Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: therealdeal - 07.12.2012, 11:48:33
-
eli ostin tässä kesällä volvo s40 2.0t vm.2000 ajettu 216tkm. auto käynnistyy normaalisti kun kone on kylmänä ja kun moottori on lämmennyt ja auton sammuttaa ja käynnistää esim muutaman minuutin päästä uudestaan niin kierrokset pomppaa aluksi ihan normaalisti ylöspäin mutta sitten kun kierros mittari laskee niin kierrokset laskevat hetkeksi kahden viimesen paksumman viivan yläpuolelle ja sitten nousevat normaaliin kohtaan.
ja toinen vika on että auto on sammunut yhtä äkkiä kesken ajon 3 kertaa ei peräkkäin vaan N.1kk välein siitä lähtien kun auto on ollut mulla.käynnistynyt kummiskin ihan normaalisti sammumisen jälkeen.
kellään tietoa mistä voisi johtua?
-
Ei kai se auta ku ruveta lukemaan vikakoodeja aluksi jos ei ole viel selvinny mistä johtuu.
-
vikakoodit luetutin jo kesällä eikä mitää ollu siellä... putsaan tyhjäkäyntimoottorin ku moni sanonu et kannattaa tehä
-
Sammuminen voisi johtua viallisesta releestä,näissä ei tainnut olla bensapumpun relettä, joku moottorin ohjauksen rele?
-
voiko johtua semmosesta? ite en noist releistä tiiä mitää
-
Rele on kuluva osa, sopisi just tähän vikaan kun ei tule vikakoodia.
-
onko se semmonen musta mötikkä siellä sulake laatikossa? mistä tiedän mikä se niistä on?
-
Koneen lämpöanturi voi olla viallinen . Anturi on termarikotelossa kiinni.
PS. Voipi olla maffi vika kans.
-
mikä on maffi? Onko se lämpöanturi kallis?
-
mikä on maffi? Onko se lämpöanturi kallis?
ilmamassamittari, huom vain alkuperäinen toimii. Lämpöanturi on muutama kymppi, jos nyt muistan oikein.
-
entäs minkä hintanen se ilmanmassamittari? Ja mihin kytketään?
-
entäs minkä hintanen se ilmanmassamittari? Ja mihin kytketään?
Siniseltä hinta on n. 360 € ja sijaitsee ennen ilmaputsari.
-
sijaitsee ennen ilmaputsari.
Ilmanputsarin jälkeen
-
Ilmanputsarin jälkeen
Riipu mistä suunasta katsotaan. :hello:
-
Riipu mistä suunasta katsotaan. :hello:
No, ilman kulkusuunnasta katsottuna tietenkin :)
-
onkos tuolle imuilman lampötila anturille omaa sulaketta tai relettä?... painelin eilen konetilan sulakkeita/releitä ja menin autoon niin sytty merkkivalo "häiriö moottorin elektroniikkajärjestelmässä". luin tänä aamuna koodit nii valitti imuilman lampötila anturia?
auto tuntuu toimivan kyllä normaalisti
-
Suosittelen vikakoodien luku aluksi.
-
vika koodit sano et imuilman lämpöanturi... osa on tilauksessa...huomasin kun nostin kierrokset/ajossa paikoillaan yli 3000rpm ja päästin kaasun/vapaalle niin kierrokset putosivat siinä suunnilleen ihan nollaan ja meinas sammua ellen antanu lisää kaasua?
-
noni anturi laitettu mutta silti kierrokset putoo alas hetkeks ku käynnistää auton lämpimänä....tyhjäkäyntimoottori on putsattu kanssa
ei anna mitää vikakoodia..huollot tehty ajallaan. ammattilaiset sanonu että turboa ei tarvii huoltaa vielä. voiko moottorin lämpötila anturista johtua?
vai jostain muusta
kierros mittarin 2-3 viimeisen viivan kohdille suunnilleen tippuu hetkeks ja sit nousee normaaliin 700rpm kohdille...
(http://i48.tinypic.com/wb6j2h.jpg)