Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Vtwin - 16.12.2012, 13:55:50
-
Eli "löysin" avopuolison 2004(ei kuitenkaan facelifti) V70 D5 AWD automaatista tälläisen tehoboksin...
Onkohan kellään kokemusta näistä, kun on ittelle ihan uus tuttavuus? Tehoa näyttävät lupailevan 195hv ja 390nm.
Vaikuttaakohan tohon laatikkoon mitenkään kun auto oli volvolla huollossa ja ajoivat moottoriin ja vaihteistoon uudet ohjelmat ja nollas vikakoodit...
(https://lh6.googleusercontent.com/-F58GcCDBqUE/UM20sLB87vI/AAAAAAAAAB8/Hog87yPVLEY/w640-h478-p-k/kuva%2B%25281%2529.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-ZuBVA87UDc0/UM20_uk2QvI/AAAAAAAAACY/gKlfryLNadk/s533/kuva.JPG)
-
Eli "löysin" avopuolison 2004(ei kuitenkaan facelifti) V70 D5 AWD automaatista tälläisen tehoboksin...
Onkohan kellään kokemusta näistä, kun on ittelle ihan uus tuttavuus? Tehoa näyttävät lupailevan 195hv ja 390nm.
Vaikuttaakohan tohon laatikkoon mitenkään kun auto oli volvolla huollossa ja ajoivat moottoriin ja vaihteistoon uudet ohjelmat ja nollas vikakoodit...
(https://lh6.googleusercontent.com/-F58GcCDBqUE/UM20sLB87vI/AAAAAAAAAB8/Hog87yPVLEY/w640-h478-p-k/kuva%2B%25281%2529.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-ZuBVA87UDc0/UM20_uk2QvI/AAAAAAAAACY/gKlfryLNadk/s533/kuva.JPG)
Ei pitäis vaikuttaa koska jos oikein ymmärtänyt niin nuo tehoboxit eivät ole softallisesti yhteydessä auton tietokoneeseen.
-
Ei pitäis vaikuttaa koska jos oikein ymmärtänyt niin nuo tehoboxit eivät ole softallisesti yhteydessä auton tietokoneeseen.
Huijaavat vain anturitietoa = käytännössä ovat pirun kalliita Evrymodeja.
-
Ookei. Onkohan kukaan mahtanut penkittää menopeliään tällä boksilla? Kun lupailevat ihan ok tehoja, mutta kannattaako kuinka luottaa? Joka paikassa hehkuttavat että 15 vuoden kokemuksella näitä tekevät....
-
Noita saa nykyään satasella jolloin hinta/laatu suhde on pirun hyvä. Ota purkki pois ja huomaat itse miten vaikuttaa.
-
Kyllähän nuo KCR:n poksit parhaasta päästä on kun kyseessä tuon sortin viritys.
Omakohtaista kokemusta on 2.5tdi:n kohdalla,ei voi moittia kuin hintaa..uutena en kyllä ostais.
Noihinhan tulee aika monen mallin/merkin kohdalla ahtopainetietokin...toisin kuin Puolalaisten vastuspokseihin.Eli kait siellä jotain vastusta kummempaakin sisällä on!
-
Kyllähän nuo KCR:n poksit parhaasta päästä on kun kyseessä tuon sortin viritys.
Omakohtaista kokemusta on 2.5tdi:n kohdalla,ei voi moittia kuin hintaa..uutena en kyllä ostais.
Noihinhan tulee aika monen mallin/merkin kohdalla ahtopainetietokin...toisin kuin Puolalaisten vastuspokseihin.Eli kait siellä jotain vastusta kummempaakin sisällä on!
Volkkarin koneeseen tuo on hyvä eli sama kuin evry ja ei käy oikeastaan muun kuin pumpun hihnan kestoon. Ahtopaineputki jos sellainen boksista löytyy tarkoitus on ainoastaan kytkeä huijaus päälle kun ahdot lähtevät nousemaan, jolloin saadaan huijattua enemmän, mutta tyhjäkäynnin pysyessä normaalina eli ahdot ei nouse boksin putkella. Volvon omassa dieselissä huijataan jo rail-painetta, mikä ei tee hyvää korkeapainepumpulle eikä suuttimille! Tietty maltillisella huijauksella ei juurikaan ole merkitystä kestoon, mutta kuka malttaa olla kääntämättä ruuvia vielä vähäsen... ::)
-
Tietty maltillisella huijauksella ei juurikaan ole merkitystä kestoon, mutta kuka malttaa olla kääntämättä ruuvia vielä vähäsen... ::)
Eli siis tuo on jotenkin säädettävä boksi? Vai käsitinkö nyt ihan väärin? :idiot2:
-
Eli siis tuo on jotenkin säädettävä boksi? Vai käsitinkö nyt ihan väärin? :idiot2:
Pinniparien lukumäärä on seitsämän. Eli punaisen nippelin paikkaa muuttamalla saa säädettyä.
-
Pinniparien lukumäärä on seitsämän. Eli punaisen nippelin paikkaa muuttamalla saa säädettyä.
Ahaa! Eli siis ilmeisesti nuo Kcr:n sivujen mukaiset lukemat tulee vasta kun ton punasen nippelin siirtää ihan oikeelle...
Kiitosta oikein paljon!
-
Volkkarin koneeseen tuo on hyvä eli sama kuin evry ja ei käy oikeastaan muun kuin pumpun hihnan kestoon. Ahtopaineputki jos sellainen boksista löytyy tarkoitus on ainoastaan kytkeä huijaus päälle kun ahdot lähtevät nousemaan, jolloin saadaan huijattua enemmän, mutta tyhjäkäynnin pysyessä normaalina eli ahdot ei nouse boksin putkella. Volvon omassa dieselissä huijataan jo rail-painetta, mikä ei tee hyvää korkeapainepumpulle eikä suuttimille! Tietty maltillisella huijauksella ei juurikaan ole merkitystä kestoon, mutta kuka malttaa olla kääntämättä ruuvia vielä vähäsen... ::)
Jep.en olettanutkaan että poksi nostais ahtoja.mutta sitä mihin poksi "käyttää"ahtotiedon en ollut varma.Tuo on oikeastaan tosi hyvä ominaisuus ei tarvi kikkailla kaikenmaailman mikrokytkimillä ym.
No tähänkin joku kuitenkin vastaa,että biltemasta saa katkasijan eurolla ja sen voi vetästä jeesusteipillä vaihdekeppiin race lookkia luomaan :D