Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Dife - 16.12.2012, 11:25:42
-
Turbotettu kone ei käy kykmänä yhtään tyhjäkäyntiä ja lämpimänä noin 500.. mites sitä sais nostettua kun sammuu risteyksessä jos ei paina kaasua..??
olen koittanu ohjeiden mukaan ottaa töpseleitä irti ja säätää kaasuläpän anturia niin että naksahtaa heti kun kaasuun koskee.. koitin putsata kaasuläpän juuresta sen minkä sai mutta ei muuttunut miksikään edes koneen lämpimäksi ajon jälkeen..
Imm:ssä ei ole sitä "rikastin" ruuvia eikä imusarjassa ole lisäilma ruuvia.. :idiot2:
Apuja kaivataan..
-
tyhjäkäyntimoottori jumittelee?
-
LH 2.4:ssa joutokäyntiä ei pysty säätämään lainkaan (oletan että moinen sulta sieltä löytyy). Ainoa mikä siihen vaikuttaa on tuo lisäilmaventtiili ja kuten jo todettiin jos se jumittaa tai ei muuten vain toimi kunnolla niin joutokäynti on sitten mitä sattuu. Puhista se venttiili kunnolla ja kokeile sitten uudestaan. Jos ei vieläkään auta niin jos mahdollista niin kokeile joltakin toista venttiiliä, jos vaikka se omasi on jostain syystä rikki.
-
Juu jumissa oli nyt toimii hienosti..
-
Ainoa mikä siihen vaikuttaa on tuo lisäilmaventtiili ja kuten jo todettiin jos se jumittaa tai ei muuten vain toimi kunnolla niin joutokäynti on sitten mitä sattuu.
Mistä toi venttiili löytyy? Olisiko vaikka kuvaa?
-
Kannattaa lukaista :
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=552.msg5548#msg5548
-
Tyhjäkäynti ok.. joku (900-1000) mut startin jälkeen ekat 500m meinaa hyytyy/tukehtuu vaikka tasakaasulla ajelee..(kaasun painamienen ei oikeestaan vaikuta) sitten pienen matkan jälkeen kummallisesti alkaa toimimaan kunnolla eikä tee sitä enää ennen seuraavaa starttia.. kylmän ja kuumana sama ongelma toistuu..???
-
Sama ongelma jatkuu vaan.. voisko toi vika olla jotenkin kylmäkäynnistys piirin kanssa tekemisissä.. startista käy hienosti tyhjäkäyntiä mutta kun lähtee liikkeelle tukehtuu kaasua painettaessa.. (jonkin verran ärsyttävää) :) Saisko sen "kylmäkäynnistys piirin" jotenkin kotikonstein kytkettyä pois niin että ecu luulisi koneen olevan aina lämmin??
-
Sama ongelma jatkuu vaan.. voisko toi vika olla jotenkin kylmäkäynnistys piirin kanssa tekemisissä.. startista käy hienosti tyhjäkäyntiä mutta kun lähtee liikkeelle tukehtuu kaasua painettaessa.. (jonkin verran ärsyttävää) :) Saisko sen "kylmäkäynnistys piirin" jotenkin kotikonstein kytkettyä pois niin että ecu luulisi koneen olevan aina lämmin??
mittaa ruiskun kylmäkäynnistyksen anturi löytyy imusarjan alta, taisi olla kolmos pytty? Ohjeet pitäisi olla faq-osiossa.
-
Vaihdoin uuden lämpöanturin.. Mutta ei vaikuttanu mitään :( olisko mitään ideaa mikä mahtais olla vikana.. Joku ehdotteli et jos vika olis lamdassa.. Saako sen jotenkin mitattua?
-
LH 2.4:ssa joutokäyntiä ei pysty säätämään lainkaan (oletan että moinen sulta sieltä löytyy). Ainoa mikä siihen vaikuttaa on tuo lisäilmaventtiili ja kuten jo todettiin jos se jumittaa tai ei muuten vain toimi kunnolla niin joutokäynti on sitten mitä sattuu. Puhista se venttiili kunnolla ja kokeile sitten uudestaan. Jos ei vieläkään auta niin jos mahdollista niin kokeile joltakin toista venttiiliä, jos vaikka se omasi on jostain syystä rikki.
Lastulla saa sellaisen tyhjäkäynnin kun haluaa, muutaman kymmenyksen tarkkuudella. Nuo mekaaniset perussäädöt toki kannattaa pistää kohdalleen.
-
Vaihdoin uuden lämpöanturin.. Mutta ei vaikuttanu mitään :( olisko mitään ideaa mikä mahtais olla vikana.. Joku ehdotteli et jos vika olis lamdassa.. Saako sen jotenkin mitattua?
Jos Lambdassa on häikkää niin pitäisi tulla vikakoodia. Eiköhän se signaali ole kapeakaistassa 0-1 V. Ja LH2.4 yrittää väkisin pitää 14.7 AFR = Lambda arvo 1.
Lambda AFR Jännite
1.02 15.0:1 250mV
0.99 14.5:1 375mV
0.95 14.0:1 500mv