Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: luchadore - 30.11.2012, 10:54:36
-
Ihanan ihana katsastus ja ylivirkaintoinen katsastajasetä :) Mitäpä siihen lisäämään.
Löytyykö keneltäkään amukkaan tukitangon puslia ?
Toinen tarve eteen (pulttikiinnitys) alapallonivel(iä) ? Motonetistä (ehkä) tulossa
Mieluiten kiireisesti että saadaan auto taas kulkemaan! Kiitos :)
-
Ihan mielenkiinnosta (eli ei mulla oo sulle osia) kato onko pallonivelet pulteilla vai prässäämällä tukivarsissa. Helpottaa sua osien ostossa. Itelle tuli meinaa väärät tästä k.o syystä.
Ja eiks motonetistä löydy näit?
-
Kiitos huomiosta! Korjataan ilmoitus.
Motonetista löytyy ilmeisesti noita palloja mutta onko laatu hyvä. Lähinnä täältä kyselen tuota panhardin kumia kun tuntuu olevan harvinaista tavaraa :)
-
Kiitos huomiosta! Korjataan ilmoitus.
Motonetista löytyy ilmeisesti noita palloja mutta onko laatu hyvä. Lähinnä täältä kyselen tuota panhardin kumia kun tuntuu olevan harvinaista tavaraa :)
mä olen ainakin saanut sellasen käsityksen että kunhan varmistaa että siellä pallonivelessä on tarpeeks rasvaa niin se kestää pidempään kun vuoden
-
mä olen ainakin saanut sellasen käsityksen että kunhan varmistaa että siellä pallonivelessä on tarpeeks rasvaa niin se kestää pidempään kun vuoden
Muistelen että motonetin palloissa ei ole nippaa!! Ja panhardin hela on 18-1532 mutta ei ollu missään toimipisteessä...
-
Muistelen että motonetin palloissa ei ole nippaa!! Ja panhardin hela on 18-1532 mutta ei ollu missään toimipisteessä...
Mä oon ottanu sen muovisuojan pois ennen asennusta ja töötänny lisää rasvaa ennenkun laittanu muovin takas ja pallon paikalleen. Samaten laakereista pölysuoja pois ja lisää rasvaa.
-
Nivelissä tuo toimii, mutta laakereiden kohdalla kannattaa muistaa että rasva laajenee lämmetessään ja vaikuttaa laakerin toimintaan.
Ja motonetin nivelissä ei takuulla ole nippaa. :)
-
Nivelissä tuo toimii, mutta laakereiden kohdalla kannattaa muistaa että rasva laajenee lämmetessään ja vaikuttaa laakerin toimintaan.
Ja motonetin nivelissä ei takuulla ole nippaa. :)
Niinhän se tekee, mutta kun langolle vaihdettiin kardaanin tukilaakeria, niin siellä oli kolme max. herneen kokosta rasvatippaa.
-
Ilmeisesti kardaanin ristinivelissä? Nehän eivät varsinaisesti ole laakereita vaikka "laakeroituja" ovatkin. Ne nipalliset nivelet kannattaa rasvata usein, pysyvät paremmin kunnossa. Tukilaakeri on kestovoideltu ja sitä ei kuulu täyttää vaseliinilla.
-
panhardin pusla taisi olla sama kuin etuylätukivarren pusla. Tarkista samalla kun vaihdat ettei perässä oleva puslan tappi ole ruostunut kovin ohueksi tai jää edelleen lonksumaan..
-
Joo se puslan tappi on kyllä vähän syöpynyt. Mielestäni se pusla on suht koht hyvässä kunnossa muutenkin, siinä aina on ollut klappia. Miten tuota oikein voisi korjata, uretaanipusla ? Voiko siihen sorvata nailonista itse sopivan holkin?
-
Voihan siihen sorvata vaikka mistä holkin sen kumin alle, kunhan saa välyksen pois. Jos oikein tarkka on, niin täytehitsaus tai sit sen tapin vaihto uuteen. Vaatii myös hitsaamista. Uretaanipusla, siis itse sorvattu voi tietty auttaa hetkellisesti jos hiot sen tapin alikokoon ja teet siihen sopivan puslan.
Etummaisen ylätukivarren sisemmät puslat on samoja kuin panhard-tangon.
Testaa kuitenkin vielä uusilla kumipuslilla häviääkö välys.
-
Joo uudet kumiset puslat löytyikin jo. Kokeilen niitä, mutta epäilen kyllä tuota että pitääkö sen paremmin.
Hitsaaminen kyllä onnistuu kun vaan kehtaisi. Joku patentti kun nyt vaan että kelpaisi katsastajalle niin ensikesänä kyllä korjataan kun muutenkin on pieni päivitysremppa tulossa alustalle ja moottorille.