Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: håkan740 - 14.12.2012, 16:02:22
-
Morjes! Uudella volvo harrastajalla alkaa olla keinot loppu! :( Elikkä kyseessä on 740 -87 b200et koneella ja sammuu n.50-100km ajon jälkeen eikä enään viittä sekuntia kauempaa tahdo pysyä käynnissä! Pari kertaa kuitenkin pitkän yrittämisen jälkeen on hörähtänyt käyntiin ja toiminut hetken. Tyhjäkäynti hakee myös ja on siinä 500-800rpm välillä.
Olen foorumeita luoskellut ja saman tyyppistä vikaa etsinyt, muttei tunnu vikaa löytyvän! Puola ja puolanjohto vaihdettu uusiin bensapumpun rele on ehjä ja myös bensapumpulta kuuluu surina kun virrat päälle laitan. Virranjakajan kantta en ole katsonut? ja sulake/rele boksi heiluu kummallisesti? voiko jokin juotos olla kenties huono siellä?
Apuja!
-
Tarkista ainakin se jakajan kansi, kuluva osa sekin on. Muita vika kohteita voi olla sytkäpääte tai hall-anturi.
-
itellä teki b230fb kone samantyyppistä ongelmaa.. ajosta saattoi sammua tuosta vaan hetken ajelun jälkeen.. tyhjäkäynti sahaili ihan omiaan ja haki kokoajan.. vaihdoin sitten bensansuodattimen ja ruiskun pumpun, sekä viimoseksi siirtopumpun tankista, ja siirtopumpun vaihdon jälkeen on pelannut ilman ongelmia.. vanhapumppu pyöritti kyllä ja bensaa antoi, mutta oli huomattavasti tehottomampi kuin uusi..
-
pitää se bensa pumppu sitten ainakin katsoa! Ja uusi virranjakajan kansi itseltäni jo löytyykin! :)
-
Jos täydellä tankilla toimii niin silloin on siirtopumpussa vika. Sen kuulet kyllä bensatankin luukusta et pyöriikö se.
-
Morjes! Ollut tässä vähän taukoa ton auton kanssa. Ei oo parannus keinoa löytynyt auto kävi jo pajallakin muttei sielläkään löydetty mitään vikaa.
Nyt on vaihdettu myös virtalukon pohja, bensa pumput katottu ja kaikki mahdolliset releet vaihdettu. Jenkki sivuilta löytyi jokin radiohäiriö anturi joka on kytketty sytytykseen (korjatkaa jos olen väärässä)? Sekin vaihdettiin ilman mitään tuloksia.
Seuraavaksi pitää varmaan lähteä lämpöantureita tutkimaan ja mahdollisesti moottorin ohjausta? Alkaa vain vähitellen usko loppumaan ja budjetti niin ikään :(. Sääli olisi autoa kuitenkaan romuttamolle viedä, koska pelleissä ei tosiaan ole mitään vikaa!! :)