Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: V 70 D5 - 22.11.2012, 17:45:29
-
Auto otsikon mukainen ja ajettu 160 tkm. Huollettu säännöllisesti (ja myös korjattu) sinisellä. Auto alkoi herjaamaan "moottorijärj. vaatii huollon", ei kuitenkaan tehohäviöitä kuin juuri silloin kun vikavalo syttyy. Tänään sinisellä ja tuomiona koko pyörreläppäjärjestelmän uusinta, koska nivel ei kestä kiinni. Kustannusarvio osineen ja töineen ihanat 900 eskoa (uusittava ylläolevan lisäksi, korkeapaineputket + 3 tuntia työtä).
Onkohan mitään edullisempaa tapaa saada ko järjestelmä kuntoon ??
PS.
Volvon ostoa harkitseville voisin kertoilla vähän kokemuksia tästä autosta ja kahdesta edellisestä bensakonella olleesta vollesta (850 ja V70). Tämä D5 ollut uudesta asti ja ennen tätä korjausta huoltoihin ja korjauksiin mennyt jo 9000 euroa!! (esim automaattilaatikko vaihdettu lähes takuulla 145 tkm:n kohdalla ja siihen oli vaihdettu laatikkoöljyt 60 tkm:n välein). Kahdesta aikaisemmasta bensakoneesta oli ihan samanlaisia laskuja huolloista ja korjauksista. Joko kohdalleni on sattunut 3 todella p..kaa vollea tai sitten laatu on ala-arvoista!? Itse en ainakaan tästä yksilöstä eroon päästyäni koske enää ikinä Volvoon!!!
-
Jos jakari pysyy kädessä voit tehdä itse imusarjan puhdistuksen. Syynä lienee läppien likaisuus ja siintä johtuva jäykkyys. Foorumilta löytyy kuvia minun vastaavasta projektista, tosin minulla ajettu 470 tkm. Joten taikinaa oli paljon.
PS: Meidän perheessä on nytkin 3 Volvoa ja kaikki pelaa niinkuin pitää. V70 ollut +8 vuotta ja siihen on minun aikana vaihdettu Kaasuläppäkotelo 600 eur. Kaikki jarrupalat, kaikki koiranluut, alapallot 2kertaa, etutukivarret kummallekkin puolelle.
Jarrulevyt, iskarit, voimansiirto ym. on kaikki alkuperäistä ja korjaamatonta.
Eli korjauksiin on mennyt n.1000 e./8 vuotta.
Renkaita, ym. sellaista kuluvaa on mennyt monta sarjaa, mutta niitähän menee.
PPS: Kaikki mun volvot on ollut enemmän tai vähemmän viritettyjä ja tehoja on käytetty (ei tosin radalla).
-
Mikäli sitä pyörreläppäjärjestelmää ei ole ennemmin vaihdettu, eli siellä läpän päässä on reikä ja siinä itse tangossa on nivelpallo, niin tuohon on volvolla korjaussarja, joka maksaa muutaman euron ja asennus näppäryydestä riippuen vie puolisen tuntia - max tunnin, riippuu, kuinka sattuu miniatyyri tyyppinen työskentely ahtaassa välissä sujua :)
-
Omassa kulkineessa irtoili tuo vipu paikoiltaan, mutta se ei aiheuttanu mitään vikailmoituksia. Korjaussetillä oli hintaa tosiaan kympin verran. Siniseltä vipua hakiessa kannattaa tarkistaa, että antavat oikeanlaisen vivun.
-
tuossa olis työkaverilla uusi koko paketti
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=26066.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=26066.0)
-
Joo, sinisen kanssa keskusteltu tänään vielä uudestaan ja Volvon orkkis korjaussarja löytyy vajaan 10 eskon hintaa (vasta kun ko korjaussarjaa ryhdyin erikseen kysymään..). Asennuksessa sinisellä menee n tunti eli kokonaiskulut on n 100 eskoa. Korjaus tilattu siniseltä parin viikon päähän, sillä sieltä saa orkkisosalle ja työlle vuoden takuun. Tosin sinisen mukaan ko korjaussarja ei tule kestämään, mutta jos hajoaa vuoden aikana, niin sen saa kerran tehtaan takuulla uusittua kuluitta - takuun takuutahan ei tunneta. Kusetusta koko homma...
-
Kertokaas vielä voiko tohon pyörreläppäjärjestelmään uusiaan ne osat, omassa autossa se tanko ei meinaa pysyä paikoillaan vaan se irtoaa ja ilmoittelee moottorin ohjausjärjestelmä vaatii huollon.
Jos tuohon löytyy tosiaan korjaussarja, niin kyllähän sellainen pitää hommata ja alkaa remontin korjuuseen.....
-
Minä jumitin ne auki asentoon jo vuosi sitten. En ole huomannut muuta eroa kun että kulutus ehkä tippunut
ihan vähän. En tiedä johtuuko tuosta.
En ainakaan tonnin remppaa noiden takia tekisi. :buck2:
-
Lukaisinkin tuossajonkun jutun että tonnia olisi hinta remontilla, tosin joku korjaus sarjakin olis saatavana jos sillä saisi vian korjattua. Mutta jos kerran tuollai auki asentoon jumittamalla saa asian hoidettua, niin siinähän onkin paras ja edullisin vaihtoehto. Onkohan muut tehnyt samaa ratkaisua?
-
Mulla on ollut jo yli vuoden pikkuinen jousi vesiletkun klemmarista välitankoon vetämässä välitankoa paikalleen eikä mitään murhetta/ongelmaa. Omassa tuo läppäakselin puolen pää on niin väljä että ensimmäisellä liikkeellä tippuu muuten pois tuo välitanko.
Ja tosiaan, läppäakseli maksaa noin 150€ mutta Volvon ohjeiden mukaan polttoainepuolen korkeapaineputket pitää vaihtaa uusiin kun ne joutuu irroittamaan ja se sarja maksaakin vain 5-600€...
E: niin, siis korjaussarja sitten löytyy vain vanhempaan versioon, sekin mahdollisuus on eliminoitu tässä uudemmassa...
-
Voisiko joku ystävällisesti selittää mikä tämä pyörreläppäjärjestelmä on ja missa sijaitsee.
v70 D5-02..kait tuossakin sellainen on.
-
Taitaa olla vasta tuossa uudemmassa d5 nuo pyörreläpät eli vissiin 06 ja uudemmat
Sent from my iPhone using Tapatalk