Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Pena92 - 01.12.2012, 20:41:28

Otsikko: volvo 740 b230f 1992 farmari jätti tielle
Kirjoitti: Pena92 - 01.12.2012, 20:41:28
elikkäs oltin kavereiden kanssa menossa vermoon pyörittämään volvolla lähdin liikenne valoista pääsin noin 800 metriä ja auto vaan sammui eikä lähtenyt enää käyntiin ja kun laittaa virrat päälle niin ei kuulu bensapumpn surinaa ja autoon on juuri vahdettu bensapumppu ja pumpun rele.
Otsikko: Vs: volvo 740 b230f 1992 farmari jätti tielle
Kirjoitti: reynolds - 01.12.2012, 20:54:31
Äkkiä tulis mieleen että onhan johdot kunnolla pumpussa kiinni? Tuleeko releen pohjalle sähköä? Tsiikasitko kaikki sulakkeet, tuleeko vikakoodeja? Noi nyt tuli mulla mieleen.
Otsikko: Vs: volvo 740 b230f 1992 farmari jätti tielle
Kirjoitti: -nikke- - 02.12.2012, 14:56:46
Sikäli kun oman -93 940:n tiimoilta tuli syvennyttyä pari kk sitten huolella aiheeseen, niin kävi ilmi että tuon ikäisissä on ecu vikoja melko paljon. Jos sulakkeet on ehjät, kannattaa seuraavaksi kattoa räpsyykö ruiskureleen(irrota kansi) molemmat kärjet kun virtoja kääntää päälle. Etummainen muistaakseni oli bensapumpulle, ja jos se ei kytkeydy niin ecu vika on todennnäköinen eli bensapumpun ohjaus ei toimi. Itse tein tilapäisratkaisuksi hyppylangan katkasijalla releen kortille jotta sain siirreltyä autoa.
Otsikko: Vs: volvo 740 b230f 1992 farmari jätti tielle
Kirjoitti: Pena92 - 03.12.2012, 13:16:03
siis onko mulla hajonnut sytytys ohjain yksikkö jos on niin missähän tää yksikkö mahtaa olla ku en ole löytänyt sitä???

Otsikko: Vs: volvo 740 b230f 1992 farmari jätti tielle
Kirjoitti: HembalanD - 03.12.2012, 14:50:33
Sikäli kun oman -93 940:n tiimoilta tuli syvennyttyä pari kk sitten huolella aiheeseen, niin kävi ilmi että tuon ikäisissä on ecu vikoja melko paljon. Jos sulakkeet on ehjät, kannattaa seuraavaksi kattoa räpsyykö ruiskureleen(irrota kansi) molemmat kärjet kun virtoja kääntää päälle. Etummainen muistaakseni oli bensapumpulle, ja jos se ei kytkeydy niin ecu vika on todennnäköinen eli bensapumpun ohjaus ei toimi. Itse tein tilapäisratkaisuksi hyppylangan katkasijalla releen kortille jotta sain siirreltyä autoa.
Tätä lähtisin veikaamaan myös. Releen kannalta navat 86/1 ja 86/2 pitäisi maadoittaa. Tällainen pikkanen hyppyjohto releeseen ja virrat päällä järjestelmä toimii

(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/IMG_1466.jpg)

Näin jälkikäteen, tuossa omassa on yhdistetty näköjään juuri nuo 86/1 ja 86/2 eli toinen karva maadoittuu ecun kautta toinen ei. Tuolla kytkennällä siis pumput ja virrat on aina päällä kun avaimesta starttivirta kytkettynä.

http://www.autopartsapi.com/eEuroparts.com/images/parts/lg_5ee11c9a-b908-4019-a64f-c4736f1fc313.jpg

E: ohje koskee LH2.4 ohjauksella olevia! Tarkista onko autossasi ilmamassamittari (ilmanputsarin ja kaasuläpän välissä putki jossa 6 napainen pistoke.)
Otsikko: Vs: volvo 740 b230f 1992 farmari jätti tielle
Kirjoitti: Pena92 - 03.12.2012, 20:44:47
joo mutta autossa on uusi rele mutta mikä voi aiheuttaa totaalisen hyytymisen katson huomenna että tuleeko kipinää jos ei tule ni mikä sinä voi sit olla
Otsikko: Vs: volvo 740 b230f 1992 farmari jätti tielle
Kirjoitti: -nikke- - 03.12.2012, 21:05:43
Uusi bensapumpun rele ei auta, jos ecu(ruiskun ohjausboksi, apukuskin jalkatilassa) ei ohjaa sitä relettä. Näitä vikoja siis on ollut noissa ecuissa, mukaan lukien oma 940. Jos kerran bensapumppu ei sano mitään kun käännät virrat päälle, niin kipinäpuolelta on turha alkaa tässä vaiheessa ettimään vikaa. Mikäli se releesi on tuon näköinen mikä Hembalandin kuvassa, niin irrota kuori ja katso naksahtaako releen molemmat kärjet kun käännät virrat päälle.