietä ole ehtinyt vielä nielemään. Viime viikolla autoon vaihdettiin kaasuläppä takuuseen. Vanha syystä tai kolmannesta jumi ja sytytti moottorin merkkivalon.
-
Haulla löytyy noista tulitikku laatikoista juttua vs. kunnollinen ohjelmointi. Ja varmasti ihan riittävän kattavastikkin vielä, joten ei viittittäs joka topickkia sotkea samoilla kysymyksillä ja vastauksilla. Jokainen voi omalleen tehdä mitä huvittaa, mutta omaani en moista laittaisi nykyisillä ohjelmointihinnoilla. :P
-
Itse aikoinaan ensimmäise volvoni psa:an kaksi litraisella kiisselillä lastutin vielä vireistä mitään tietämättä.
En tiedä johtuiko vian itse syy ohjelmasta, mutta ruiskunohjauspiiri kärähti kuukauden päästä softauksesta. Ja piiriähän ei pystynyt vaihtamaan boksiin vaan uusi boksi ruottista oli tilattava. Ja ei ollut halppissofta.
-
Itse aikoinaan ensimmäise volvoni psa:an kaksi litraisella kiisselillä lastutin vielä vireistä mitään tietämättä.
En tiedä johtuiko vian itse syy ohjelmasta, mutta ruiskunohjauspiiri kärähti kuukauden päästä softauksesta. Ja piiriähän ei pystynyt vaihtamaan boksiin vaan uusi boksi ruottista oli tilattava. Ja ei ollut halppissofta.
Piiri ei hajoa (kärähdä) ohjelmoinnin jälkeen ja/tai sen vuoksi vaan heti ohjelmointia suorittaessa kun on kytketty väärin ja tässä ei ole merkistystä maksaako ohjelma 10€ vai 1000€, ohjelma ei hajoita vaan osaamaton tekijä! Kyllä noita piirejä menee ihan uusistakin autoista vaikka ei niihin kosketa, elektroniikka on niin kivaa kun ei tiedä niiden kestosta.
-
Joo,
omat kokemukset pelkästään positivisia (ehkä). Ainoana haittapuolena voisi mainta oikeastaan sen, että nälkä kasvaa syödessä.
Joskus vuonna miekka ja kivi tuntui niin kauhian kivalta n. 250/400 tehot omassa etuvetovessassa (vakio siis 200/300) ja siitä ehkä n. 1vko eteenpäin rupes miettiin et kuinka kivalta tuntuis 300/400 ja tehtävähän se oli.
Tämäkään ei tuntunut miltään joten tuommoinen perus 350/500 setti oli ihan pakko toteuttaa. Seisovalle mailille jaksoi laukata 249km/h joten ei todellaankaan ollenkaan huonosti siihen aikaan.
Tässä kyseessä siis volpero v40 t4 vm 2002@ samppasportin softa+ turbo vaihdettuna
No eihän se tämäkään tuntunut muutaman kk:den jälkeen miltään joten seuraavaa stagea(+1 +2 +3 ) kehiin...
Jep,
nykyisin seisovalla maililla tulos 315 ja tosiaan ainoana haittapuolena auton softaamiseen mainitsen tämän "nälkä kasvaa syödessä" efektin.
Ja siis tässäkään ei sinällään mitään pahaa, mut jos mopedi käy keuliin niin...
-
mut jos mopedi käy keuliin niin...
..antaa sen keulia kunnolla. ;)
-
Joo,
omat kokemukset pelkästään positivisia (ehkä). Ainoana haittapuolena voisi mainta oikeastaan sen, että nälkä kasvaa syödessä.
Joskus vuonna miekka ja kivi tuntui niin kauhian kivalta n. 250/400 tehot omassa etuvetovessassa (vakio siis 200/300) ja siitä ehkä n. 1vko eteenpäin rupes miettiin et kuinka kivalta tuntuis 300/400 ja tehtävähän se oli.
Tämäkään ei tuntunut miltään joten tuommoinen perus 350/500 setti oli ihan pakko toteuttaa. Seisovalle mailille jaksoi laukata 249km/h joten ei todellaankaan ollenkaan huonosti siihen aikaan.
Tässä kyseessä siis volpero v40 t4 vm 2002@ samppasportin softa+ turbo vaihdettuna
No eihän se tämäkään tuntunut muutaman kk:den jälkeen miltään joten seuraavaa stagea(+1 +2 +3 ) kehiin...
Jep,
nykyisin seisovalla maililla tulos 315 ja tosiaan ainoana haittapuolena auton softaamiseen mainitsen tämän "nälkä kasvaa syödessä" efektin.
Ja siis tässäkään ei sinällään mitään pahaa, mut jos mopedi käy keuliin niin...
No ei näitä "ammattilaisten" autoja lasketa ;D
Eikös sulla ole toi V40 kymmenen joukossa autoissa, jotka on rikkonut tuon maagisen 300km/h
-
Onkos kellään kokemusta doc-powerilta saatavaan BSR-lastuun? Totta vai tarua tuo 300hp/410nm?
-
Onkos kellään kokemusta doc-powerilta saatavaan BSR-lastuun? Totta vai tarua tuo 300hp/410nm?
Ja autona olisi?
-
Volvo 850 T-5R vm.94
-
Volvo 850 T-5R vm.94
Ei ainakaan vakioahtimella. Ja jos autos on aito T-5R niin se on '95.
-
Ei ainakaan vakioahtimella. Ja jos autos on aito T-5R niin se on '95.
Kyllä se on aito, en tiiä miten on otteesa 94...
-
Kyllä se on aito, en tiiä miten on otteesa 94...
Se o vissii tehtaalta karannu ennen julkistusta.. ;)
Ostin minäkin 2008 (rekisteritiedon mukaan) V70sen 2003 mallisen hinnalla, 2004 mallin ja myin sen 2004 mallisena. :)
Autoliikkeet myy sillä mikä rekisteriotteessa lukee.
-
Kyllä se on aito, en tiiä miten on otteesa 94...
Voi olla 95 malli, joka on käyttöönotettu 94.
-
Voi olla 95 malli, joka on käyttöönotettu 94.
Niin se on koska runkonumero antaa vuosimalliksi 95.