Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: jan2009 - 06.12.2012, 21:16:01
-
Moikka!
mulla on otsikon mukainen volvo v70 ja sellainen on tuossa lämmityslaitteessa vika että on nuo lämmönsäätimet kuskille ja pelkääjänpuolelle omansa ja kuskinpuolen räppänoistä tuleva ilma on +58 astetta ja pelkääjänpuolen räppänöistä tulee +41 asteista ilmaa. mitattiin nuo lämmöt -20 pakkaskelissä matkalla jyväskylä - tuuri.moottori oli täysin lämmin kun oltiin tunnin verran ajeltu ja eberillä olin ensin lämmittänyt auton.termari on sinisellä vaihdettu toissa vuonna.
kovalla pakkasella meinaa jäätyä pelkäjänpuolella ja kuski tarkenee hyvin. mikähän tuossa voisi olla vialla,se lämmönsäätö namikka kenties??
-
Mulla ois samanlainen "oire" samanlaisessa volvossa,oisko ratkaisua kellään?
-
Jos lämmityslaitteen kenno on joko sisältä tai ulkoa osittain tukossa, tulos on tuon kaltainen.
Samaten lämpötilan säätöläpän kääntömoottorin sisällä olevan asennonmittauspotentiometrin kuluma voi sellaista aiheuttaa, joskin tavallisesti se alkaa pätkiä ja jää joko täysin kuumaan reunaan tai täysin kylmään reunaan mököttämään ja ohjainpaneelin merkkivalot vilkkuvat vikatilan merkiksi parikymmentä sekuntia jumiinjäämishetkestä alkaen, toisinaan heti startin jälkeen, toisinaan satunnaisella hetkellä ajon aikana.
-
Onko auto mallia Mk I vai II?
-
Vanhempi malli eli MkI :)