Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: LAIRA - 07.12.2012, 11:44:12
-
Autossa oli alkujaan tehtaan oma häly, joka poistettiin kun hajosi.(se boksi siellä hanskalokeron luona) Siinä samalla sitten lakkasi keskuslukon kauko-ohjain toimimasta ja sisään on nyt menty vain avaimella. (keskuslukko siis toimii edelleen kuskin oven lukosta). Nyt on vaan tullut mieleen josko tuon kauko-ohjaimen saisi jotenkin helposti takaisin toimintaan ilman tuota hälyä?
-
Onko se rele otettu kokonaan siis pois? Siksi se ei toimikkaan, kun se rele toimii kaukosäätimen vastaanottimena. Siihen releeseen ei montaa (muistaakseni 5kpl) johtoa tarvitse kytkeä, jotta saa kaukosäädön toimimaan. Ajoneston ja hälyttimen johdot voi jättää kytkemättä ja yhdistää tarpeelliset johdot hyppylangoilla yhteen.
-
Jos tarkoitat niitä releitä jotka on sulakepitimen takana(kuten esim. bensapumpun rele) niin niihin ei ole koskettu. Kaikki on paikallaan niin kuin uutenakin. Tuo häly-yksikkö on kaikkea muuta kuin rele. Purkki on täynnä pintaliitostekniikalla olevaa komponenttia. Siis tämä purkki on poistettu ja kahden nastan väli korvattu hyppylangalla. Muuta ei ole tehty.
-
Juuri sitä isoa mutikkaa tarkoitan :) Se mikä on kojetaulun päädyn ja hansikaslokeron välissä. Se on kaukosäätimen vastaanotin ja se pienempi rele siellä sähkökeskuksessa on keskuslukon rele.
Sä olet niistä johdoista yhdistänyt todennäköisesti startin herätejohdot. Hälyttimen johdot voi EHKÄ jättää vaan kytkemättä siihen isoon releeseen. Siihen pitää jättää jatkuva- ja virtalukon kautta kulkeva jännite, maadoitus ja kaksi keskuslukon releelle menää johtoa, eli keltamusta ja vihreämusta.
-
Täytyy ettiä toi purkki jostain ja kattoa paremmin. Muistaakseni kokeilin myös joskus ottaa vain hälyn torven johdot irti ja seuraus oli ettei autoa enää saanut käymään. Torven tilalla täytyisi olla joku vastaava "kuorma" jonka tuo yksikkö hyväksyy? Miten tuo kojelaudan päällä vasemmalla oleva laite, jossa ledi vilkkui kun häly oli kytkettynä, niin olen luullut sitä kauko-ohjaimen vastaanottimeksi myös?
-
Sen verran tarkennusta vielä tohon edelliseen : ledi on pienessä muovikiinnikkeessä kaiutinritilän keskellä. Lisäksi vasemmassa ikkunapylväässä on n.2x5 cm rasia, joka on kai vastaanotin?(vai mikä muu se voisi olla?)
-
lasinrikkotunnistin!
-
Se vilkkuvalo on vain merkkivalo. Onhan sulla sellainen pienempi kaukosäädin, missä avataan ja suljetaan lukot samasta napista? Eikö -96 pitäisi jo olla sellainen? Vanhemmissa malleissa on ilmeisesti vielä erillinen ohjausyksikkö kaukosäätimelle, siis joissa on iso musta kaukosäädin.
Kytkentäkaaviosta selviää helposti, miten tuo systeemi on toteutettu. Itse olin tulkitsevinani sitä niin, että keskuslukitus ja kaukosäätösysteemi on aina samanlainen, on sitten hälytin tai ei. Siis sillä isomalla "releellä" ohajataan sähkökeskuksessa olevaa keskuslukon relettä, jotta se avaa ja sulkee ovet. Jos olet nyt ohittanut hyppyjohdolla sen ison releen johtoja, niin anna olla ne niin ja laita vaan se rele takaisin. Tarvittaessa voi katkoa kaikki ylimääräiset johdot pois, jos homma ei ala toimimaan muuten. Käsittääkseni sitä pientä vihreää liitintä ei ainakaan tarvitse kytkeä kiinni siihen "releen" yläpäähän.
Miten se hälytin alunperin oireili? Onko se isompi "rele" viallinen vai joku muu osa hälytinjärjestelmästä?
-
Lasinrikkkotunnistimesta: Olen ostanut auton uutena silloin joskus enkä kyllä muista tuosta olleen mitään juttua? Voihan se siinä tietysti silti olla?
Kauko-ohjaimessa on kaksi painiketta. Isommalla hoidetaan kaikki. pienempi on vain hälytyspainike, jolla saa hälyn huutamaan tarvittaessa.
Tämä boksi on ollut poistettuna jo vuosia enkä enää jaksa muistaa viimeistä vaihetta. Luulen, ettei se ennen poistoa enää reagoinut mihinkään? Useasti se oli sitä ennen hukannut koodin ja piti aina koodata ohjaimet uudelleen.(sinänsä helppo homma kylläkin) . Myös ohjaimet testattiin elikä niiden vikamahdollisuutta ei ollut.(ostin yhden uudenkin)
Löytyi vielä tuo poistettu boksi ja näyttää siinä todella olevan kaksi relettäkin reilun sadan muun komponentin lisäksi. Purkissa on Volvon numero 91 66 157 josko tuo kertoo mitään? (niinkuin alussa totesin, keskuslukitus toimii tällä hetkellä kuskin oven lukosta avaimella)
-
Siis joo, kaukosäätönen keskuslukko on siinä samassa hälyttimen boksissa ja ohjaa vain alkuperäistä keskuslukon relettä. Elikkä vaatii vähän enemmän puukottamista jos haluaa pelkän kaukolukon eikä hälyä.
Ja lasinrikkotunnistin on itelläkin siinä kuskinpuolella A-pilarissa, pieni musta mötikkä.
-
Miten kun näissä kaikissa tuon vuotisissa ei varmaankaan ollut tuota hälyä (oli muistaakseni lisävaruste ) niin olisko sitten olemassa purkkeja ilman hälyä, jonka voisi suoraan tökätä tuohon liittimeen ja poistaa sen hyppylangan ? Vai miten ne on tehtynä? Pitääkö häiritä sinisen väkeä vai tietääkö joku?
-
Mites ko mulla ei toimi omassa hälybeikä keskuslukon kaukosäätö? Avaimella auottu ovea. Ei vilku se ledi ainakaan, pitäiskö? Patterit vaihdoin kaukosäätimeen muttei auttanut mitään. Mistä vikaa kannattis hakea ja miten tuo kaukosäätimen ohjelmointi tapahtuu? Ei reagoi mitenkään kaukosäätimeen. Kapulasta kuuluu pieni piippaus ko painaa nappia.
-
Mites ko mulla ei toimi omassa hälybeikä keskuslukon kaukosäätö? Avaimella auottu ovea. Ei vilku se ledi ainakaan, pitäiskö? Patterit vaihdoin kaukosäätimeen muttei auttanut mitään. Mistä vikaa kannattis hakea ja miten tuo kaukosäätimen ohjelmointi tapahtuu? Ei reagoi mitenkään kaukosäätimeen. Kapulasta kuuluu pieni piippaus ko painaa nappia.
Kaukosäädin ainakin lienee sitten kunnossa, jos sieltä kuuluu se ääni. Ohessa neuvot kaukosäätimen ohjelmointiin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=142.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=142.0)
-
Miten kun näissä kaikissa tuon vuotisissa ei varmaankaan ollut tuota hälyä (oli muistaakseni lisävaruste ) niin olisko sitten olemassa purkkeja ilman hälyä, jonka voisi suoraan tökätä tuohon liittimeen ja poistaa sen hyppylangan ? Vai miten ne on tehtynä? Pitääkö häiritä sinisen väkeä vai tietääkö joku?
Se boksi minkä just laitoin omaan autooni, oli vuodelta -98 ja autossa ei ollut hälytintä, mutta ajonesto tietenkin oli. Voin jossain välissä purkaa verhoiluja sen verran irti, että näen millä numerolla rele on.
-
Hieno juttu jos viitsit tutkia. Asioista mitään tietämättä niin tuosta ajonestosta kyselisin: tuolla häly/hälyttömällä boksilla ei kai suoraan ole merkitystä tuon ajoneston kannalta? Mulla ainakin avaimen ajonestosiru toimii vaikkei ole paikalla kumpaakaan boksia? Vai kytkeytyykö tuo boksi jotenkin ajoneston rinnalle? Vai mitä tarkoitit tuolla maininnalla ajonestosta?
-
Kaukosäädin ainakin lienee sitten kunnossa, jos sieltä kuuluu se ääni. Ohessa neuvot kaukosäätimen ohjelmointiin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=142.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=142.0)
Eipä alkanu pelittään vaikka kyllä yritettiin monta kertaa tuota. Mikähän kannattis seuraavaksi testata? Mahtaako tuossa olla jotaki sulakkeita tms. jossaki muuala ko siinä tuhkakupin takana?
-
Eipä alkanu pelittään vaikka kyllä yritettiin monta kertaa tuota. Mikähän kannattis seuraavaksi testata? Mahtaako tuossa olla jotaki sulakkeita tms. jossaki muuala ko siinä tuhkakupin takana?
Oliko sulla ovet kiinni? Tuossa ohjeessa sitä ei näköjään mainittu, mutta mun mielestä ohjelmointi ei toimi, jos joku ovi on auki ???
-
Oliko sulla ovet kiinni? Tuossa ohjeessa sitä ei näköjään mainittu, mutta mun mielestä ohjelmointi ei toimi, jos joku ovi on auki ???
just näin!
-
Oli ovet kiini. Mieki jostaki englannin kielisestä ohjeesta joskus noin ymmärsin että pitä olla kiinni vaikken muuta ymmärtänytkään koko tekstistä niin siitäkin syystä oli kiinni. Voikohan joku anturi olla hajalla että luulee jonku oven olevan auki? Olisko esim sillä vaikutusta että toisen takaoven ko aukasee niin välilä syttyy sisävalo ja välilä taas ei?
-
Ihan vaan tyhmä kysymys, kun et suoraan maininnut, että onko se sulla joskus toiminut? Ajattelin vaan josko olet auton hiljakkoin hankkinut ja joku olisi tehnyt saman operaation kuin omaani? (hälypoksi pois ja hyppylanka tilalle)
-
Juu, koodaus ei toimi jos joku anturi sanoo että jokin luukuista on auki. Sillon kun kauko toimi, niin katoitko miten ledi reagoi kun sulki ovet. Jos hälyn mielestä kaikki on ok, niin ledi rupee suoraan vilkkumaan, jos joku anturi antaa väärää tietoa tai luukku on auki, hälytin ilmoittaa vikatilasta polttamalla heti ovet sulkemisen jälkeen sytyttämällä ledin pieneksi aikaa ja sitten vasta rupee vilkkumaan.
Kun väänsit kaukosäätimen ohjelmointitilaan, rupesiko ledi vilkkumaan nopeasti ollenkaan?
Ja kolmantena asiana, hälyttimessä on vielä oma ajonestonsa vielä kaverina.
-
Purkissa on Volvon numero 91 66 157 josko tuo kertoo mitään?
Mulla on releen kyljessä numero 9177999. Se on kotoisin siis -98 vuotisesta 940 sedanista, jossa ei ollut hälytintä, mutta oli kuitenkin se pienempi Guard Alarm 2 kaukosäädin. Releeseen meni johtoja ihan hirmu paljon, mutta pelkän kaukosäädön sain toimimaan viidellä johdolla. Releen kautta kiersi myös startin herätejohdot, jotka sinulla on nyt ilmeisesti yhdistetty hyppyjohdolla.
-
Kiitoksia vaivannäöstäsi. Yritän etsiä jostain tollasen. Katsotaan mitä tapahtuu.
-
Ihan vaan tyhmä kysymys, kun et suoraan maininnut, että onko se sulla joskus toiminut? Ajattelin vaan josko olet auton hiljakkoin hankkinut ja joku olisi tehnyt saman operaation kuin omaani? (hälypoksi pois ja hyppylanka tilalle)
Ei ole toiminut. Ei tämä ole ollu mulla ko jonku kuukauden. Entinen omistaja sano että patterin vaihola alkas pelittään. Poksi sielä ainaki on.
-
Juu, koodaus ei toimi jos joku anturi sanoo että jokin luukuista on auki. Sillon kun kauko toimi, niin katoitko miten ledi reagoi kun sulki ovet. Jos hälyn mielestä kaikki on ok, niin ledi rupee suoraan vilkkumaan, jos joku anturi antaa väärää tietoa tai luukku on auki, hälytin ilmoittaa vikatilasta polttamalla heti ovet sulkemisen jälkeen sytyttämällä ledin pieneksi aikaa ja sitten vasta rupee vilkkumaan.
Kun väänsit kaukosäätimen ohjelmointitilaan, rupesiko ledi vilkkumaan nopeasti ollenkaan?
Ja kolmantena asiana, hälyttimessä on vielä oma ajonestonsa vielä kaverina.
Tarkottaako ohjelmointi tila nyt tuota ko avainta väännetään virtalukossa?
Ledi ei ole ikinä minun nähen vilkkunu. Voiko tuo ajon esto mennä päälle? Miten sen sai ohitettua jos menee?
-
Ihan vaan tarkennuksen vuoksi: niitä bokseja on oikeastaan kaksi. Keskuslukon ohjausrele siinä sulakepidin telineen takana, jossa muutkin releet. Tuon lisäksi on erillinen boksi ylhäällä oikealla hanskalokeron luona. Molemmat siis löytyy?
-
Ihan vaan tarkennuksen vuoksi: niitä bokseja on oikeastaan kaksi. Keskuslukon ohjausrele siinä sulakepidin telineen takana, jossa muutkin releet. Tuon lisäksi on erillinen boksi ylhäällä oikealla hanskalokeron luona. Molemmat siis löytyy?
Tämä keskuslukon rele on oletuksena kaikissa 900 sarjalaisissa, hälyn/kaukolukon boksi on erillinen kapistus vaan mikä ohjaa alkuperäistä keskuslukkoa.
Ja juu, ohjelmointitila on juuri se avaimen rämppääminen virtalukossa.
-
Mie olin siinä uskossa että se kuskin puolela oleva musta loota jossa muistaakseni luki jotaki hälyttimeen viittaavaa olis se haettu poksi :idiot2: sekavaksi mennee.
-
Eiköhän se ole se sama lasinrikkotunnistin, jota minäkään en aluksi tunnistanut.
-
Siellä kuskin jalkatilassa verhoilun alla melko kookas boksi. Lasin rikkotunnistimessa luki jotaki glass jne. Niin siittä tunnisti sen.
-
En ole tuohon vielä tutustunut( viisaammat kertokoon paremmin ) mutta oliskohan se sytkäpuolen ohjauspoksi?( ECU-poksi löytyy mulla oikealta alhaalta sivupahvin takaa. ) Tuo hälypoksi pitäisi löytyä sullakin kun irrotat hanskalokeron.
-
Pitääpä tutkia asiaa lisää. Voikohan boksin paikkaan vaikuttaa jos esim. autoon on asennettu jälkikäteen tuo alkuperänen häly ja keskuslukko? Aattelin vain ko tuosta ardicista löyty kuitit vuele -96 ja auto -93 loppuun rekisteröity. Auto ollu semmosella alueella tuossa vaiheesa elämää että on ollu lämmitin ja hälytin tarpeen. Elikkä käyny SASin työntekijän matkassa vuen tai kaks moskovassa tai pietarissa en muista kummassa jonka jälkkeen palanu ruottiin.
-
En halua väittää yhtään mitään, mutta tällä hetkellä olen siinä käsityksessä, että tuo keskuslukon rele ja johdotus hälyn asennuspaikalle on kaikissa vakiona. Tuolla asennuspaikan liittimessä pitäisi tuon mukaan olla joko hälyllinen tai hälytön kauko-ohjaimen vastaanottopurkki. Tai ei kumpaakaan purkkia vaan tilalla hyppylanka kahden pinnin välissä. ( olen kyllä valmis muuttamaan käsitystäni jos on tarpeen)
-
Joo ei kannata minun takia muuttaa ;D Tuota mietinki että onko johotus valmiina, kakaan tuskin vetää pokseja uusiin paikkoihin jos ja kun on.
-
Muistelinki että koneella kuvia :)
Tuossa se edellä mainittu poksi kuskin jalkatilassa siinä sivussa muovin ko ottaa ratin alta pois. Siinä ainakin lukee tuo Alarm system.
(http://i3.aijaa.com/b/00938/11458415.jpg)
Kaukosäädin, vähän toki kuluneen näkönen.
(http://i5.aijaa.com/b/00845/11458416.jpg)
Glass break sensor
(http://i7.aijaa.com/b/00318/11458417.jpg)
Konepellin alla oikealla puolen
(http://i4.aijaa.com/b/00314/11458437.jpg)
-
Liekö tuo sinun sitten aikaisempaa versiota jos tuo asennuspaikka on alkuperäinen?. Myös tuo purkin numero on eri kuin kumpikaan tiedossani olevista? Jos tuo olisi aiempaa versiota,niin onko tuo ohjain oikea?(villi arvaus vain)jos et ole sitä kerran koskaan nähnyt toimivana?
Jos myyjänä oli joku trokari? niin olisko ohjaimet vaihtuneet? Ovat ihan eri näköisiä.
-
Oikeastaan huomattiin koko systeemi vasta kaupanteko vaiheessa eikä tuole tullu asetettua niin suurta arvoa. Edellinen omistaja sanoi että patterin vaihola pitäis alkaa toimimaan.
Vois kyllä purkaa hanskalokeron pois ja kattoa onko sielä sitten joku poksi.
-
Oikeastaan huomattiin koko systeemi vasta kaupanteko vaiheessa eikä tuole tullu asetettua niin suurta arvoa. Edellinen omistaja sanoi että patterin vaihola pitäis alkaa toimimaan.
Vois kyllä purkaa hanskalokeron pois ja kattoa onko sielä sitten joku poksi.
Tuo on juuri hälyttimen boksi. Ja on suurinpiirtein oikealla paikalla. Omassakin '95 945:ssa hälyttimen johdot yms tulee juuri tuonne kuskin jalkotilaan, uudemmissa sitten muualla.
Edit: tosin näyttää kyllä hieman vasemmalla kädellä asennetulta :)
-
No niin hyvä että selvisi tämä -H-
-
No niin onko ideoita mistä kannattias vikaa ettiä seuraavaksi? Miten esim tuon konepellin systeemin toiminnan voi selvittää? Ottaako tuo ovilta tion mistä?
-
Kannattaa lukea myös tämä topikki.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8063.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8063.0)
Samanikäisissä 850 ja 940 malleissa on vastaavat järjestelmät, joten jotain vinkkiä voi tulla tuostakin keskustelusta.
-
No ni tota ``uutta``940 -93 vähän koittanu ehostaa.
Tällä hetkellä ongelma on hälyyttimen kanssa. Laitan kaukosäätimestä auton lukkoon ja hälyytin menee päälle kuskin edessä ikkunalla oleva punainen ledi valo jää palamaan. noin 40 sekunnin päästä auto rupeaa huutamaan ja valot vikkumaan. Ovet tarkistin et oli kiinni.
Joku johto irti vai häh?
Edit. Kaukosäätimeen ostin 12min sitten uuden patterin. (jos sillä mitään merkitystä mihkään :)
-
Tarkista ensin se konepellin hälytyskytkin. Jos siinä ei ole vikaa niin sitten varmaan jonkin oven
hälytyskytkin on viallinen. Sulla möhkis on varmaan muuten hälytin on kunnossa.
-
Jos jokin anturi ei toimi (eli antaa kokoajan infoa että jokin luukku on auki) niin se anturisilmukka sillon ignoorataan ja siitä ei sillon hälyäkään tule. Mutta sopivasti vaillinainen anturi joka toimii kytkeytyessään mutta antaa väärää tietoa jonkin ajan päästä saattaa aiheuttaa tuommoista. Mittaamalla selviää näppärästi.
-
Tarkista ensin se konepellin hälytyskytkin. Jos siinä ei ole vikaa niin sitten varmaan jonkin oven
hälytyskytkin on viallinen. Sulla möhkis on varmaan muuten hälytin on kunnossa.
Täytyy tutkia joulun jälkeen kytkimet, nyt on kylmä :( Millä tapaa noi kytkimet olis paras tutkia/mitata? Nää sähkö hommat ei oo mun vahvimpia puolia :D
itse hälyyttimen kunnosta en tiedä tiedä.
Nämä tiedän:
-Kaukosäädin toimii
-Hälyyttimen valo syttyy kun lukitsen auton kaukosäätimestä
-Kun lukitsen auton hälyytin ``piippaa``ja vilkut jää muutamaksi sekunniksi päälle
-
kuinkas monta kauko-ohjainta voi koodata tähän?mun mielestä toi huolii vaan kaksi?pitäskö huolia enempi?
-
Ohjekirja sanoo, että neljä.
-
Ohjekirja sanoo, että neljä.
kiitos,sitten yritetään vielä uudestaan.
-
sinnehän se meni se kolmaskin ja hyvä näin,nyt voi käyttää kaikkia kolmea avainta. ;)
-
Moro. en löytäny mistään sopivaa aihetta tällä tekstille. laitoin tänne sen sitten..
kysyisin semmosta ku itellä on 940 vm -92. pitäskö siinä olla keskuslukko?.. kuskin lukosta kääntää avaimella niin ei mene kuin kuskin ovi lukkoon. mikähän vois olla vikana jos ei toimi? ja jos pitäs olla.. sit sellanen vielä että valokatkasian laittaa ajovalo asentoon niin sammuu takavalot. toimiiko siis iha normaalisti. vai pitäskö takavalot olla päällä. tietty ne saa päälle ku laittaa siihen parkki asentoon nii toimii.. valoja ei saa kytkettyä ollenkaa edestä pois tietääkseni? vai olenko väärässä ?..
sit vielä semmosta tietääkö joku että mikä se boxi/laatikko on konepellin alla. missä on kansi (avattava). ja siinä on joku n.6 liittimen paikkaa ja joku nappi siinä vieressä. mikä se laatikko oikein tarkalleen on ?.. ja siinä näyttäs olla joku hälytin vieressäkin. toimiikohan se edes. mitenhän vois nopeesti testata toimiiko se.
sit vielä osia autoon: saako mistään lambda antureita edullisesti ? koska iteltä puuttuu.. ja etuvilkkkuja (valkosia) ja sivulle ja taakse.. ja takapuskurikin olisi löydettävä ja niin peräkonttikin
KIITOS JO ETUKÄTEEN!!
-
Moro. en löytäny mistään sopivaa aihetta tällä tekstille. laitoin tänne sen sitten..
kysyisin semmosta ku itellä on 940 vm -92. pitäskö siinä olla keskuslukko?.. kuskin lukosta kääntää avaimella niin ei mene kuin kuskin ovi lukkoon. mikähän vois olla vikana jos ei toimi? ja jos pitäs olla.. sit sellanen vielä että valokatkasian laittaa ajovalo asentoon niin sammuu takavalot. toimiiko siis iha normaalisti. vai pitäskö takavalot olla päällä. tietty ne saa päälle ku laittaa siihen parkki asentoon nii toimii.. valoja ei saa kytkettyä ollenkaa edestä pois tietääkseni? vai olenko väärässä ?..
sit vielä semmosta tietääkö joku että mikä se boxi/laatikko on konepellin alla. missä on kansi (avattava). ja siinä on joku n.6 liittimen paikkaa ja joku nappi siinä vieressä. mikä se laatikko oikein tarkalleen on ?.. ja siinä näyttäs olla joku hälytin vieressäkin. toimiikohan se edes. mitenhän vois nopeesti testata toimiiko se.
sit vielä osia autoon: saako mistään lambda antureita edullisesti ? koska iteltä puuttuu.. ja etuvilkkkuja (valkosia) ja sivulle ja taakse.. ja takapuskurikin olisi löydettävä ja niin peräkonttikin
KIITOS JO ETUKÄTEEN!!
Kaikissa on keskuslukko. Vikana voi olla mikä tahansa kuskin oven tunnistimesta oven läpiviennistä menevästä johdosta releisiin ym asti.
Valot saa kokonaan pois, jos on ohjekirjan mainitsema sulake otettu pois. Muuten on ajovalot ja kaikki parkit päällä 0 ja ajovaloasennossa, muuten parkkiasennossa vain parkit. Tietenkin ajovalojen että parkkien kanssa kuuluu aina palaa takana parkkivalot, muuten on vikaa.
Se boksi on diagnostiikkapistoke. Voi lukea vikakoodit.
Lambdoja saa edullisesti mistä tahansa varaosaliikkeestä, halvat lambdat vaan kannattaa jättää hyllyyn. Kirkkaat vilkut saa myös varaosaliikkeistä halvalla, esimerkiksi motonetista.
-
Kiitos! oli paljon apua. niin valokatkasiassa on 3 asentoa. viimesellä sammuu takavalot. keskimmäisellä toimii takavalot jne... ja mulla palaa koetaulussa se polttimon kuva eli oliko se "joku poltin rikki tai jotai tollasta ". nolla asenolla ei mulla pala kun ajovalot. parkit on pimeenä. muttakun laittaa siihe keskimmäiseen asentoon (kakkos asento) palaa kaikki... tiiätkö vielä mikä se nappi siinä vikakoodi pistokkessa, näytti olevan joku nappi siinä. ja tais olla joku "A" kirjainkin siinä. paljonko lambat maksavat? kannattaako käytettyä ostaa? jos jostain saa?
-
Pitäskös kaikissa olla se ledi ritilässä? Mulla ei oo kun musta lätkä siinä, ei lediä. Johot kyllä näky tulevan sinne. 940 -97
-
Syksyn mittaan alkanut kaukosäädetöinen keskulukko reistailemaan. Auto on 1993 mallin 965 ja löytyy harmaalla neliskanttisella kaukosäätimellä varustettu Guard Alarm I. Hälytin ja ajonesto tuntuvat toimivan. Ongelmana se, ettei tahdo enää avata takaovia. Vaikuttaisi, että jotain elämää takaovien lukoissakin on, mutta ikäänkuin ei avaisi lukkoja tarpeeksi. Sisältä kahvasta vääntämällä ovet aukeavat. Nyt pakkasilla teki etuoviinkin samaa pari kertaa. Onkos näissä joku tyyppi-/perinteinen vikapaikka? Kaukosäätimen patterit jo vaihdoin ja tuo kyllä lähettää signaalin perille.
-
Tuossa käyttiksessä (940classic -98) joku on poistanut tuon ikkuna-anturin käytöstä sivuleikkureilla. Johto katki eli ilmeisesti joskus takkuillut.
Osaako joku kertoa onko anturi vaihdettavissa? Eli löytyykö jostain päin liitin ja voiko jättää perjaatteessa koko anturin pois käytöstä? Nyt ainakin kaukosäätö toimii ja hälyn ledikin jää vilkkumaan kun ovet laittaa lukkoon. :idiot2:
-
Syksyn mittaan alkanut kaukosäädetöinen keskulukko reistailemaan. Auto on 1993 mallin 965 ja löytyy harmaalla neliskanttisella kaukosäätimellä varustettu Guard Alarm I. Hälytin ja ajonesto tuntuvat toimivan. Ongelmana se, ettei tahdo enää avata takaovia. Vaikuttaisi, että jotain elämää takaovien lukoissakin on, mutta ikäänkuin ei avaisi lukkoja tarpeeksi. Sisältä kahvasta vääntämällä ovet aukeavat. Nyt pakkasilla teki etuoviinkin samaa pari kertaa. Onkos näissä joku tyyppi-/perinteinen vikapaikka? Kaukosäätimen patterit jo vaihdoin ja tuo kyllä lähettää signaalin perille.
Iteltä oli takaovista lukkomoottorilta lähtevä tanko lukolle irti kiinnikkeestä ja kiinnike rikki. Tanko taipui ja liike ei riittänyt lukon aukeamiseen. Nippusiteistä 2kpl uusi tangonkannake. Toimii.