Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jesse87 - 26.11.2012, 08:39:35
-
Elikkäs kun akun lataa täyteen ja auto on käyttämättä pari päivää niin akku on mennyt tyhjäksi. missähän vika vois olla?
Akku on kunnossa.
-
Jos oot ihan varma että akku on kunnossa niin ne tavalliset...
Kato ettei hanskalokeron valo pala aina.
Onko autossa tehty hifiasennuksia, vahvarin virrat miten?
Ota akusta pluskenkä irti ja laita yleismittari virtamittaukselle ja kytke akun navan ja +kengän väliin.
Paljonko näyttää milliampeereita?
Jos lukema on kymmenissä, ala tutkimaan mikä akkua purkaa. Nypi sulakkeita irti yks kerrallaan ja kato vaikuttaako virtamäärään.
Laturihan on yksi purkumahdollisuus, kaapeli irti sen persuuksista, vaikuttaako?
Tässä nyt jotain mitä mielipuoleen juolahtaa...
-
Hifiasennukset on jo otettu pois käytöstä.
Hanskalaatikon valo on testettu.se sammuu niinkun pitää.
Täytyy sit alkaa mittailla:)
-
ovikytkimet vialliset, polttelee niitä piluvaloja ja sitä punaista valoa siellä oven välissä.
Mistä tiedät, että akku on kunnossa?
Kandee tuokin lukea:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19584.0
-
Itseasiassa ovi kytkimet ei pelaa. katto valo pitää olla 0 asennos muuten sisävalot palaa kokoajan. laitoinkin tänne aikaisemmin siitä viasta. voiko akun tyhjennys johtua niistä mikrokytkimistä? 1 uusi akku kokeiltu ja yhdellä vanhalla akulla joka oli 2 kuukautta varastossa ja sillä lähti käyntiin mutta taas kun oli 2 päivää autossa kiinni nii ei enää lähtenyt.
-
Itseasiassa ovi kytkimet ei pelaa. katto valo pitää olla 0 asennos muuten sisävalot palaa kokoajan. laitoinkin tänne aikaisemmin siitä viasta. voiko akun tyhjennys johtua niistä mikrokytkimistä? 1 uusi akku kokeiltu ja yhdellä vanhalla akulla joka oli 2 kuukautta varastossa ja sillä lähti käyntiin mutta taas kun oli 2 päivää autossa kiinni nii ei enää lähtenyt.
Katsele ne kaikki ovien valot ( polttimot pois ) ja tarkasta myös sellainen juttu, josta täällä harvoin on puhetta ollut: Eli starttimoottorin kaikki liittimet on puhtaat liasta, ja kurasta, sillä tuo startin paksu plussa tulee suoraan akusta, ja jos tuon, ja rungon välissä on paljolti p...aa, niin purkaa akkua.
-
Sellainen on havaittu että akun plussa ja siitä startille lähtevä kaapeli on ajon jälkeen lämmin. Kuuluuko sen lämmetä? EI?
Ei ole viel ehtinyt starttia katsoa mut voisiko lämpeneminen johtua juuri siitä että siellä on kakkaa?
-
Sellainen on havaittu että akun plussa ja siitä startille lähtevä kaapeli on ajon jälkeen lämmin. Kuuluuko sen lämmetä? EI?
Ei ole viel ehtinyt starttia katsoa mut voisiko lämpeneminen johtua juuri siitä että siellä on kakkaa?
No, lämpeneminen johtuu siitä, että jännite/virta purkautuu/kytkeytyy huonon kontaktin kautta.
Kyllä se siltä tuntuu, kun edellä kerroin, että joku tuolla nyt purkaa akkua tuon startin plussan kautta, on siellä sitten pa..aa tai muuta vikaa.
-
Elikkäs auto tuli kuntoon. Vaihdoin startin nii hyvin on akussa virta pysynyt:) kiitokset kaikille:)
-
Elikkäs auto tuli kuntoon. Vaihdoin startin nii hyvin on akussa virta pysynyt:) kiitokset kaikille:)
Hyvä että tuli kuntoon. :)