Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: VilpuriS - 19.02.2011, 10:46:20
-
osaako kukaan neuvoa saako esim. sisäilmankierto-nappiin vaihdettua polttimon? Jos saa niin kuinka?
Edit: Otsikko muokattu kuvaavammaksi T:(Miksu)
-
Kannattaa tarkentaa hieman sen napin asenusalustan tietoja, näitä nappeja kun on laitettu melko monenlaiseen volvoon.
-
no jos pirssiä tarkoitat niin v70 T5 2001, automaati, metallivihreä, tummennetut takalasit, peltivanteilla, irroitettava koukku. Riittääkö tarkennus :D
-
Koko ilmansäädön paneeli irti,sen jälkeen musta peite muovi takaa 4:llä ruuvilla irti,ja sitten tuleekin piirilevy näkyviin joka irroitettava myöskin 4:llä ruuvilla ja sitten näkyykin mainitsemasi katkaisija sisältä päin ja siellä on vaihdettava poltin.
-
Itse olen kanssa pariin kertaan meinannut vaihtaa näitä polttimoita, mutta homma tyssäsi aina siihen, kun en saanut sitä paneelia irti. Volvolandian kautta löysin kyllä ohjeet miten sen pitäisi saada irti, mutta itse en ainakaan uskaltanut riuhtoa sitä niin lujaa, että olisin saanut paneelin alaosan irti kiinnikkeistään. Ohjeen mukaan paneelia raotetaan yläosastaan sen verran että sormet sopii väliin ja sitten vaan vedetään. Tuntui kuiten että koko kojetaulu tulee mukana tai paneli hajoaa, ennen kuin se on irti. Kummallakin yrittämällä pistin osat takaisin paikalleen ennen kuin saan suurempaa vahinkoa aikaan.
Jos jollain on hyviä niksejä /vinkkejä miten se paneli vedetään irti oikeaoppisesti, niin tieto otettaisiin kiitollisuudella vastaan. Tai jos joltain löytyisi valokuvia niistä alaosan kiinnikkeistä / panelin takaosasta, niin aina vaan parempi :)
-
Eikö se ko ohjeen mukaan pitäis lähteä irti näin:
Irrota paneeli vaihteenvalitsimen ympäriltä painamalla paneelin
etureunan salpoja sisään ja nostamalla. Nosta ensin etureunasta
ja sitten takareunasta.
Irrota kaksi ruuvia lämmityslaitteen paneelista.
Käännä lämmityslaitteen paneelia ulospäin niin, että kaksi sormea
mahtuu keskikonsolin ja lämmityslaitteen paneelin takasivun väliin.
Irrota lämmityslaitteen paneeli vetämällä sitä suoraan alaspäin
samassa kulmassa. Paneeli on kiinnitetty tukevasti, joten sen
irrottamiseen vaaditaan voimaa.
Irrota takasivun pistokkeet ja siirrä lämmityslaitteen paneeli
sivuun.
Ei ole tullut kokeiltua kuinka irtoaa.
Ja noita lisävarusteiden asennusohjeita löytyy täältä (http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/search.aspx) ja vaikka puhelimen as. ohjeissa ko löytyy.
-
Ohjeen mukaan paneelia raotetaan yläosastaan sen verran että sormet sopii väliin ja sitten vaan vedetään.
:nohnoh
Paneelia raotetaan alaosastaan, eli alareunasta kaksi torx-ruuvia irti, vedä alaosaa ulospäin pari senttiä ja sitten hirveellä yrityksellä yläosa irti kahdesta metallikiinnikkeestään. Eli käännä alareunaa itseesi päin, ota molemmin puolin paneelia kiinni, ja naksautat ensin toisen kiinnikkeen ja sitten toisen kiinnikkeen kääntämällä paneelia sivusuunnassa samalla lievästi alaspäin vetäen. Ei tarvitse voimaa paljoa, kun saa oikeaan asentoon. Päättäväisesti vaan.
-
Lujaa sitä kyllä kärsii nykästä! itellä meinas loppua uskallus soittimenvaihdon yhteydessä juuri tämän aut. ilmastoinnin paneelin irrotuksessa. :)
-
Kiitokset Paspitille vinkistä!
Kolmas kerta toden sanoi ja sain sen paneelin vihdoinkin irti...ja vielä ehjänä. Toiselta laitaa vetämällä ja samalla alas päin vetämällä paneli irtosi loppujen lopuksi ihan helpolla. Polttimot tuli vaihdettua ja kyllä nyt taas näkee painella nappuloita. :pomo:
Laitoin Motonetin 43-2622 polttimot (1,2W). Vanhoista lampuista sain värikortingit yhtä lukuunottamatta ehjänä uusien lamppujen päälle. Motonetista saa myös niitä kumihattuja, mutta ne oli vähän liian isoja. Pikaliimalla sekin homma korjaantui. Mieten vaan mitä eroa niillä valkokantaisilla ja harmaa kantaisilla lamppuilla oli. Wattimäärä vai se kummihatun väri.
-
muistaako kukaan ulkoa kuinka monta poltinta tuonne taakse menee? Itsellä on pimeenä paneelin vasen reuna, sekä kaikki painettavat napit. Onko jokaisessa napissa oma poltin vai onko esim puhaltimen ilmansuuntaa vaihtavien nappien takana yhteinen poltin?
Itse muistelen että paneelin takana on 4kpl valoja joilla taustat valaistuvat.
-
Aut. ilmastoinnissa on 6 kpl. Manuaalista taassen ei oo mitää hajua.
-
ostin motonetin 43-2622 polttimot (1,2W) , ja ei pala yksikään. Taitaa olla perseestä nuo polttimot, ja niiden kiinnityskin vaikuttaa niin heppoiselta. Liekkö muilla ollut samaa ongelmaa?
-
voiko alkuperäisiin lampun kantoihin laittaa ledit tuosta vaan? Minkälaiset ledit olisi sopivat wattimäärältään?
-
nuo motonetin polttimot ovat hanurista hain tänään kolme niitä ja yksikään ei toimi ja ei motonetistä löytynyt mittariston valojakaan kävin myös eilen kysymässä siniseltä ko pakettia (19 lamppua) ja hinta oli 100€ joten totesin että laitan ennemmin ledi lampun koe lautaan kun ostan sieltä :D
-
nuo motonetin polttimot ovat hanurista hain tänään kolme niitä ja yksikään ei toimi ja ei motonetistä löytynyt mittariston valojakaan kävin myös eilen kysymässä siniseltä ko pakettia (19 lamppua) ja hinta oli 100€ joten totesin että laitan ennemmin ledi lampun koe lautaan kun ostan sieltä :D
Joskus piruuttani asensin kärähtäneen mittaristovalolampun tilalle kirkkaan valkoisen ledin, etuvastuksella varustettuna... Se mitä tapahtui oli se, että ledillä valaistu mittariston alue muuttuikin väriltään violetiksi tai sinertäväksi, en enää ihan tarkkaan muista. No, seuraavaksi led pois ja tilalle tavallinen lamppu...
-
Joskus piruuttani asensin kärähtäneen mittaristovalolampun tilalle kirkkaan valkoisen ledin, etuvastuksella varustettuna... Se mitä tapahtui oli se, että ledillä valaistu mittariston alue muuttuikin väriltään violetiksi tai sinertäväksi, en enää ihan tarkkaan muista. No, seuraavaksi led pois ja tilalle tavallinen lamppu...
Jos haluatte edullisesti päästä niin tilatkaa/hakekaan vaikka Vaasan elektroniikkakeskuksesta pienoislamppuja. Itse värkkkäilin hiljattain noiden kanssa kun oman kopperon lähes jokaisen konsolin katkaisimen lamppu oli hajalla, itse laitoin tilalle 14v polttimot joka on hieman ehkä himmmeämmät mutta kestää!
Valkoisesta orkkis kannasta saa lampun poistettu näpärästi pinseteillä ja asennus samoilla vehkeillä. Lamppujen hinta on murto-osa siihen verrattuna kun jouduin hakemaan penkinlämmittimen nappeihin polttimot kun kanta oli rikki, jumalauta 5 euroa kappale Vaasan Automaassa :idiot2:
http://www.vekoy.com/index.php?cPath=68_637_638
-
Suosittelen kiertämään h*****vetin kaukaa noi motonetin polttimot.. ite ostin kuus ja vaihdoin paikalleen:Kolme toimi ja viis sain palamaan ku käänteli kantaa.. kuudetta ku kääntelin rukarilla ja kattelin millon syttyy niin vissiin rukari vetäs oikkarin kantaan sillä seurauksella että valot palo kyl kaikki mut ei sammunu millään ja parin minsan päästä päästi savut toi automaatti ilmastoinnin säätöpaneeli ja ei tähtöset enää tuiki ollenkaan. Joutuu vissiin kolvin kaivaa ja jotkut ledit sinne vääntää ja virran joutuu vissiin ottaa jostain muualta ku ei tuu voltteja orkkis lampunkantoihin.
-
Just tuli vaihettua polttimot, suosittelen Sercap.fi polttimoita 2.50e/kpl toimii.
-
Just tuli vaihettua polttimot, suosittelen Sercap.fi polttimoita 2.50e/kpl toimii.
-
Suosittelen kiertämään h*****vetin kaukaa noi motonetin polttimot.. ite ostin kuus ja vaihdoin paikalleen:Kolme toimi ja viis sain palamaan ku käänteli kantaa.. kuudetta ku kääntelin rukarilla ja kattelin millon syttyy niin vissiin rukari vetäs oikkarin kantaan sillä seurauksella että valot palo kyl kaikki mut ei sammunu millään ja parin minsan päästä päästi savut toi automaatti ilmastoinnin säätöpaneeli ja ei tähtöset enää tuiki ollenkaan. Joutuu vissiin kolvin kaivaa ja jotkut ledit sinne vääntää ja virran joutuu vissiin ottaa jostain muualta ku ei tuu voltteja orkkis lampunkantoihin.
Itseasiassa mulle kävi juuri samoin. Oletko keksinyt ratkaisua? Kokeilin että virta kulkee lamppujen läpi, eli laitoin lamput paikalleen ja 9v patterista yhteen kantaan virtaa ja kaikki palaa nätisti. Jostain syystä johtosarja ei joko tuo virtaa valoille tai joku komponentti ei sitä päästä lampuille saakka.
Mitähän tälle saatanan komootille pitäisi tehdä?
-
Onko kenessäkään sähkömiehen vikaa.......mites jos ryöstän tupakansytyttimestä virran ja kolvaan toisen pään yhteen lampun kantaan? Vai onko autokatoksessa kohta grillattu Volvo.........
-
Ootko jo ratkaissut tuon ongelman. Itsellä on sama tilanne päällä -04 mallisessa pelissä. Nuo neljä harmaakantaista poltinta on pimeenä. Valkokantaiset kaksi poltinta toimii Ok. Mittarilla testaten sähkön kyllä pitäisi kulkea piirin läpi, joten sähkö todennäköisesti jää matkanvarrelle jossain muualla. Polttimotkin kerkesin jo vaihtamaan uusiin ihan turhaan.
-
Ootko jo ratkaissut tuon ongelman. Itsellä on sama tilanne päällä -04 mallisessa pelissä. Nuo neljä harmaakantaista poltinta on pimeenä. Valkokantaiset kaksi poltinta toimii Ok. Mittarilla testaten sähkön kyllä pitäisi kulkea piirin läpi, joten sähkö todennäköisesti jää matkanvarrelle jossain muualla. Polttimotkin kerkesin jo vaihtamaan uusiin ihan turhaan.
En ole ratkaissut kun en ole saanut mitään vinkkiä asiaan. Merkkiliike sanoi että voisi päivittää ohjelman uudelleen ilmastointilaitteeseen, jos se vaikka on mennyt "jumiin". Mutta en viitsi 100 euroa maksaa siitä kun ei ole varmuutta tuleeko se kuntoon vai ei.
Olkoon pimeänä koko perkeleen komootti.
-
En ole ratkaissut kun en ole saanut mitään vinkkiä asiaan. Merkkiliike sanoi että voisi päivittää ohjelman uudelleen ilmastointilaitteeseen, jos se vaikka on mennyt "jumiin". Mutta en viitsi 100 euroa maksaa siitä kun ei ole varmuutta tuleeko se kuntoon vai ei.
Olkoon pimeänä koko perkeleen komootti.
Onko jollain kytkentäkaaviota mittaristosta? Jos on, niin jos sen sais näkösälle, niin voisi miettiä erinäisiä kikkoja valojen palauttamiseksi? Muuten menee liian vaikeaksi jos pitää lähteä arvailemaan.
-
Eiköhän niiden valojen toiminta ole korjattavissa. ( ei tarvitse alkaa kikkailemaan millään erillisillä kytkennöillä) Lähettäkää tutkittavaksi ohjainpaneeli, josta on valot kadoksissa, niin katsotaan mikä sieltä menee. (Ensimmäinen tapaus tehdään edullisemmin)
Sitten vielä... Nyt on niihin taustavalopolttimoihin myös niitä sinisiä huppuja, eli jos haluaa tilata uudet valot huppujen kanssa niin silloin hinnaksi tulee 5 euroa kappale, ilman huppua hinta oli sen 2,50.
-
Eiköhän niiden valojen toiminta ole korjattavissa. ( ei tarvitse alkaa kikkailemaan millään erillisillä kytkennöillä) Lähettäkää tutkittavaksi ohjainpaneeli, josta on valot kadoksissa, niin katsotaan mikä sieltä menee. (Ensimmäinen tapaus tehdään edullisemmin)
Sitten vielä... Nyt on niihin taustavalopolttimoihin myös niitä sinisiä huppuja, eli jos haluaa tilata uudet valot huppujen kanssa niin silloin hinnaksi tulee 5 euroa kappale, ilman huppua hinta oli sen 2,50.
Mä ku luulin että niissä ois vihreet huput.
-
Mä ku luulin että niissä ois vihreet huput.
Niin minäkin luulin mutta kyllä ne huput sinisiä oli, eikös se alkuperäinen valo ole vihertävä(muistaakseni) niin kuin radiossakin, nyt on huputtomat (kirkas valo,ihan hyvä noinkin), en tiedä miten se vihertää vaikka on siniset huput.
-
alkuperäiset huput on siniset, mutta paneelin sisällä on vihreä muovikalvo joka muuttaa valojen sävyjä. Itse heitin......siis onnistuin hävittämään sen kalvon :D
-
Onko joku saanut korjattua tuollaista totaalisesti pimennyttä paneelia? Vaihtelin tänään lamput ilmastoinnin paneeliin ja sen seurauksena piirilevyltä nousi savut ja nyt on kaikki hehkulamput pimeänä. Kaikki säädöt ja merkkiledit toimii, mutta tuo taustavalaistus katosi.
-
mitenköhän tuon "vihreän" kalvon saisi hävitettyä munkin volvosta:D kuinka paljon pitää purkaa?
-
Morjens.
Käytän tätä topikkia hyväkseni kysymällä, että kuuluuko 2000 mallin S80:ssä palaa cruisen nappien valot ratissa? Jos kuuluu, niin onko paha rasti irroittaa se paneeli ratista ja vaihtaa hehkut? Eniten pelottaa, että bägi räjähtää naamalle :o
S60:ssä mulla ko. nappien valot kyllä loistaa.
-
Morjens.
Käytän tätä topikkia hyväkseni kysymällä, että kuuluuko 2000 mallin S80:ssä palaa cruisen nappien valot ratissa? Jos kuuluu, niin onko paha rasti irroittaa se paneeli ratista ja vaihtaa hehkut? Eniten pelottaa, että bägi räjähtää naamalle :o
S60:ssä mulla ko. nappien valot kyllä loistaa.
Kyllähän sen pitäis palaa. Sitä en tiiä minkälainen operaatio se on.
Itellä pitäs vaihtaa uudet polttimot moneen paikkaa, syy on kyllä ihan ulkonäöllinen mutta sillä nyt ei ole väliä joten siinäki mielessä kiinnostaa..
-
Morjens.
Käytän tätä topikkia hyväkseni kysymällä, että kuuluuko 2000 mallin S80:ssä palaa cruisen nappien valot ratissa? Jos kuuluu, niin onko paha rasti irroittaa se paneeli ratista ja vaihtaa hehkut? Eniten pelottaa, että bägi räjähtää naamalle :o
S60:ssä mulla ko. nappien valot kyllä loistaa.
Ei pitäisi palaa. Vasta 2001 vuoden S80:seen tuli valot. Tai näin aikoinaan Landiassa haarukoitiin kun kyselivät S80 omistajilta valoista.
-
Ei pitäisi palaa. Vasta 2001 vuoden S80:seen tuli valot. Tai näin aikoinaan Landiassa haarukoitiin kun kyselivät S80 omistajilta valoista.
Tattis tiedosta :hello:
Eipä tarvinnut turhaa alkaa ronkkimaan rattia.
-
Kyllä mulla palaa S80 T6 -99 ;).
-
Kyllä mulla palaa S80 T6 -99 ;).
Ja kaverilla palaa 2000 mallin S80:ssä. Itellä tuossa omassa rakkineessa vaan pimentynyt jostakin syystä >:(.
-
niin mitenköhän sen vihreänkalvon saisi irti ja kuinka paljon joutuu mittaristoa purkamaan?
-
Kyllä niissä ratin napeissa valot kuuluu palaa vuosimallista riippumatta.Neljästä s80 omakohtaista kokemusta...
-
Morjens.
Käytän tätä topikkia hyväkseni kysymällä, että kuuluuko 2000 mallin S80:ssä palaa cruisen nappien valot ratissa? Jos kuuluu, niin onko paha rasti irroittaa se paneeli ratista ja vaihtaa hehkut? Eniten pelottaa, että bägi räjähtää naamalle :o
S60:ssä mulla ko. nappien valot kyllä loistaa.
Eipä pala täälläkään. Ollut siinä olettamuksessa ettei pitäisikään palaa, mutta tiedä sitten.
Enpä kyllä haluakkaan että palaisi. Muutamalla ajellut jossa palaa ja ei ole kivan näköistä kun joulukuusi pyörii siinä sylissä.
Kyllä ne napit sieltä löytyy vaikkei valoja olekaan.
-
Hienosti pelaa Motonetin 43-2622 (http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=43-2622) polttimot ja taas näkee pimeessäkin säätää lämpöjä, jotka toki on kesät talvet pääosin 20:ssä :P
-
Hienosti pelaa Motonetin 43-2622 (http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=43-2622) polttimot ja taas näkee pimeessäkin säätää lämpöjä, jotka toki on kesät talvet pääosin 20:ssä :P
Samaa hintaluokkaa polttimot on myös Volvolla ja niissä tulee päällä siniset hatut ;). Nimimerkillä täysi 19 polttimon setti odottanu reilu 3v että vaihtaisin. Yksi on palanut mutta samalla vaihtaa kaikki kun irrottaa panelin.
-
Samaa hintaluokkaa polttimot on myös Volvolla ja niissä tulee päällä siniset hatut ;). Nimimerkillä täysi 19 polttimon setti odottanu reilu 3v että vaihtaisin. Yksi on palanut mutta samalla vaihtaa kaikki kun irrottaa panelin.
Totta ne naaman mukaan laskuttaa, kun täällä on peloteltu 6-10e/kpl hinnoilla. Eikä ollu hatuille tarvista, kun vaihdoin vaan kaks lamppua, että sai ne lämpötila-asteikot valaistua (ois vissiin pitäny vaihtaa kolmaski, kun vänkärin puolelta viimeiset jäi vielä hämäräksi). Arvelin laittaa ledejä joskus sisustaan, niin lähinnä kokeeksi nuo nyt laitoin.
-
Ainakin yksittäin ostettuna ne lamput maksaa n.10e/kpl eikä oo paljo hinta muuttunu muutaman vuoden aikana.
Saako niistä sitte sarjana ryhmäalennuksen :2funny:
Tuskin niitä kyseltäs ja kannettas Motonetista jos Volvolta sais järkihintaan.
-
Ainakin yksittäin ostettuna ne lamput maksaa n.10e/kpl eikä oo paljo hinta muuttunu muutaman vuoden aikana.
Saako niistä sitte sarjana ryhmäalennuksen :2funny:
Tuskin niitä kyseltäs ja kannettas Motonetista jos Volvolta sais järkihintaan.
Tuossa sanottiinkin että ovat samaa hintaluokkaa, ei saman hintainen.
Toisilla se lompsan pienin seteli on satanen niin meneehän se samaan hintaluokkaan ;)
Vai oliko euroissa saturaista, en tiedä kun en ole ikinä moista omistanut.
-
Tuossa sanottiinkin että ovat samaa hintaluokkaa, ei saman hintainen.
Toisilla se lompsan pienin seteli on satanen niin meneehän se samaan hintaluokkaan ;)
Vai oliko euroissa saturaista, en tiedä kun en ole ikinä moista omistanut.
Minusta 5x ei ole enää millään muotoa samaa hintaluokkaa, mutta olenkin opiskelija...
-
Minusta 5x ei ole enää millään muotoa samaa hintaluokkaa, mutta olenkin opiskelija...
omani ostin reilu 3 vuotta sitten ja silloin hintaa ei ollut paljoa enemmän kuin tuolla motonetissa nyt. Voi olla että hinta on tänä aikana monin kertaistunut.
-
omani ostin reilu 3 vuotta sitten ja silloin hintaa ei ollut paljoa enemmän kuin tuolla motonetissa nyt. Voi olla että hinta on tänä aikana monin kertaistunut.
Nojoo, ei ole oikein mielekästä verrata muutamien vuosien välisiä hintaeroja. Kuitennii nuo Motonetin lienee halvimmasta päästä, mitä täällä saa heti kaupasta mukaan, ja toimii vieläkin :D
-
alkuperäiset huput on siniset, mutta paneelin sisällä on vihreä muovikalvo joka muuttaa valojen sävyjä. Itse heitin......siis onnistuin hävittämään sen kalvon :D
kerrohan tuosta lisää? kummasta päästä pitää purkaa ja kuinka paljon?
-
Tuli paikallisesta volvo liikkeessä käytyä kysäsemässä hintoja, ihan tajuton hinta perus polttimolle :buck2:
6kpl olisin ottanut, yhteishintaan 65€ täytyy muualta metsästää :nohnoh
-
Saako noita polttimoita tuohon paneliin muualta kuin volvolta? Muistaaksi pirun hintavie siellä
-
Ja v70 04vm
-
Varaosaliikkeet, ei tarvitse välttämättä hakea siniseltä.
Tuosta keskustelua aiheesta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2802.0
-
Varaosaliikkeet, ei tarvitse välttämättä hakea siniseltä.
Tuosta keskustelua aiheesta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2802.0
Aika monessa keskustelussa viitataan Motonettiin. Jos kiirettä pitää niin jostain saatta vielä saada, on nimittäin poistuva tuote Motonetissa.
-
aiheeseen liittyen käytin eilen omasta V70 -05 D5:sta ilmastointipaneelin irti (akunkenkä oli irti ja oottelin reilun vartin ennen liitinten irrottelua). Kasaamisen jälkeen kaikki toimii ok mutta yli puolet polttimoista oli pimeenä, ei kai noihin mitään erillistä syöttöä tule että olisin voinut jonkun liittimen jättää irti. Tuntuu vain hullulta että noin monta polttimoa paloi kerralla yhtäkkiä.
Täytyy varmaan ottaa se uudestaan käteen ja tutkia asiaa. Onko ne motonetin polttimot kuraa, vähän ristiriitaista tietoa näyttäis olevan?
-
Onko ne motonetin polttimot kuraa, vähän ristiriitaista tietoa näyttäis olevan?
Kuukauden toimineet, mutta ovat tosiaan poistotuote. Vantaalta ja Konalasta loppuneet.
-
vieläkö löytyy motonetistä polttimoita? en ainakaan haulla löytänyt sopivia v70 automaatti ilmastoinnilla vasrustettuun, tarvis lämpötilasäätimiin uudet lamput? oliko sercap:illa vielä lamppuja myytävänä ?
-
Olikos se nyt tuo (http://www.motonet.fi/fi/tuote/432622/T-14NW-polttimo-12V12W)? Joka tapauksessa onhan tuolla useampaakin sorttia (http://www.motonet.fi/fi/kategoria/586/794911/Muovikantapolttimot).
Hälyttimen yms. nappeihin kun vielä möisivät noita.
Edit: näköjään ovatkin poistuvia tuotteita. Noh, kiireellä vaan ostamaan jemmaan noita sieltä missä niitä vielä on.
-
joo täytyy hakia noita josko tuo oikia mahtaa olla, mutta eiköhän jos ne muillekkin on mennyt, sercapilta kyselin ja tuntuu sieltäkin löytyvän kunhan vastailevat viesteihin, ennen kuin kerkiää hakia
-
Sercapilta noita sai viimeksi eikä tainnut maksaa kuin 2 euroa/kpl . 6 sinne taisi mennä, voin muistaa väärinkin
-
Tänään nysväsin vaihtaa noita kojelaudan valoja ledeiksi, kun oli sieltä täältä pimeänä. Eli ilmastoinnin valot ja katkaisijat vaihtuivat vihreästä valkoiseksi. Ledipolttimot tilasin ebaysta, parikymmentä kappaletta muutamalla eurolla, halpaa kuin saippua.
Puhelimeen ei vissiin saa vaihdettua valoja, sekä hu-850 nappulat on pimeänä, näyttö kyllä loistaa, tähän ei vissiin lamppuja saa vaihdettua ja on viisain korjauttaa jossain elektroniikkasepällä.
Mites tuo Geartronicin kepin vieressä oleva valo, onko se vaihdettavissa? ruuveilla on vaihteenvalitsimen pohjassa oleva muovi, en sitä arvannut mennä avaamaan. Liekö siellä polttimo vaiko ledi?