Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Ishvan - 30.11.2012, 21:06:40
-
Kirjoitellaanpa nyt tännekin tulevasta kulkupelistä. Syksyllä oli jo havaittavissa pientä orastavaa autokuumetta ja tunnetusti se ei mene ohi asperiinilla ainakaa omalla kohdalla. Sen verran tyytyväinen olin alla olevaan kulkineeseen, että pienen vertailukierroksen jälkeen muiden merkkien parissa päätin kuitenkin pysyä itselleni hyväksi todetussa merkissä. Edelliseltä vaihtokierrokselta jäi pari pikku-asiaa varusteissa hieman kalvamaan takaraivoon, joten päätin hoitaa nekin harmitukset tällä kertaa pois.
Autoksi valikoitui tällä kertaa siis Volvo V60 D5 R-Design, josta kirjoitettiin paperit 29.10.2012. Ideasta toteutukseen meni tällä kertaa kolme päivää :D. Väriksi valikoitui Passion Red ja vaihteistoksi manuaali edellisen Geartronicin sijaan. Polestarin optimoinnilla pitäisi D5:sta irrota 230hp / 470nm. Joku kuitenkin kysyy miksi manuaali, niin syynä lähinnä Geartronicin vanhahtavuus ja kulutus. Hieno D5 menettää aikalailla terävyyttään tuon Geartronicin kaverina ja tuntuukin ilman sitä pirteämmältä ja ”vahvemmalta” ( + kulkee pirteämmin ). Kulutuserokin aika huomattava kun katsoo yhdistetyn lukemia: D5 4.6 L/100km VS D5A 6.2 L/100km, josta johtuen autoverokin olisi nostanut kulkineen hintaa reippaasti päälle 6-tonnia vaikka veroton hinta onkin sama. Tuo raha on suhteellisen suolainen maksettava Geartronicista, joten eiköhän automaattimiehet saaneet tarpeeksi perusteluja manuaaliin siirtymisen johdosta ;).
Rekisteröinti ja luovutus alustavasti heti Tammikuun alussa.
Alla ainakin suurin osa mitä kulkineesta löytyy varusteiden osalta.
VAKIOVARUSTEET:
TURVALLISUUS
• Ajotietokone
• Ajovakaudenhallintajärjestelmä DSTC
• City Safety järjestelmä
• Ensiapulaukku
• Etuturvavöiden korkeudensäätö
• Hätäjarrutusvalot, vilkkuvat
• IDIS-järjestelmä
• IC-turvaverhot
• ISOFIX kiinnityskoukut takaistuimella
• Käynnistyksenesto
• Kuljettajan ja etumatkustajan turvatyyny
• Kauko-ohjattu keskuslukitus
• Lukkiutumattomat ABS-jarrut ja hätäjarrutustehostin EBA
• Niskatuet kaikilla paikoilla
• Saattovalot
• SIPS-sivutörmäyssuoja
• SIPS-sivuturvatyynyt
• Sivuhuomiovalot
• Turvavyön esikiristimet kaikilla istuimilla
• Tavaratilan suojaverkko
• Ulkolämpötilan mittari
• Volvo guard varashälytin ja salpalukitus
• WHIPS-suojajärjestelmä
SISUSTUS JA MUKAVUUS
• Automaattinen ilmastointijärjestelmä ECC
• Kuljettajan istuimen kallistuksen ja korkeuden säätö ja säädettävä ristiselän
• Etumatkustajan istuimen korkeuden säätö, säädettävä ristiselän tuki ja selkänojan pikataitto
• Etumatkustajan turvatyynyn poiskytkentä
• Kyynärnoja edessä
• Lukuvalot edessä ja takana
• Lämmitettävät etuistuimet
• Lämmitettävät takaistuin (reunapaikat
• Mukitelineet (2 kpl) keskikonsolissa
• Ohjaustehostin
• Ohjauspyörä nahkaa
• Ohjauspyörän etäisyys- ja korkeussäädöt
• Polttoainetoiminen lämmitin
• Raitisilmansuodatin
• Radion kauko-ohjaus ohjauspyörässä
• Sisäilman laatujärjestelmä
• Sähköpistorasia edessä ja keskikonsolin takaosassa 12V
• Sähkötoiminen seisontajarru
• Sähkötoimiset ikkunat edessä ja takana
• Sähkötoimiset ja -lämmitteiset ulkopeilit
• Sävylasit/
• Takaistuimen kyynärnoja jossa mukitelineet
• Takaistuimen selkänoja käännettävissä 40/20/40 suhteessa
• Takasivuikkunoiden tuuletussuulakkeet
• Tavaratilan näkösuoja
• Vaihdekepinnuppi nahkaa
• Vakionopeudensäädin
• Sisustuksen Graphite aluminium koristus
• Sadetunnistin
• Valaistut meikkipeilit
• Volvo Sensus Informaatiokeskus värinäytöllä
ULKOPUOLI
• Ajovalojen korkeapainepesurit
• Hiukkassuodatin, DPF
• Korinväriset helmat
• Korinväriset ulkopeilit
• Lukittavat pyöränpultit
• Rails kattokiskot
• Renkaanpaikkausvälineet ja tunkki
• Start/stop toiminto
• Kiiltolistat sivuikkunoiden ympärillä
• Kromikoristeet etupuskurissa
• Kromikoriste ohjauspyörässä
• Vettähylkivät etusivuikkunat
• Pysäköintiapu taakse
• Aktiiviset Xenon ajovalot
• Maavalot
R-DESIGN VARUSTEET
• Hopeanväriset mattapintaiset ulkopeilit
• Madallettu sport alusta (15mm)
• R-Design etusäleikkö ja etupuskuri
• R-Design pakoputkenpäät
• R-Design takadiffusori
• Alumiinivanteet Ixion 18”
• R-Design aluminium koristus
• R-Design watch dial mittaristo
• R-Design ohjauspyörä
• R-Design polkimet
• R-Design vaihdekepinnuppi
• R-Design tekstiilimatot
• R-Design verhoilu
Lisävarusteiksi autoon tuli ruksittua vielä seuraavaa:
VARUSTEPAKETTI TEKNIIKKA 2:
• PCC henkilökohtainen autokommunikaattori ( mm. avaimeton kulku ja käyttö )
• Audio Premium Sound Multimedia 7 värinäytöllä, DVD/CD-soitin, MP3, Dolby Pro Logic II Surround system & Dolby Digital 5.0 Cinema Edition, 12 kaiutinta, 5x130W vahvistin, USB portti, bluetooth järjestelmä.
VARUSTEPAKETTI DRIVER SUPPORT:
• Mukautuva vakionopeudensäädin ACC
• Törmäysvaroitin automaattisella jarrutuksella
• Etäisyysvahti
• Jalankulkijan havaitsemistoiminto
• Driver alert system
• Kaistavahti
• Kuljettajan tarkkailu toiminto
• Blis järjestelmä
• Liikennemerkkien tunnistustoiminto
• Aktiiviset kaukovalot
RTI-NAVIGOINTIJÄRJESTELMÄ:
• Euroopan kartat + Volvo MapCare karttapäivitykset
• Kaukosäädin
VOLVO ON CALL
SEKALAINEN LISTA VIELÄ MUUTA MUKAAN OTETTUA:
• Sähköpistoke tavaratilassa 12V
• Automaattisesti himmenevä taustapeili
• Nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin
• Sähköisesti kääntyvät takaniskatuet
• Sähkötoimiset lapsilukot
• Kirkkaat kattokikot
• Lämmitettävät tuulilasin pesu suuttimet
• Pysäköintiapu taakse ja eteen
• Vetokoukku, irrotettava
• Silmälasinpidin, etuoven tartuntakahvaan
• Mukavuusniskatyyny, kaikille paikoille
• Polestar-optimointi 230hp / 470nm
• Musta R-Design nahkaverhoilu
Muutama kuva lisätty kulkineesta.
(http://imageshack.us/a/img818/5629/volvo2i.jpg)
(http://imageshack.us/a/img14/2483/volvo1n.jpg)
(http://imageshack.us/a/img132/7990/volvo6m.jpg)
(http://imageshack.us/a/img560/5443/volvo3.jpg)
(http://imageshack.us/a/img507/1783/volvo7.jpg)
(http://imageshack.us/a/img594/3791/volvo5b.jpg)
-
En kyllä kehtais ajella.
-
Onnittelut :)
Olen kade ...
-
Hohoo. Olipas nopeaa toimintaa tällä kertaa. Automyyjä soitti ja ilmoitti auton olevan liikkeen pihalla. Ollut tehtaalla hieman kapasiteettia autokaupan laskun vuoksi. Ensiviikolla luovutus ;D.
-
O0
-
Onnea uudesta autosta ja hyvästä tuurista toimituksessa.
Todella upea laite, täälläkin erittäin kade katselee. Ja manuaali omas mielestä on oikea ratkaisu. Anopin D5 XC60:ssä automaatti ja kun sitä vertaa manuaali D5:een on ero kyllä huomattava.
-
En kyllä kehtais ajella.
kyllä minäkin olen kateellinen :-\ ;)
on kyl siisti! kelpais mullekki :P 8)
-
Hieno peli.
Kun säästöstä puhuit niin pakko kysyä. Rekisteröinti ennen vuodenvaihdetta vaikuttaa useamman tonnin tuon hintaisen arvoa laskevasti autoa sitten joskus myytäessä, kun ostajalle se on vuosimallia 12 eikä 13 niin kai saat myyjältä reilun kompensaation tuosta?
-
Hohoo. Olipas nopeaa toimintaa tällä kertaa. Automyyjä soitti ja ilmoitti auton olevan liikkeen pihalla. Ollut tehtaalla hieman kapasiteettia autokaupan laskun vuoksi. Ensiviikolla luovutus ;D.
No sehän kävi äkkiä... :P
-
Hieno peli.
Kun säästöstä puhuit niin pakko kysyä. Rekisteröinti ennen vuodenvaihdetta vaikuttaa useamman tonnin tuon hintaisen arvoa laskevasti autoa sitten joskus myytäessä, kun ostajalle se on vuosimallia 12 eikä 13 niin kai saat myyjältä reilun kompensaation tuosta?
Tämä on kyllä ihan höpöhöpö juttua. Sillä ei ole mitään merkitystä vaihtotilanteessa onko auto rekattu ennen vai jälkeen vuodenvaihteen. Se on tinkijästä kiinni. Itsellä ei ole ikinä vaikuttanut hintaan koska auto on rekattu. Tuoreen auton ikä lasketaan kuukausissa vaihtotilanteessa, eikä vuosissa. Olen aina autokaupoilla sillä mielellä, että olen heti valmis lyömään kaupat lukkoon ja kättä päälle, eikä koskaan ole automyyjä alkanut lässyttämään rekkauspäivämäärästä ;D.
-
Tämä on kyllä ihan höpöhöpö juttua. Sillä ei ole mitään merkitystä vaihtotilanteessa onko auto rekattu ennen vai jälkeen vuodenvaihteen. Se on tinkijästä kiinni. Itsellä ei ole ikinä vaikuttanut hintaan koska auto on rekattu. Tuoreen auton ikä lasketaan kuukausissa vaihtotilanteessa, eikä vuosissa.
Itselläni ei autokaupasta ole juurikaan kokemusta... O:-)
Enkä epäile kaupantekotaitojasi, mutta tilastollisesti asia ei ole ihan näin yksinkertainen. (keskimääräinen asiakas ei ilmeisesti tehdä kauppoja)
Lainaus Taloussanomien artikkelista:Odota hetki, autonostaja – voit säästää yli tonnin
"Muutaman päivän tai viikon ero auton ostohetkessä saattaa kuulostaa triviaalilta, etenkin kun ostettava tuote ei muutu sillä välin miksikään. Menopelin seisottaminen autokaupan varastossa kuitenkin kannattaa, kun asiaa katsoo auton jälleenmyyntiarvon kannalta.
Käyttöönottovuodella on noin neljän prosentin hintavaikutus keskimääräisellä kolmivuotisella autolla, Autovistan Halonen sanoo."
Toki tuon esimerkin kolmen vuoden ikäinen auto ei enaa ole tuore, mutta käsittääkseni se tuoreempikin auto pitää sen liikkeen myydä eteenpäin, jolloin se "keskimääräinen" autonostaja katsoo sitä käyttöönottopäivämäärää.
Koko artikkeli luettavissa: http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/12/02/odota-hetki-autonostaja-voit-saastaa-yli-tonnin/201242954/304
Nyt on kyllä aivan loistava hetki tingata kauppoja, joten voit taputella itseäsi olkapäälle hyvistä kaupoista ;)
-
Aina on hyvä aika tehdä autokauppaa :). Itse en kokemuksen mukaan juuri eroa näe hyvityksissä, oli sitten kummalla puolella vuotta rekattu. Vielä enemmän asiaa korostaa tuo 4%, joka on tottakai hyvityksenä enemmän, mutta sinänsä suhteellisen pieni summa. Eri asia, jos puhuttaisiin tuhansista euroista. Ero toki kasvaa samalla kun hintaluokkakin.
-
Mitkä on nämä: • Vettähylkivät etusivuikkunat ? Miten ne toimii?
-
Mitkä on nämä: • Vettähylkivät etusivuikkunat ? Miten ne toimii?
Sananmukaisesti hylkivät vettä ...
Vähän niin kuin laittaisit sivulaseihin viis sateesta ainetta pari kolme kertaa ;)
-
Sananmukaisesti hylkivät vettä ...
Vähän niin kuin laittaisit sivulaseihin viis sateesta ainetta pari kolme kertaa ;)
Juuri näin ;). Karkaa vesi aika näppärästi noista laseista.
-
Aijaa, onko niihin sitten laitettu jotain ainetta tehtaalla vai miten se oikein on toteutettu?
Juuri näin ;). Karkaa vesi aika näppärästi noista laseista.
Sananmukaisesti hylkivät vettä ...
Vähän niin kuin laittaisit sivulaseihin viis sateesta ainetta pari kolme kertaa ;)
-
Tehdaspinnoitettu. Teoriassa vähän niin kuin 5 sateesta, mutta tämä kestää useita vuosia ennen uusintakäsittelyä.
-
Minullakin on sellaiset... ihmettelin että mitä hittoa kun juuri niistä laseista vesi vaan valui pois.
-
Tehdaspinnoitettu. Teoriassa vähän niin kuin 5 sateesta, mutta tämä kestää useita vuosia ennen uusintakäsittelyä.
4,5 vuotta/88t km ajeltu Volvolla ja vielä toimii. O0
Jääskraballa ei sitten ole kertaakaan naarmutettu etusivulaseja.
-
4,5 vuotta/88t km ajeltu Volvolla ja vielä toimii. O0
Jääskraballa ei sitten ole kertaakaan naarmutettu etusivulaseja.
Hyvin siis pelittää!. Itse en ole myöskään vuosiin skrapannut autoni laseja, sen verran herkästi saa lasit naarmuille turhan kiireen takia :P.
-
Joo, ei tuo pinnoite varmaan kauaa kestäisi skraban käsittelyä.
-
Millä se jää otetaan pois ilman skrabaa?
-
Millä se jää otetaan pois ilman skrabaa?
Pidetään autoa aina tallissa kun sillä ei ajeta, sulatellaan ulkona seisottamisen jälkeen "webastolla" tai käynnistämällä kone ja rauhassa odottelemalla. Multa ei löydy autosta edes skrapaa. Vain pelkkä lumiharja :).
-
Juu ei tarvitse hirveästi raapia ikkunoita... webasto vaan päälle niin on autossa mukavan lämmintä kun lähtee ajelemaan.
Harmi kun ei ole tuota pinnoitetta pistetty etuikkunaan tai oikeastaan kaikkiin ikkunoihin.
-
joo ihan näppärästi tuntuu vedet/kurat karkaavan sivulaseista! 8)
Saahan noita pinnoituksia tuulilasiinkin, mutta sitten on makuasia mitä niistä pitää. Mulla oli kolmisen vuotta sitten sellanen ja tykkäsin kyllä. Tre-Hki ilman pyyhkijöitten käyttöä pimeellä. Toimii!
Mut tosiaan makuasia et haluuko sellasta käyttää ja paras lopputulos kun asennetaan uuteen naarmuttomaan lasiin.
-
Mun on pakko sanoa noista ikkunoiden käsittelystä.
Se viis sateesta on ihan höpöä koska tekee vahamaisen kalvon. Se mitä ikkuna valmistajat
käyttää on eritavaraa eikä tee kalvoa. Tiedän yhden firman joka tekee tuota ainetta mutta
lähinnä teollisuus käyttöön. Tosin sitä saa ihan kuluttajakin. Tiedän siitä, että isäni toimi
jälleenmyyjänä mutta tuotetta on hankala myydä ainakin kuluttajille. Nimittäin se mitä
ei ymmärrä on ufoa.. ;) ;D
-
Hohoo. Olipas nopeaa toimintaa tällä kertaa. Automyyjä soitti ja ilmoitti auton olevan liikkeen pihalla. Ollut tehtaalla hieman kapasiteettia autokaupan laskun vuoksi. Ensiviikolla luovutus ;D.
Eiks se tullukkaan???
-
Eiks se tullukkaan???
Ilmeisesti VAGinasivuille vaan :P: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12714.0
-
Hieno peli.
Kun säästöstä puhuit niin pakko kysyä. Rekisteröinti ennen vuodenvaihdetta vaikuttaa useamman tonnin tuon hintaisen arvoa laskevasti autoa sitten joskus myytäessä, kun ostajalle se on vuosimallia 12 eikä 13 niin kai saat myyjältä reilun kompensaation tuosta?
Ostajallehan tämä on jo vuosimallia 2013.
-
Ostajallehan tämä on jo vuosimallia 2013.
Toki näinkin, mutta koska käyttöönotto on 2012 niin se tilastollisesti on 2012 ja se näkyy myös keskimäärin auton arvossa normiasiakkaalla myöhemmin.
-
Aivan sama vaikka vaikuttaisi sen pari prosentti hintaan, mutta kuten ennenkin olen maininnut rekkauspäivämäärä ei ole mielestäni ikinä vaikuttanut vaihtohyvitykseen. Sillä ei ole mitään väliä, kuten silläkään miten autoa on esim. pitänyt. Kaksi viimeisintä kauppaakin tehnyt niin, että myyjä ei ole käynyt edes katsomassa vaihdokkia. Tällä kertaa vilkaisi edes ikkunasta pihalla seisovaa autoa.
Mutta palatakseni itse autoon niin nyt tuli kyllä omaan makuun nappi valinta!. Eikä koskaan enään geartroniccia minulle. Iso diesel ja hyvin välitetty manuaalilaatikko on kyllä mahtava. Aivan eri mylly tuo D5:en manuaalilla. Nyt tuntuu oikeasti siltä, että siellä on ne hevoset/newtonit mitä luvataan ;D. Laitellaan kuviakin kun saadaa niitä otettua.
-
... Sillä ei ole mitään väliä, kuten silläkään miten autoa on esim. pitänyt. Kaksi viimeisintä kauppaakin tehnyt niin, että myyjä ei ole käynyt edes katsomassa vaihdokkia. Tällä kertaa vilkaisi edes ikkunasta pihalla seisovaa autoa.
Tuo on kyllä valitettavan yleistä. Ei näytä merkonomia kiinnostavan missä kunnossa se auto on. Kuitenkin tarkemmalla tutkimisella välttyisi myyjäkin ylimääräisiltä kunnostamiskuluilta, kun eihän parivuotiasta autoa voi myydä jos esim sen kyljet on niinkuin perunapelto. Ne lommot oiotaan ja se on kaikki myyjän tilistä pois. Tai voihan sitä yrittää myydäkin mutta ei samalla hinnalla. TIetty jos myyjä huomioi jo hyvityksessä, että se on todennäköisesti huonossa kunnossa niin sillähän siitä selviää :-\
Hyvin autoaan pitävät kärsivät, kun ei sillä hyvällä pidolla ole mitään väliä. Toisaalta onneksi on myös hyviä myyjiä, jotka käy katsomassa auton ja huomioi hyvän kunnon.
Mutta hienoa, että nyt tuli sellainen peli, että olet tyytyväinen. Itse olen sitä mieltä, että onhan se manuaali dieselinkin kanssa hyvä, jos ajo ei ole kaupunkipainotteista.
Yhtiömme toivottaa huolettomia kilometrejä uuden autosi kanssa ;)
-
Kuvia lisätty ekaan postiin.
-
Kuvia lisätty ekaan postiin.
Hieno ku mikä. Mitkä vanteet on tulossa kesäksi? Varmaankin 19" kokoiset?
-
Todella hieno! 8) O0
-
Hieno ku mikä. Mitkä vanteet on tulossa kesäksi? Varmaankin 19" kokoiset?
Pikkasen vannehommat auki vielä. Isompi näyttäis kyllä hyvälle, mutta mukavuus kärsii 19" kanssa jo aika tavalla. Edellinen V60:en oli 19":lla lisäksi varsin äänekäs ( Nokia Z:t ei tosin ole sieltä hiljaisemmasta päästä ). Mutta on tässä vielä aikaa miettiä ennen kuin kevät aurinko alkaa lumia sulattamaan :).