Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: naturalsound81 - 16.12.2012, 20:24:45
-
No niin, nyt tuli sit hommattua itelle toi vikakoodin lukija veheje. :) ( MaxiScan ms509 ) Eli ensimmäinen vikakoodi näytti sit: P01650 Data bus powertrain missing fr instrument panel ecu. <--- pieniä vihjeitä tästä löytäny ainakin että saattaisi olla esimerkiksi termostaatin anturi tai ite termostaatti. polttimo palanut valo ainakin itsellä palaa nyt autossa koko ajan että voisiko tarkoittaa myös polttimo jossain huonosti kiinni tai vastaavaa?
Toinen vikakoodi oli sit P0102 Mass or volume air flow a circuit low. Voisiko tämä nyt sit tarkoittaa sitä että ilmamassa mittari voisi pahimmassa tapauksessa olla sökö tai sit likainen tai letkussa vuotoa jne jne?
Eli jos jollain volvo s/v40 omistajalla ollu näitä samoja vikakoodeja niin neuvoja otetaan vastaan oikein mielellään 8)
-
Onko autossa jokin ongelma vai hupimielessäkö näitä luetaan?
-
Kyllähän tässä autossa ongelmia riittää, ja tuskinpa se auto noita vikakoodeja hupimielessä ilmoittelee. :2funny:
Mut annetaan osviittaa. tyhjäkäynti reistailee. ( tosin vika mahdollisesti paikallistettu ilmaletku tai mikä lie reikään ) kone tuntuu käyvän aika kylmänä, polttimopalanut valo palaa koko ajan. radio ei jostain syystä toimi. jne jne. Se on ikävää ku jotkut omistajat eivät voi vaivautua korjaamaan autojaan. :nohnoh
-
polttimopalanut valo palaa koko ajan.
Jarruvalo palanut?
-
::) Jarruvalohan se oli palanut :P
-
Laita nyt ensialkuun uusi (ja laadukas) termostaatti. Tyhjäkäyntiongelmat aiheuttaa pikemminkin kypsä tyhjäkäyntimoottori kuin ilmamassamittari
-
toi tyhjäkäynti ongelma ainakin löytyi, ei johdu tyhjäkäynti moottorista. http://volvov40.suntuubi.com/?cat=5&img=4
tossa kuvassa ku on toi reikä niin siihen ku vaikka sormen laittaa päälle niin tyhjäkäynti toimii het. ainut vaan et en kyllä tiedä yhtään et mikä anturi tai systeemi tuossa kuuluisi olla.
-
Tee tulppa siihen reikään.
Uudemmissa siinä kuuluu olla MAP anturi. Näissä vanhemmissa ei.
-
joo mä värkkäsinkin siiihen tulpan niin het toimi tyhjäkäynti.
-
Tuo p0102 vikakoodi johtunee siitä.