Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Volvoholisti - 22.11.2012, 17:38:47

Otsikko: Volvo 242DL B19A
Kirjoitti: Volvoholisti - 22.11.2012, 17:38:47
Elikkäs aloin tekemään kansiremppaan autoon ja se kävi laanattava, venttiilit läpitte. Tänään hain sen pois ja nyt kysyn että mikä on kanne kiristys momentti? Taisivat olla alkuperäiset kannenpultit kun olivat kuusiokolot ja nykyset ovat kuusiokannalla, mutta niissä on melkein puolet pitempi kierre onko siitä haittaa?
Otsikko: Vs: Volvo 242DL B19A
Kirjoitti: tommi m - 22.11.2012, 18:41:21
Uudemmat (kuusiokantapultit)
  Vaihe 1: 20 Nm
  Vaihe 2: 60 Nm
  Vaihe 3: Kiristä 90 astetta
kiristysjärjestys: keskeltä aloittaa ja siitä vuorotellen ylös-alas pareittain. paremmat nuo venuvat pultit ovat.