Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: luigi - 29.11.2012, 23:00:00
-
mikä neuvoksi?
vaihdoin vakio putkiston 3tuumaiseksi ja sen jälkeen syttyi toi vikakoodi. lambra-anturi(tarvike) vaihdettu samalla kattiin.
koodin saan kuitattua pois mutta n.50km jälkeen kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen niin moottorivalo loistaa taas
-
Sitä ei moni tiedä ja harva arvaa..
Kerros autostasi ainakin vähän jotain
-
no tietenkin jätin kortomatta et auto on v70 t5 -02 263hp ja vääntöä 443 Nm
-
Onko katti autossa alkuperäinen?
-
ei ole vaan universal ja autossa on heicon poksi. pystyyköhän sen poksin päivittämään,kun se on kirjoitussuojattu
-
Lainataan vanhaa keskustelua...
Vm 2004 S60 Volvo (2,4/140hp) alkoi polttaa moottorin vikavaloa, luin kiinan obd lukijalla vikakoodit ja sain juuri tuon samaisen P0420 koodin, nollasin vikavalon, mutta ainakaan tuo koodi ei kadonnut mihinkään obd autodoctorista, luen huomenna uudelleen kunhan saan vähän kilometrejä alle.
Onko tässä nyt tuolle koodille muuta tulkintaa kun katti sökönä? Katalysaattori piti helinää joskus kesällä, mutta se sitten loppui itsekseen, ja tuon jälkeen olen autonkin katsastanut ongelmitta, ja olin oikeastaan unohtanut koko helinänkin jo :)
Mistä edullisimmin uusi katti jos vika nyt tuohon kulminoituu?
Tutkailin nettiä ja parillakin ulkomaisella foorumilla suositeltiin spaceria takimmaiseen lambdaan, ja tuolla pitäisi vikavalon sammua kun käytetään rikkinäistä/virikattia, tai poistetaan katti kokonaan, mihin tuollaisen spacerin toiminta perustuu..?
Mitään muita oireita autossa ei siis ole ollut, pelkkä vikavalo ja koodi, vakioputki ja katti, kilometrejä takana 230 000km.