Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volotes - 28.11.2012, 18:25:59
-
Pähkäilin että kummallekko puolen alakaa puoltamaan kun kori on tullut madalluksen seurauksena kuskinpuolelle?
Pitkän tuumailun ja koeajojen jäkeen päädyin siihen tulokseen että sen on puollatettava oikealle, auto kuitenkin puoltaa vasemmalle, ja on puoltanut ennen madallustakin, mutta en muista varmaksi kummalle puolen. Lopuksi annoin koko panhardin lyhentämisen olla kun ajattelin että nyt se on hyvä ???
-
minkäverran laskit? omaan ysiin ei ollu vaikutusta ko laskin pelkkää perää lesjöillä... keula oli jo laskettu aiemmin
242 laskettii reilummin (31/4kierrosta) niin piti suunnata...
edit.
eikös se pyri kääntyyn vasemmalle päin jos ois noin radikaali offsetti taka-akselissa? eli vetäis vasemmalle...lievä mutu eikä heti pääse kokeilee käytännössä
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa364/volvisti/auto%20juttuja/akseliasemat.png)
muutes kerran ajelin vanhan mersun perässä jossa oli offsettia akseleissa melkee noin paljon ja samallailla asemointi akseleissa, se veti kokoaika vasemmalle... tiiä sitte vaikuttaako se et on retkuperä
-
Seiskaa laskettiin 11-12 cm vakiosta, joten joutu laittaa kuskinpuolelle 5mm levikepalan, kun ei ollu säädettävä panohardia.
-
Noin 30-40mm laski, ajattelin sen kulukusuunnan sillee jotta kun kori kääntyy niin että nokka tavallaan alkaa viisaamaan oikealle niin myös etupyörätkin viisais oikealle tavallaan.....en tiedä :idiot2:
-
No nyt on säädettävä panohardi tehty ja paikallaan, puoltaminen tosiaan ainakin väheni.
(http://kuvauppi.fi/view/output/GUID/083F76D6-C7A1-F92E-A131-A8C98A5AC0B1/kuva0131.jpg)
Siinä se nyt on