Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Makru - 11.12.2012, 13:10:28
-
Kysellään täällä vähän miten kasipätkään sais mahtumaan hx40 superin kokoluokan ahtimen? Ei tuonne vakio paikalle varmaan ainakaan kovin helpolla mene ja ulkonen hukkis vielä olisi mielessä. Olen nähnyt kuvia, että olisi ahdin nostettu siihen venttiilikannen korkeudelle. Tiiä sitten onko sekään paras vaihtoehto? :idiot2: Tullut myös mieleen jos tekisi pakosarjan pidemmän kaavan mukaan ja siirtäisi ahtimen vaihdelaatikon päälle, missä ainakaan ole tilanpuutetta. Mielipiteitä kuunnellaan :hello:
-
Siitä en tiedä onko HX40 vielä ISO mutta kaippa sellanen sinne mahtuu jos sinne todistetusti mahtuu HX60 joka rupeaa olemaan jo ahtimen kokoinen ;)
http://www.youtube.com/watch?v=pNeooQ3T8w4
-
No joo eihän se hx40 vielä niin iso ole, mutta verrattuna johonki pikku mitsuun.. Olen ton videon nähnykkin ja ihmettelen kyllä suuresti miten se on saatu mahtumaan? Onko ahdin sitten ihan jossain vetoakselin läheisyydessä?
-
hankala sanoa mutta kun toi pakosarja koukkaa yläkautta tollai niin epäilisin että ei se kovin kaukana siitä vakiopaikasta ole kun onhan toi hx60 sen verta iso että pakko siitä nyt osa on olla vakiomitsun kohilla :D :D se myös kiinnostaa mua että kenen toi auto on :o
-
Taitaa olla Nokialla vaikuttavan kaverin auto. Oli käynyt joskus Lappeenrannassa ajamassa mailin ja auto lähti sutimaan vielä 250kmh vauhdissa, porukka oli luullut että siitä meni kone kun oli pöllähtänyt kunnon savut mutta se savu tuli renkaista.
Härski sleeperi.
-
Ainakin pikkuvolleen menee nätisti hx40 hyvin lähelle samaa paikkaa kun vakio ahdin. Paljonko tässä on tehoa hakusessa?
No en nyt tiiä teho tavoitteesta kuin jotain 400+. Lähinnä olis tarkotus toi kiinanihme ahdin korvata sitten hx40 superilla, kun se hajoaa. Tosin mitään vielä lukkoon ole lyöty.. Onko sulla omavalmiste vai ostettu pakosarja? Kuvaa?
-
Itse kun aattelin tehä pakosarja ja säästää.. Niin miten ehdoton ulkonen hukkaportti on? Olishan se helpompi jättää pois ja laittaa vaikka hx40 portillisella 17 pesällä. Vai minkä kokonen pakopesä olis järkevä? Eikös se ulkoinen hukkis ole parempi, että pystyy myös ajamaan pienemmillä ahdoilla? :idiot2:
-
Kyllä se sinne sopii lähelle vakiopaikkaa. Alemmas tulee mitä vakio turbo. Dp:tä en ole vielä tehnyt, mutta näytti että senkin saa sinne kohtuudella. Ainakin kun itse mittailin ja mallailin, niin ulkoiselle hukkaportille ei sopivaa lokeroa löytynyt kuin vettiilikopan päältä. Virtauksen kannalta varmasti parempi jos saa kylkeen kuin tuolleen pystyyn niinkuin itse laitoin.
-
Mitä koneeseen tulee että kestää tollaset tehot?
-
Mitä koneeseen tulee että kestää tollaset tehot?
no vulvas40t4:lta löytyy garagetin mukaan tämmöstä tekniikkaa ::)
- B4194T2
- Holset HX40Super 60/65mm 16#
- Tial MVS 38mm
- Custom divided exhaust manifold
- Custom 3" RST exhaust
- Autotech cams
- Dual valve springs
- EV14 1720cc injectors with 2bar fuel pressure
- Civinco SA1000 standalone ecu
- Stock T4 wastespark coils and BCR8ES spark plugs
- China FMIC 600x300x76 intercooler
- M56 gearbox with Quaife LSD
- 707-pressure plate and 850R clutch disc and flywheel
- Polyurethan lower engine mounts
- Adjustable Bosch fuel pressure regulator
- 2 x Walbro 255 connected in series
-
Kyllä sinne HX40 superi menee omalle paikalle. Itsellä kyseisessä laitteessa vakiopaikalla 17# pakopesällä. Ahdasta on, mut millikin riittää ;D
-
Mite toi lohkoon tuleva öljynpaluu? Onko porukka tehnyt siihen kierteet ja laittanut jonkun an-liittimen? Vakio o-rengas systeemi ei kauheen varma ole..