Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: JPvrcf - 30.11.2012, 14:51:01

Otsikko: M46 vaihteisto ongelma?
Kirjoitti: JPvrcf - 30.11.2012, 14:51:01
Vaihteet siis hukassa... :hello: 1,2 ja pakki ei mene päälle aina mutta joskus menee ja pakki saattaa jäädä päälle :idiot2:
Otsikko: Vs: M46 vaihteisto ongelma?
Kirjoitti: marvi - 30.11.2012, 16:58:08
Ennen kun oikeeta tietoo tulee mistään, voi tällä linkillä vähän lämmitellä aihetta: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5455
Otsikko: Vs: M46 vaihteisto ongelma?
Kirjoitti: niinvarmaanjoo - 19.03.2013, 20:56:36
Kysytään nyt tässä vanhassa topicissa kun omasta volvosta on alkanu kytkin luistaan ja laatikon pohjasta tiputtaa jonkinverran öljyä niin mistä nää yleensä alkaa vuotaan kun en mitään näkyvää paikkaa ainakaan löytänyt. Ei näyttänyt ainakaan laatikon takimmaisesta stefasta vuotavan ja se ei selittäis kytkimen luistookaan. Onko laatikon etupäässä jotain stefaa jonka voi vaihtaa helposti ja joka vois vuotaa kytkimeen öljyä? Kampiakselin stefasta ei ainakaan taida vuotaa kun vuotava öljy on ihan kirkasta.
Otsikko: Vs: M46 vaihteisto ongelma?
Kirjoitti: hevonen - 19.03.2013, 21:56:19
Kysytään nyt tässä vanhassa topicissa kun omasta volvosta on alkanu kytkin luistaan ja laatikon pohjasta tiputtaa jonkinverran öljyä niin mistä nää yleensä alkaa vuotaan kun en mitään näkyvää paikkaa ainakaan löytänyt. Ei näyttänyt ainakaan laatikon takimmaisesta stefasta vuotavan ja se ei selittäis kytkimen luistookaan. Onko laatikon etupäässä jotain stefaa jonka voi vaihtaa helposti ja joka vois vuotaa kytkimeen öljyä? Kampiakselin stefasta ei ainakaan taida vuotaa kun vuotava öljy on ihan kirkasta.
Millä vaihteella/vaihteilla luistaa?
Otsikko: Vs: M46 vaihteisto ongelma?
Kirjoitti: niinvarmaanjoo - 19.03.2013, 22:03:42
3 ja 4. Vitosella en oo pahemmin vedättäny.
Otsikko: Vs: M46 vaihteisto ongelma?
Kirjoitti: hevonen - 19.03.2013, 22:19:19
No joo, vakoilin sun profiilia kun et kerro että mikä kone on...
Tuohan nyt vaan kertoo että kytkin on loppu.
Hommaa uus levy ja vaikka SRE asetelma niin pitää kyllä sen mitä laatikko kestää. Jos laitat sintterilevyn, laatikko porsii nopsemmin...
Sitten kun on voimaa, kannattaa varoa kolmosella runttaamista, akseli taipuu ja rattaat menee huonolle kosketukselle ja kas, sulla on sileät "rattaat".

Onhan siellä lootan etupäässäkin stefa mutta ei sieltä helposti kyllä kytkimeen öljy mene. Jos kytkimessä olis öljyä, ei se pitäis millään vaihteella.

Jostain kun hommaat M90 laatikon niin sitten kestää lootakin vähän paremmin pikkuvirit.
Otsikko: Vs: M46 vaihteisto ongelma?
Kirjoitti: niinvarmaanjoo - 19.03.2013, 22:50:47
Jees ilmeisesti laatikko vuotaa sitten kytkinkopan ja itse laatikon välistä? Suunnitelmissä olis kyllä ostaa 763 sre ja sille vakio massalevy kun tuolla ilmeisesti pottapyörä on. Jos m90 lootan laittais niin pitääkö sillon laittaa littupyörä?
Otsikko: Vs: M46 vaihteisto ongelma?
Kirjoitti: hevonen - 20.03.2013, 06:41:24
Jos m90 lootan laittais niin pitääkö sillon laittaa littupyörä?
Ei tartte.
Otsikko: Vs: M46 vaihteisto ongelma?
Kirjoitti: niinvarmaanjoo - 20.03.2013, 08:31:36
Okei, käykö sit toi sama 763 sre m90 lootan kans? Pitääkö olla eri kytkinlevy m46 ja m90 lootissa?
Otsikko: Vs: M46 vaihteisto ongelma?
Kirjoitti: hevonen - 20.03.2013, 10:50:40
Okei, käykö sit toi sama 763 sre m90 lootan kans? Pitääkö olla eri kytkinlevy m46 ja m90 lootissa?
Sama käy, vauhtipyörä ratkaisee, ei laatikko.
Silmälaakeria ei käytetä m90 laatikon kanssa, se on ainoa ero. :o
Otsikko: Vs: M46 vaihteisto ongelma?
Kirjoitti: niinvarmaanjoo - 20.03.2013, 17:26:13
Okei hienoa. Eli jos nyt päivitän tohon pottapyörään ton 763 sre:n vaikka sintterilevyllä niin jatkossa ei tartte hommata kun itse m90 laatikko ja laittaa kiinni.  :)