Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: kreator - 18.12.2012, 22:31:06
-
Meni käsijarruvaijeri poikki se mikä on takapyörien välissä, en niin tarkkaan katsonut tuossa pimeessä onko siinä yksi vaijeri vai kaksi?
motonetin tuotenumero 24-2772 Käsij vaijeri Volvo740 88- oik/940 pyörien väliin
tuosta saan käsityksen että tuo vajeri on oikealle puolelle, tarvitsen myös vasemmallekin?
en oikeasti kerennyt katsoa onko siinä kaksi vaijeria on hätä katsastaa auto perjantaina
kiitos jos viitsitte vastata
-
Viihtitäänhän me. Jos se vaijeri on oikeesti poikki, tarviit vain sen oikeanpuolen paljaan vaijerin.
Jos sieltä on hajonnut se käsijarrun tasaaja, joka on kiinni taka-akselissa, siihen saa korjaussarjaa muistaakseni piliteemasta. Ihan klemmarihomma akseliputkeen ja rojut kiinni, ei tarvii hitsata. Voi olla myös motonetin valikoimassa, en nyt jaksa katsoa.
Se "päävaijeri" menee vasemmalle ja siitä ottaa voimansa tuo oikeanpuoleinen aika omalaatuisella systeemillä. No, se yleensä toimii kyllä. :D
-
Viihtitäänhän me. Jos se vaijeri on oikeesti poikki, tarviit vain sen oikeanpuolen paljaan vaijerin.
Jos sieltä on hajonnut se käsijarrun tasaaja, joka on kiinni taka-akselissa, siihen saa korjaussarjaa muistaakseni piliteemasta. Ihan klemmarihomma akseliputkeen ja rojut kiinni, ei tarvii hitsata. Voi olla myös motonetin valikoimassa, en nyt jaksa katsoa.
Se "päävaijeri" menee vasemmalle ja siitä ottaa voimansa tuo oikeanpuoleinen aika omalaatuisella systeemillä. No, se yleensä toimii kyllä. :D
moi, vaijeri on oikeesti poikki keskeltä akselia about, näin sen paljaalla silimällä ku rymysin lumihangessa auton alla
kiitos tiedosta haen huomenna pelkästään tuon oikean puolen vaijerin
-
joo ostin sen vaijerin pitää joulunpyhinä laitella.
oisko siihen ollu hyvä ostaa vielä jotain muuta pientä nippeliä samalla, tuskin on ikinä vaihettu tuohon vaijeria
-
Käsijarrukengät,jos ei ole tietoa kuinka vanhat,kun kengät joutuu kuitenkin irroittamaan,että saa vaijerin vaihdettua.
-
ja sinne voi laittaa ne 240-sarjan säätöruuvitkin samalla sen parkkijarruihin levytankosen tilalle. Saa tiptop säätöön niin...
ja kannattaa muistaa käyttää sitä k-jarrua reippaasti riuhtoen. sillälailla se pysyy kunnosssa! :)
-
...vielä, se vaijeri on voinut katketa siitä kohdasta missä se menee akseliputkessa olevan ohjurisilmän läpi.
Siinä ohjurissa on sellainen muovirinkula mikä syöpyy niin että vaijeri hankaa rautaan ja kuluu.
Käännä se muovijuttu eri asentoon tai laita siihen kulumauraan vaikka pari nipparia päällekkäin niin kestää taas auton iän. :)