Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Uuno - 03.12.2012, 13:50:53
-
Onko näissä malleissa ongelmia termostaatin kanssa? Itsellä -2c pakkasessa auton ollessa paikalla lämmöt rupesivat tippumaan ja -20c pakkasilla lämmöt ei nouse juuri 30c korkeammaksi. Auto on ensimmäistä kertaa talviolosuhteissa ja paikallisella sinisellä sanottiin, että yhtään termaria ei ole siitä puljusta vielä myyty ko. koneeseen.
-
Tuontiauto vai myyty täällä uutena? Onko Eberi, toimiiko se?
Edit: Tarkemmin luettuna..
Auto on ensimmäistä kertaa talviolosuhteissa
Kyllä se sitä lisälämmitintä kaipaa. Pika-apuna keula tukkoon.
-
EI taida olla ns Suomikiesi ... Kyll Minulla jotenkin lämpenee, mut eberi se tykkää käydä melkein kokoajan ...
JOS Sinulle ns tuontikiesi, niin koita ainakin tuota maskipeittoa ... se auttaa tuossa tapauksessa ainakin 100% varmuudella.
-
Pika-apuna laitoinkin juuri pahvista keulaa tukkoon ja tarkoitus tilata mallikohtainen maskisuoja, mutta silti tuntuu erikoiselle, että 2 pakkasasteessa kone rupeaa jäähtymään paikalla ollessaan. Auto on siis tuotu saksasta eikä hirveästi kiinnosta ruveta laittamaan tuhatlappusia lisälämmittimeen, mutta jos tuo jäähtyminen on normaalia niin sitten menee se asia uudelleen harkintaan.
Hirvittää myös miten tuo hiukkassuodatin toimii, jos kone ei saavuta juuri ikinä ns. toimintalämpötilaa.
-
Juu, kyllä ne lämmöt tipahtaa paikallaollessaan, samoin kaupunkiajossa ilman lämmintä.
-
mutta silti tuntuu erikoiselle, että 2 pakkasasteessa kone rupeaa jäähtymään paikalla ollessaan.
Ihan normaalia tuo on, valitettavasti...
-
Mulla on 2.0d -05 ja hyvin pitää lämmöt sekä lämpenee. Nyt ei ole ollut kuin max.-15°C mutta ei mitään ongelmaa, toki tipahtaa normista hieman kun tyhjäkäynnillä mutta ei paljoa. Moottoritienopeuksissa toimii moitteetta. Ei pahveja keulalla.
-
Mulla on 2.0d -05 ja hyvin pitää lämmöt sekä lämpenee. Nyt ei ole ollut kuin max.-15°C mutta ei mitään ongelmaa, toki tipahtaa normista hieman kun tyhjäkäynnillä mutta ei paljoa. Moottoritienopeuksissa toimii moitteetta. Ei pahveja keulalla.
Sulla varmaan Suomipeli, niin eberi auttaa asiaa ;)
-
Noup. Luxemburgilainen, ilman Eberiä ja lohkolämmitintä. :)
Mutta joku sähköinen lämmityselementti tuolla kyllä on sillä niin nopeaan alkaa puhaltamaan lämpöä hyttiin..?
-
Juu, kyllä ne lämmöt tipahtaa paikallaollessaan, samoin kaupunkiajossa ilman lämmintä.
Vahvistan myös tämän. Itselläni vm. 2005, Belgiasta alunperin ja ilman Eeberiä + automaatti ilmastointi.
Auto kuitenkin tuottaa lämpöä itsessään ihan "ok" vaikka keskustassa joutuisi pakkasella ajamaan, jos on vaan esim. motarilta ensin tullut. Neula laskee jonkin verran kaupungissa, mutta nousee hyvin taas kun pääsee 80 / 100 km/h vauhtiin.
En tiedä paljonko sillä on vaikutusta, mutta ainakin 2.0D:ssa pyörii jatkuvalla syötöllä syylarin flektit, jotka myös aiheuttavat tätä ylimääräistä jäähtymistä. Sen kun saisi pois ...
-
Jännä kun joillain lämpenee, mulla on nyt kolmas diesel Volvo omassa ( V70 -00, S80 -01 S80 -07 ) käytössä ja kaikki on ollut ihan mielettömiä jääkaappeja -10 asteessa jos lisälämmitin ei ole ollut päällä.
-
Vahvistan myös tämän. Itselläni vm. 2005, Belgiasta alunperin ja ilman Eeberiä + automaatti ilmastointi.
Auto kuitenkin tuottaa lämpöä itsessään ihan "ok" vaikka keskustassa joutuisi pakkasella ajamaan, jos on vaan esim. motarilta ensin tullut. Neula laskee jonkin verran kaupungissa, mutta nousee hyvin taas kun pääsee 80 / 100 km/h vauhtiin.
En tiedä paljonko sillä on vaikutusta, mutta ainakin 2.0D:ssa pyörii jatkuvalla syötöllä syylarin flektit, jotka myös aiheuttavat tätä ylimääräistä jäähtymistä. Sen kun saisi pois ...
Flektit lakkaa pyörimästä kun kytkee AC:n pois päältä. Lämpenemisnopeuteen tuolla ei taida olla kuin nimellinen merkitys. Termostaatti on varmaan kiinni joten jäähdyttimessä ei juuri vesi kierrä.