Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: mikko900 - 27.11.2012, 16:23:35
-
Nonni, nyt sitten meni volvosta kansipahvi :/ öljyä jo vuotanut jonkin aikaa kannen välistä mutta nyt näyttäis olevan litkut jo sekaisin. Venttiilikoneistoon kun kattelin niin muuttunu nesteet valkoseks. Eikös se vedä öljyn valkoseksi kun siihen pääsee jäähdytysnestettä? Mistäs noita kansipahveja kannattaisi lähteä ostamaan, ihan volvolta vai? motonetti näyttäis myyvän yläpään tiivistesarjaa, onkos niistä jtn kokemuksia kenelläkään? http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat moottori tosiaan b230fb
-
Ihan perus autotarvikeliikkeestä lähtisin kyselemään, Motonetin tiivisteet eivät monilla ole olleet pitkäikäisiä. Tosin Motonetistäkin saattaa tuurilla saada laadukkaankin tiivisteen. Merkkejä en tähän lähde ulkomuistista arpomaan :)
-
Elring on hyvä tiiviste. Siinä on ne isommat liekkirenkaat. Viime talvena vaihdoin isän autoon ja eikä ole ollu mitään ongelmia. Hintaa oli jotain 13€
Elwis oli muistaakseni 10€ ja pienillä liekkirenkailla. Ei kestä maantieajoa..
Sitten on joku kisa tiiviste joka maksaa 100€.
Muoks. Ja kannattee tosiaan hakea tarvikeliikkeestä kuten Okko jo sanoi ;)
-
Selvä. Kansipahvi, pako ja imusrj tiiviste ja venttiilikopan tiiviste. Mitäs muita tiivisteitä vielä tarvitaan?
-
Selvä. Kansipahvi, pako ja imusrj tiiviste ja venttiilikopan tiiviste. Mitäs muita tiivisteitä vielä tarvitaan?
Venttilivarren kumit kannattee uusia. Nokka-akselin stefa.
-
http://www.ipdusa.com/products/6062/101383-head-gasket-set-b230
Tuossa ainakin käypä tiivistesarja, täytyypi varmaan tilata tuolta. volvolta oli päälle sata euroa koko yläp. tiivistesarja.
-
http://www.ipdusa.com/products/6062/101383-head-gasket-set-b230
Tuossa ainakin käypä tiivistesarja, täytyypi varmaan tilata tuolta. volvolta oli päälle sata euroa koko yläp. tiivistesarja.
Kuvasta päätellen tuossa on juurikin se halvin mahdollinen kansipahvi, eli niillä pienemmillä liekkirenkailla.
-
elring yläpääntiivistesatsi vaikka aadeelta tai fixukselta, ee oo paha hinta
varaosanumero: elring 701.955
fixuksen kuitista tarkistettu tuon sarjan hinnaksi 47e. Toki ostettu muutakin samalla, että alennukset sen mukaan
-
elring yläpääntiivistesatsi vaikka aadeelta tai fixukselta, ee oo paha hinta
varaosanumero: elring 701.955
Itsekkin hakenut AD:lta elringin yläpään setin, ihan ok kamaa. Ennen sai ihan laadukasta settiä motonetista, nykyään en ole enää saanut, vaan kaikki ollut scantechin pakkaamaan kuraa. Scantechin setissä oleva kansipahvi elringin vieressä näytti ihan siltä että se on jonkun lapsen leikkaama aaltopahvista. :)
-
just näin, motonetin sarjassa stefat vielä kivikovia muovirinkuloita :idiot2:
-
Venttilivarren kumit kannattee uusia. Nokka-akselin stefa.
+ paininkuppien ja venttiilin väliin tulevat vaimennin kumit, ei kalkattele nii pahasti ::)
-
Selvä. Kansipahvi, pako ja imusrj tiiviste ja venttiilikopan tiiviste. Mitäs muita tiivisteitä vielä tarvitaan?
Se kumitiiviste vesipumpun ja kannen väliin.
-
Juu paikallisesta varaosapuljusta tilas sen elringin yläp. tiivistesarjan 70e. Reinziä ekana tyrkytti, se olis sen 60e ollu. Remppaan liittyen vielä, mites sen kannen suoruuden sais parhaiten katottua? Ihanko tulkilla ja viivaimella? Entä asennusvaiheessa, pitääkö siihen jtn tiiviste ainetta lykätä? vai onkos niin että melkeen aina kannattais se plaanata?
-
Juu paikallisesta varaosapuljusta tilas sen elringin yläp. tiivistesarjan 70e. Reinziä ekana tyrkytti, se olis sen 60e ollu. Remppaan liittyen vielä, mites sen kannen suoruuden sais parhaiten katottua? Ihanko tulkilla ja viivaimella? Entä asennusvaiheessa, pitääkö siihen jtn tiiviste ainetta lykätä? vai onkos niin että melkeen aina kannattais se plaanata?
Kannen ja lohkon väliin? Sulla tulee siihen oikea tiiviste niin ei siihen mitään muuta tarvi laittaa..
-
Juu paikallisesta varaosapuljusta tilas sen elringin yläp. tiivistesarjan 70e. Reinziä ekana tyrkytti, se olis sen 60e ollu. Remppaan liittyen vielä, mites sen kannen suoruuden sais parhaiten katottua? Ihanko tulkilla ja viivaimella? Entä asennusvaiheessa, pitääkö siihen jtn tiiviste ainetta lykätä? vai onkos niin että melkeen aina kannattais se plaanata?
reinz yleensä se kalliimpi vaihtoehto, laadultaan samaa tasoa kuin elring.
vanhat tiivisteet vaan huolellisesti pois mattoveitsen terällä ja pinnat rasvanpoistajalla puhtaaksi.
plaanata ei tartte, ellei kannessa pahoja syöpymiä ja tiivistepinta suora.
ja suoruus mitataan just noin.
hyvä siitä tulee, huolehdit vaan momentin kuntoon
vaiheittain 20nm>60nm ja oliko lopuks 90 astetta
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=145.0
-
Kiitoksia, perjantaina tulee osat joten ilmoittelen sitten miten käy : )
-
Mulle tuli Victor renzin tiivisteen mukana momenttikiristys ohje taisin kuitenkin käyttää korjausoppaan ohjeita, 4 vaihe 180 astetta ei uskaltanu vääntää kun 90 astetta ku tuntu että pultit katkeis
-
Mää kyllä käyttäisin kannen oikasussa, ennen kun lyön kasaan, ei kuitenkaan ole kovin kallis homma. Samalla voi hiotuttaa venttiilit, ja sitten säätää. Säätö tarttee tehdä sitten ilman niitä naputusvaimennuskumeja.
-
Täytyypi katsoa missä kunnossa se kansi on, jos suora niin en taida sitä oikaisuun viedä. Meinaan kyllä sille sitten hintaakin tulee kun venttiilitki hiotaan ym.
-
Empä ole ehtinyt vielä paljon purkamaan. Mitäs, saako sen kampiakselin pultin auki jos laittaa vaan isoimman pykälän silmään ja kaveri polkemassa jarrua? Niin meinaan ettei pääse pyörähtämään se kampura. Vai tarviikos siinä sen työkalun millä lukittaa sen?
-
Empä ole ehtinyt vielä paljon purkamaan. Mitäs, saako sen kampiakselin pultin auki jos laittaa vaan isoimman pykälän silmään ja kaveri polkemassa jarrua? Niin meinaan ettei pääse pyörähtämään se kampura. Vai tarviikos siinä sen työkalun millä lukittaa sen?
Omasta kantista aikanaan otin startin irti ja sieltä vänkäri raudalla jumiin ja kampuran pultti auki.
Mutta jos vaihde päällä niin laittaa ykkösen silmään. Isän merikontista aukastiin ainaki sillai.. Jos en oikeen väärin muista ???
-
Itehän tein tommosen kampuran hihnapyörän kiinni pitoon ::)
(http://i1162.photobucket.com/albums/q524/Jogiin/2012-06-30-452.jpg)
-
saahan sen sillainki auki että väännin maata vasten ja pyöräyttää varovasti startilla, kaverin sierrasta aukastiin sillain.
-
Eikös se suurin vaihe kannatta päälle laittaa vai olenko ihan väärässä? :D
-
Eikös se suurin vaihe kannatta päälle laittaa vai olenko ihan väärässä? :D
Kokeileppa hyvikses työntää autoa vaikka 3 vaihteella ja 1 vaihteella ;)
-
Eikös se suurin vaihe kannatta päälle laittaa vai olenko ihan väärässä? :D
No se hommahan toimii just niin että jos vaikka kirrataan kampipulttia, nelonen on hyvä vaihde ja jarrulla auto paikalleen.
Jos paat vaikka ykkösen, jarru ei pidä koska pyörät pyörii.
Julma-Henri taitaa olla nyt vähän hakoteillä jos piruillakseen tuon kommenttinsa heitti.
-
No se hommahan toimii just niin että jos vaikka kirrataan kampipulttia, nelonen on hyvä vaihde ja jarrulla auto paikalleen.
Jos paat vaikka ykkösen, jarru ei pidä koska pyörät pyörii.
Julma-Henri taitaa olla nyt vähän hakoteillä jos piruillakseen tuon kommenttinsa heitti.
Miksi pyörät pyörii jos auto on maassa ja jarrulla pidetään autoa paikoillaan?
-
Noniin... :) Oli suunnilleen yksi sana jäänyt multa pois ja se on "helpoimmin".
Tarkoitan sitä että kun teet tuota operaatiota ykkönen päällä, takapyörät pyrkii pyörimään vaikka seisot jarrulla ja on vaikkapa sorapiha alla. Kyllä auto paikallaan pysyy mutta takapyörät sutii.
Ne takajarrut ei ole niin jytkeet varsinkin jos tehostajassa ei ole alipainetta.
Isommalla vaihteella ei tee tuota niin helposti.
Anteeksi epätarkkuuteni kun kirjoittelin eilen illalla tuota 12 tunnin vaiherikkaan työvuoron jälkeen. *tumppuun->
-
Startilla avaajat voi sitten miettiä miten se pultti kiristetään oikein, työkalun teko vie 15 minuuttia.
-
Noniin... :) Oli suunnilleen yksi sana jäänyt multa pois ja se on "helpoimmin".
Tarkoitan sitä että kun teet tuota operaatiota ykkönen päällä, takapyörät pyrkii pyörimään vaikka seisot jarrulla ja on vaikkapa sorapiha alla. Kyllä auto paikallaan pysyy mutta takapyörät sutii.
Ne takajarrut ei ole niin jytkeet varsinkin jos tehostajassa ei ole alipainetta.
Isommalla vaihteella ei tee tuota niin helposti.
Anteeksi epätarkkuuteni kun kirjoittelin eilen illalla tuota 12 tunnin vaiherikkaan työvuoron jälkeen. *tumppuun->
Tässävaiheessa suosittelisin jarruremontin tekoa tai jalkalihasten treenaamista.
-
Deekussa ainaki luisti kytkin kaikilla vaihteilla ku yritin sitä keskipulttia auki :2funny: . No teinpä sitten sen työkalun.
-
Tässävaiheessa suosittelisin jarruremontin tekoa tai jalkalihasten treenaamista.
Osittain asiallinen kommentti.
-
Tässävaiheessa suosittelisin jarruremontin tekoa tai jalkalihasten treenaamista.
Ei se nyt niin ihmeellistä ole että pääsee pyörähtään vaikka seisoo jarrulla.
-
kyllä vähän saatanan piukassa se pultti on:D moottori pysyy suht hyvin paikallaan mutta kun hihnakin joustaa kuitenkin jonkin verran niin ei pysty edes lyömällä avaamaan. Lukitustyökalu olis aika kova sana kyllä, mutta kun ei tallissa ole oikeen mitään vehkeitä, meinaan hitsivehkeitä ym. Jos kävis volvolta sitä avainta kysymässä niin sais varmasti helpommin auki
-
Joskus iso pulttipyssy on ollu hyvä apu pultin aukasuun siis 3/4" tai 1" karalla oleva.
-
Tai sitte sillä startilla
-
Aukeshan se pultti sitten lopulta, 5 päällä vaan ja vähän jatkovartta. Pakosarjan pulttien kanssakin sai vähän tapella :D
-
Omastani otettiin pultti auki startin kans viime torstaina.
Vaihdoin jakoremmin ja vesipumpun. (termari, vk tiiviste, nokan stefa, ym.)
ISO hylsysatsi ja 24 hylsy sekä varsi runkopalkkia vasten.
Puolalta (bensakone) virtapiuha irti, ettei lähde käyntiin.
Pieni nykäsy startilla ja pultti aukes.
Kiinnitys 4 vaihde päällä ja jarrua painaen, veli"poika" kiristi metrisellä jatkovarrella.
Onneksi on velipojalla (oma firma) tatsi näihin hommihin, teheny näitä -70 luvulta lähtien.
Ei tarvittu mitää asteita eikä momentteja.
-
Kierrelukitetta kannattaa laittaa, kun kasaa.
-
Omastani otettiin pultti auki startin kans viime torstaina.
Vaihdoin jakoremmin ja vesipumpun. (termari, vk tiiviste, nokan stefa, ym.)
ISO hylsysatsi ja 24 hylsy sekä varsi runkopalkkia vasten.
Puolalta (bensakone) virtapiuha irti, ettei lähde käyntiin.
Pieni nykäsy startilla ja pultti aukes.
Kiinnitys 4 vaihde päällä ja jarrua painaen, veli"poika" kiristi metrisellä jatkovarrella.
Onneksi on velipojalla (oma firma) tatsi näihin hommihin, teheny näitä -70 luvulta lähtien.
Ei tarvittu mitää asteita eikä momentteja.
Tuotanoin, tässä tapauksessa hämmästelen että oliko tuo ihan tarpeen? Sikälimikäli tuo oli vielä niillä jäljillä kun autoon joskus jakopään tein, ei pitäisi olla kyllä tommoselle tarvetta, enkä pitäisi starttiaukasua järkevänä jollei pultti oikeesti ole niin kii ettei muuten lähe?
-
Unohdin jakohihan merkkiä kysellä kun sitä tilasin, no gatesin hihnan ja oisko ollu ruville se kiristin, taitaa jtn motonetti tavaraa olla mutta kai se siellä menee. Saksalaisia ainaki oli eikä mitään kiinalaisia:D Tai ainakin se kiristin. Niin ja elringin pultitkin siinä sitten tuli vaikkei niitä olis edes varmaan tarttenu vaihtaa ku ei toho ennen kansiremppaa ole tehty.
-
Unohdin jakohihan merkkiä kysellä kun sitä tilasin, no gatesin hihnan ja oisko ollu ruville se kiristin, taitaa jtn motonetti tavaraa olla mutta kai se siellä menee. Saksalaisia ainaki oli eikä mitään kiinalaisia:D Tai ainakin se kiristin. Niin ja elringin pultitkin siinä sitten tuli vaikkei niitä olis edes varmaan tarttenu vaihtaa ku ei toho ennen kansiremppaa ole tehty.
Kansipultit? Ne pitää aina vaihtaa ku kannen käyttää pois
-
Unohdin jakohihan merkkiä kysellä kun sitä tilasin, no gatesin hihnan ja oisko ollu ruville se kiristin, taitaa jtn motonetti tavaraa olla mutta kai se siellä menee. Saksalaisia ainaki oli eikä mitään kiinalaisia:D Tai ainakin se kiristin. Niin ja elringin pultitkin siinä sitten tuli vaikkei niitä olis edes varmaan tarttenu vaihtaa ku ei toho ennen kansiremppaa ole tehty.
Tuo Gates on minun ymmärtääkseni "sitä maailman huippulaatua" noissa jakohihna-asioissa. Epäilisin että parempaa et saa edes "kiinasta" ;D. Kansipulteissa on varminta noudattaa joko tehtaan suositusta tai käyttää uusia. Itse käytin viimeksi mm Pajerossa käytettyä 4G54 moottorissa niitä vanhoja. Mittasin tosin venymäpituudet ensin ;).
-
Jotkut puhuu että samoja pultteja voi kyllä käyttää montakin kertaa :D mutta eipä ne tosiaan paljoa maksa niin kyllä ne nyt kannattaa samalla vaihtaa.
-
Muistaakseni voi kyllä käyttää useampaan kertaan
-
Jotkut puhuu että samoja pultteja voi kyllä käyttää montakin kertaa :D mutta eipä ne tosiaan paljoa maksa niin kyllä ne nyt kannattaa samalla vaihtaa.
No voihan niitä käyttää mutta sitten ne momentit ei pidä paikkaansa ;)
Ei Volvoltakaan ole määrätty vauhtipyörän pulttien uusimista vp:n vaihdon yhteydessä, ainoastaan suositus vaihtaa ne pultit.
Auto täysin kyllä eri mutta ymmärrätkö pointin? :)
-
Normaali autoilijallehan pulttien kustannus on pieni. Mutta kyllä monet niistä jotka muutaman kerran vuodessa tuon homman tekee, käyttävät samoja 5-6 kertaa vaikka hieman tehokkaammat moottorit kyseessä on.
-
niitä pultteja voi käyttää mutu tuntumalla viidesti niinkuin tuossa ylhäällä mainittu, ja AINA kannattaa kokeilla ilman kantta ettei sinne lohkon reikiin ole jääny mitään paskaa tai pultit venyneet niin että pultti pohjaa ennen kannen kiristymistä.
tehkää se työkalu niin saatte pultin kunnolla kiinnikkin automaatissa... lukitetta kannattaa laittaa
ja koittakaapa räikällä ihan huvin vuoksi paljonko se voimalinja joustaa 1 ja 5 vaihteilla ennenkuin rupeaa jarrujen vastus tuntumaan... 5 tai 4 suattaa osottautua parhaiten toimiviksi
-
Kyllä se sitten harmittaa kun, pultti katkeaa lohkoon siinä vaiheessa että viimistä vedellää kiinni.
nimimerkillä kokemusta on.
-
Taas näitä tyhmiä kysymyksiä mutta kysytään kuitenkin, eli otin noi jäähynesteen pihalle sen alavesiletkun irroittamalla kun siellä syylärin pohjassa ei tulppaa näkyny. Haynesin mukaan siellä koneessa on vielä joku erillinen tulppa josta tulee loputkin nesteet pihalle? missäs mahtaa sijaita. Siis jäähdytysnesteitä meinaan.
-
Kylläpä ne aika hyvin tulee pihalle alavesiletkun kautta.
-
Selvä homma.
-
Jos vinokoneesta puhut niin se roppu on pakosarjan puolella lohkon kyljessä ihan takana.
F-sarjan turboissa joissa on vesikiertoinen öljynjäähdytin, se roppu on siinä jäähyn vesikierron putkessa ihan alhaalla.
-
siitä kylkiropusta saa nesteet pihalle halltusti, on 13mm kannalla.
Ensin vaan löysää ropun ja sitten paisarin korkki pois
-
laittaa siihen roppuun vielä letkun nii saa valutettua suoraan astiaan, ei mee tippaakaan ohi :)
tuohon hevosen mainitsemaan turbo mallin tyhjennys roppuun ei tarvi letkua kun sojottaa siististi suoraan alaspäin :)
-
Nyt on kansi auki, eipä se kauheen kärsineen näköinen ollut. Hyvin lähti siitä lohkosta irti. Nuo pakoventtiilit vähän mietityttää noi pakoventtiilit kun ihan valkoset olivat? kuvaa laitan vähän myöhemmin.
-
Siis pahvi ei ollut kauheen kärsineen tai palaneen näkönen.
-
En osaa näköjään enää kirjottaa :D
-
http://imageshack.us/photo/my-images/854/photo6ab.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/651/photo7to.jpg/
-
Ihan normaalin näköistä on(venttiilit).
Ootko varma että se päästi nestettä öljyyn?
Vähenikö neste?
Ettei ollut vaan sitä normaalia kylmälimaa jos ajettu lyhyttä pätkää?
Kato nyt sitten tarkkaan tosta kannesta neste ja öljykanavien välit ettei ole syöpymää. Tossa 1-3syl välillä vesikanavan seutu on vähän ruskeena...
-
Juu vähän on ruskea siitä. Jos sitä koittais puhdistaa mut en tiä lähteekö. voipi olla että joutuu koneistamaan. Niin en ei siellä välttämättä oo litkut menny sekasin, mutta tuleepa ainakin opeteltua vähän autonlaittoa :D ulospäin se kansi kyllä lykkäs öljyä suht paljon.
-
No eihän sen pahvin vaihto mene hukkaan vaikka olis vaan ulos vuotanut. O0
-
jos aikaa riittää ja oppimisen halu kova, kannattaa purkasta venat pois ja vaikka läpätä :) sitten venavälykset kohdilleen ja kovaa ajua
-
jos aikaa riittää ja oppimisen halu kova, kannattaa purkasta venat pois ja vaikka läpätä :) sitten venavälykset kohdilleen ja kovaa ajua
Tuskin tarvii edes läppäämisen jälkeen säätää. 0.3-0.35 on vielä hyvä.
Eipähän metelöi, eikä kanna vielä.
-
Tuskin tarvii edes läppäämisen jälkeen säätää. 0.3-0.35 on vielä hyvä.
Eipähän metelöi, eikä kanna vielä.
joo harvoin tarvinnu säätää, tarkistaminen se tärkein -H-
-
http://www.autowiki.fi/index.php/L%C3%A4pp%C3%A4ys
laitetaas tommonen linkki vielä, jos ei tiedä mistä puhutaan
-
Kansi on tosiaan pyöristynyt hieman tosta pakosarjan puolelta siitä reunasta. Sieltä sitä öljyykin pukkas ulos. Syök se hapettuminen sitä reunaa vai miks se on mahtanu tommot pyöristyy?
-
Höylää se kevyesti tai osta samaan hintaan ehjä kansikokonaisuus.
-
Nyt meni plaanaukseen, samalla läpätään venttiiliit.
-
pari kysymystä vielä, eli kannattaako niihin kansipultteihin pistää kierrelukitetta kun ne pistää piukkaan? nii ja lähteekös noi kohdistusholkit vai mitkä lienee tuosta lohkosta irti? eikös sen lohkon tiivistepinna voi ihan vaikka mattoveitsellä rapsuttaa puhtaaksi kun sehän on sentään valurautaa?
-
Ei tarvi lukitetta ja mattopuukko on hyvä kun ottaa varovasti eikä naarmuta pintaa
-
Lähtee holkit irti. Iso kierretappi on hyväksi havaittu hellävarainen työkalu tai sitten holkin sisään tukeva tappi jonka jälkeen voi pihdeillä puristaa ulkopuolelta.
-
Nyt saatiin kansi kiinni, vähän kesti kun ei aika tunnu riittävän. Pari kysymystä vielä, tosiaan kansi koneistettii ja venttiilit läpättiin ja varren kumit vaihettiin ja sitten nuo vaimenninkumit, niin olis vissiin pitänyt tarkistaa ne venttiilinvälykset ennen kun on noi uudet vaimenninkumit paikallaan kun eipä oo välystä oikeestaan yhtään? vai onkos jtn voinu tapahtuu tossa kasauksessa? Niin ja simmonen vielä, otin ton virranjakan pois samalla kun tota nokkaa irrotin niin tais mennä väärinpäin takas kun pyörijä osottaa nyt tonne alaspäin vaikka moottori on YKK asennossa. Eikös sen pitäs osottaa ylöspäin tohon 1 sylinterin sytytyskohtaan?
-
Joo, kumit olis hyvä olla pois kun säätää välyksiä. Ei se kyllä niitä oikeesti edes tarvii.
Jakaja ei mene kuin yhteen asentoon eli se on oikein. Pyöritäppä moottoria kierros niin pyörijä taitaa osoittaa ylös ja kaikki on ok.. ;)
-
kyllä se jakaja vaan menee kahteen eri asentoon :P no meneekös ne kumit sit lyttyyn sinne ku pistää käyntiin? jos käyttäis ja tarkistais sitten ne venat.
-
Sulla on joku oma viritys jos jakaja menee kahteen asentoon.
Tuossa näet sen nokan urat ja ne on vähän toisessa reunassa alunperin. Ei mene orkkisosat kuin yhteen asentoon.
Ura ei siis ole keskellä akselia.
(http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/HPIM1440.jpg)
-
no ei sitten ilmeisesti mene. Kaipa se sitten oikeen sielä on, toivottavasti :D
-
Eipä ne kumit heti antaudu vaikka käyttäisit hetken. Olen joskus säätänyt kumien kanssa mutta kyllä oli työlästä...
Ilman kumia on kivempaa... :pupu: :facepalm:
-
Mihis tommonen osa mahtaa kuulua kun en muistanu laittaa ylös kun niin innoissaan volvoa purkasin... :D jakopäästä ? tai sitten joku laturin kiinniike osa tai joku?(http://imageshack.us/a/img515/5953/img1081xg.jpg)
(http://imageshack.us/a/img844/6236/img1078ur.jpg)
-
eipä kai niin oleellinen osa mutta kuitenkin...
-
Vaikuttais laturin puslalta... :P
-
Nyt on volvo kasassa. Simmonen jäi vielä vaivaamaan kun toi jakohihna on nyt kaikissa muissa pyörissä suunnilleen keskellä paitsi nokkapyörässä? muutenkin näyttää että se ois enemmän sisempänä kun muut pyörät, mutta eihän sinne pyörän ja nokan väliin mitään prikkaakaan voinut tulla? ja jos laittaa sitä hiha vähän keskemmälle pyörää niin sitten on hihna vinossa ja kyn vähän pyörittää niin se on taas siinä samassa kohtaa eli melkeen siinä reunassa, kuuluukos se niin olla?
-
Tommonen sinne hihnapyörän alle kuuluu.
(http://img.eautopartscatalog.com/live/A513087177OES.JPG)
Jos ei löydy, tee ite. Iso prikka ja vähän rotanhäntää peliin... Sen sopivan vahvuuden näät kun katot nyt hihnan kulkukohtaa. Alkup. on ehkä n.3mm?
-
ei mulla oo tommosta prikkaa ollu missään :o
-
Mulla taas on ollu jokaisessa mitä oon purkanu :o
Onko se sitten niin että jos on kanttihampainen niin siinä on tuollainen ja pyöreähampaisessa ei?
-
Nuita pyöriä tuntuu olevan monella eri offsetilla, ja prikkoja on sitten eri paksusia tarpeen mukaan.
-
Nuita pyöriä tuntuu olevan monella eri offsetilla, ja prikkoja on sitten eri paksusia tarpeen mukaan.
Näin se varmaan on, ei mullakaan kaikissa ole ollut ja hihna on kulkenut hyvin pyörällä.
Jos mikko900:lla on sivussa, joku on varmaan joskus hukannut tuon shimmin..?