Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Reeds - 17.12.2012, 20:51:10
-
Termostaatin ajattelin vaihtaa kokeeksi jos lämppäri puhaltais kuumempaa.Vanhan astelukua en ole vielä katsonut ,mutta mitäs suositellaan? Motonetissa kaksi vaihtoehtoa,88 ja 92 asteiset.Autossa on ne normaalit piristykset.
-
mulla mielikuva että turbossa alunperin 87 mutta ite ajellu 92 asteisella ympärivuoden,tulee selvästi kuumempaa sisälle. :hello:
-
Jihuu! Termostaattiostoksille.... :D Onhan se varmaan kuluva osa sekin ja rupeaa avautumaan pikku hiljaa ennen aikojaan.
-
Jihuu! Termostaattiostoksille.... :D Onhan se varmaan kuluva osa sekin ja rupeaa avautumaan pikku hiljaa ennen aikojaan.
Jos kunnolla toimivan termostaatin haluat, kannattaa suunnata siniselle. Omassa oli motonetin termari pari päivää kii :)
-
Minä tuossa pari syksyä taaksepäin vaihdon tuohon 'salama autoon' motonetin termarin kolme kertaa. Sitten tuli sellainen mikä osasi mennä myös takaisin kiinni aukenemisen jälkeen.
Taisi vaihtua valmistaja kolmanteen yritykseen. Meni tietty osa takuuvaihtona, vaan ei(itse tein=säästin)työ eikä hukkaan lirahtaneet nesteet. Näitä ei tosin paljon mennyt, mutta kuitenkin...
Tämä viimeisin tosin toimii vieläkin.
-
Jos kunnolla toimivan termostaatin haluat, kannattaa suunnata siniselle. Omassa oli motonetin termari pari päivää kii :)
Minoon saanu aina calorstatin motonetista, eli tasan sama kun alkuperäisasennuskin.
-
mulla mielikuva että turbossa alunperin 87 mutta ite ajellu 92 asteisella ympärivuoden,tulee selvästi kuumempaa sisälle. :hello:
Mulla oli alunperin 87oC mutta Sinisellä ei ollut saatavilla sillä hetkellä 87oC kun kävin hakemassa niin täytyi tyytyä 92oC. Hyvin on lämmöt pysyny kurissa vaikka kesällä vetää vaunua ilmastoinnin tuupatessa lämmintä ilmaa syyläriä kohti. :)