Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: BBBimmer - 20.12.2012, 15:51:13
-
Eli tdi volvo kaverilla temppuilee.
Ekaa kertaa käynnistättäessä aamulla sahauttaa niin pitkään että pitää apuvirralla käynnistää.
Kun auton sammuttaa ja käynnistää kohtuu nopeasti uudestaan ei ongelmaa. mutta jo puol minsaa seisseenä kestää taas hetken sahauttaa että lähtee käyntiin..
oma ehdotus että dieselin paineet tippuu ja kerää niitä että lähtee käyntiin..
Pumppu hajoamassa vai mikä sökönä?
käynnissä toimii hyvin, mitä nyt kylmänä hieman nykittää.
diesel suodatin vaihdettu kesällä.
-
Varmaan tuhat kertaa sanottu.
Tarkistakaa pumpun remmin ajoitus.
-
Niiiin, kuin pomo sanoi ja sitte hehkut. Itellä just pumpun hihna vaihdettiin ja mekaaninen ajoitus kohdalle (heittokellolla), kyllä starttaa.
-
Voisiko olla myös jotain polttoainelinjaongelmaa, jos päästää ilmat väliin, kun kerran lyhyttäkin pidempi seisokki aiheuttaa probleemia?
-
Voisiko olla myös jotain polttoainelinjaongelmaa, jos päästää ilmat väliin, kun kerran lyhyttäkin pidempi seisokki aiheuttaa probleemia?
Siellä voi olla vaikka mitä vikaa.
Tuo pumpun remmin säädön pielessä oleminen on vika nro. 1. Monasti vielä jopa pitkien starttausten alkaessa, jonkin ajan kuluttaua remmi sanoo naps ja jättää tielle. Kokemusta on.
-
Polttoaineen paluuletkut kannattaa myös kattoo (helposti tarkastettavissa). Ajan kanssa hapristuu ja rupee vuotamaan ja saa sahata käyntiin. Tietysti pumpun ajotus myös.
-
Itelle vaihettiin huollossa uus pumpun remmi, eli samalla siis tuli pielessä ollut ajoitus kuntoon ja autp on kuin ihan eri mihin oon tottuna, puolen minsan startit on historiaa, vähä ku avainta naksauttaa nii on tulilla.
Eli ajoitus kuntoon ;)
-
Veikkaan että kaksi-kolme hehkua pimeänä ... helppo tarkistaa, toimiiko hehkut.
Helppo myös vaihtaa uudet, muista puhdistaa ilmalla ennen irroitusta välit ja ÄLÄ kiristä liikaa uusia asentaessa.
-
Tuo tdi kone lähtee vielä -10 asteessa ilman hehkujakin käyntiin ku palmun alta. Tuo syöttöpumpun ajoituksen tarkastus ja hihnan vaihto kannattaa tehä. Myös ilmavuodot kannattaa tutkia, kun ei tarttee isoa vuotoa, ettei lähde käyntiin, ja suodattimena kannattaa käyttää jotain merkki suodatinta, ite kerran viallisen ostaneena...