Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: EVO8 - 12.12.2012, 15:38:44
-
Onko kukaan tehnyt?
-
Laakeri ujeltaa.
-
Eikö näissä pumpuissa ole liukulaakeri? Voiko sellainen ujeltaa?
P.S. Ylimääräinen 208tkm ajettu pumppu... V:>
-
Täältä löytyy tuon allekirjoituksen turbon pumpun korjannut. :hello:
Eikö kaikissa vinokoneissa ole sama pumppu? Kuviakin ja laakerin ja stefan numerotkin on jossain tallessa :buck2: Tuossa omassa pumpussa ainakin oli kuulalaakeri...
-
Ujeltaa? :o oletko koskaan vaihtanut öljyjä tehostajaan? Pumppuja on kahta mallia, en tiedä onko niissä muuta eroa kun letkulähdöt.
-
Juu kyllä siellä kuulalaakeri näyttää asuvan ainakin hihnapyörän päässä. Ääntänyt on jo pidemmän aikaa ja ääni tulee kyllä laakerista eikä mistään muualta. Ja kyllä, öljyt on vaihdettu joka vuosi :)
Täältä löytyy tuon allekirjoituksen turbon pumpun korjannut. :hello:
Eikö kaikissa vinokoneissa ole sama pumppu? Kuviakin ja laakerin ja stefan numerotkin on jossain tallessa :buck2: Tuossa omassa pumpussa ainakin oli kuulalaakeri...
Kahta mallia näitä pumppuja tosiaan on mutta mistä ne parhaiten erottaisi? Oliko nuo stanu laakerit/tiivisteet joita saatavilla kyseisiä tuotteita myyvistä kaupoista vai jouduitko tilailemaan jostain?
-
Letkulähdöistä ne erottaa, uudemmassa lähtö on pumpun perästä ja vanhemmassa sivulta, autoni on vm.92 ja lähdöt sivulta, ruotsalaisten lottokone.. :buck2:
-
Oliko nuo stanu laakerit/tiivisteet joita saatavilla kyseisiä tuotteita myyvistä kaupoista vai jouduitko tilailemaan jostain?
Ihan hyllytavaraa olivat ja laakeriliikkeestä hain mallikappaleen kanssa.
-
laittakaahan kilometrimäärät näkyviin. itsellä on tuo 940:nen kulkenut nyt 606 tkm ja vielä on alkuperäinen pumppu paikallaan.
toki olen pyrkinyt öljyjä vaihtelemaan aika ajoin....
yksi on jo hyllyyn ostettuna romikselta varalle.
eikö noissa kulu lamellit lainkaan? voiko lamellit kääntää?
miten on laakeroitu takapää?
olisi hyödyllistä tietää laakerin ja stefan kokonumerot.
voisi ne ostaa ja tuon käytettynä ostetun laittaa tiptop-kuntoon...
entä hihnapyörä? pitääkö se käyttää pois, kun vaihtaa laakerin ja stefan?
-sfr-
-
miten on laakeroitu takapää?
olisi hyödyllistä tietää laakerin ja stefan kokonumerot.
entä hihnapyörä? pitääkö se käyttää pois, kun vaihtaa laakerin ja stefan?
-sfr-
Hihnapyörän puoli tuossa omassa pumpussa oli tosiaan 6203rs laakerilla ja takapää on muistaakseni liukulaakerilla.
Vanhassa stefassa on numero: 7839589 ja työntömitalla mitattuna 19x36x6.5
Kuitista löysin myös parit O-renkaat minkä koot ovat 54.6x2.4 ja 47.37x 1.78
Hihnapyörän irroitin myös, mutta en kyllä muista enää oliko se pakko irroittaa...taisi olla ::)
-
Descripition:
Inside Diameter: 19 mm,0.748 in
Outside Diameter: 36.25 mm,1.427 in
Width: 6.5 mm,0.256 in
pitihän tuo stefa selvitellä.
nyt kuuluu laakeriääntä kostealla ilmalla. ajettu 627 tkm. tuota gm7839589-tiivistettä ei saa mistään...
vaan kun ei vuoda vieläkään, niin valittakoon nyt vaan...
_sfr-