Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tommpa - 21.12.2012, 02:41:46
-
Jees elikkäs yks päivä lähin ajelemaan ja olin jonki aikaa ajellu ja katsoin ahtopaine mittaria joka ei värähtäny ollenkaan... :o Volvon oma mittari tai oma laittamani ei liikkuneet millään tavalla.. ja vähä ehkä laiskalta tuntui auto. Oisko turbiini mennyt paskaksi? mitään ylimääräisiä ääniä ei ainakaan ole kuullut :(
-
noh, vaikka ois turbiini paskana ni kyllä sen alipaineelle pitäis mennä. onko letkut samassa blokissa kiinni? irronnut kenties?
-
Olisko jäätänyt coolerin ja samalla myös sen ahtopainemittarin letkun?
-
lämpimään kannattaa auto ensiksi laittaa kun voi olla paikat jäässä ;)
-
Pitää yrittää saaha johonki lämpimään se. Nyt kyllä mittarit toimii mut ei rupea ahtamaan. Alipaineella vaan pysyy ja ihan helvetin laiska on. No jos se siitä kuhan saa sen lämpimään.
-
Nyt sitten kävin aamulla ajamassa ja tulin takasi kotia, auto seiso vähä aikaa ja yritin lähteä ajamaan niin käynisty ja sammuu saman tien kaasupohjassa ei tapahu mitään ja bensapumppu toimii.
-
otappa coolerista irti se alempi ahtoputki ja katso onko siellä jäätä. sopisi tuohon kuvaukseen aika hyvin kun se saattaa jäätää sen putken melkein tukkoon. ja toisena tietty ilmanputsarin koteloa auki että onko putsarikotelo täynnä lunta tai sitten ilmanottoputki turbosta irti ja katsoo että se on ehjä ja kokeilee onko siellä turbossa väljää/akseli jumissa. vinkkinä vain että ei ole varmaan kovin kannattavaa ajaa sillä nyt että koittaa korjata ensin ja ajaa sitten. ja katso nyt samalla että onko kaikki ahtoputket varmasti ehjiä. esim haljennut tyhjäkäyntimoottorin letku aiheutti sen että ahtoi maksimissaan 0.3 ja tyhjäkäyntiä ei käynyt enää loppuvaiheessa ollenkaan. ei nimittäin moottoriohjaus tykkää imm:n ohi otetusta ilmasta ;)
Nyt sitten kävin aamulla ajamassa ja tulin takasi kotia, auto seiso vähä aikaa ja yritin lähteä ajamaan niin käynisty ja sammuu saman tien kaasupohjassa ei tapahu mitään ja bensapumppu toimii.
tuo nyt vaikuttaisi juuri siltä että siellä on jäätä --> käyt ajamassa niin ahtoilma sulattaa hieman jäätä kaikkialta --> seisotat autoa vähän aikaa niin vesi valuu alimpaan kohtaan ja jäätyy uudestaan ja sitten on ahtoputket tukossa :)
-
Itekki veikkaan että cooleri jäässä. Jos on apureita vieredsä voi kahtoa yrittääkö imeä ahtoputkea lonttoon. Mut mun ääni coolerille.
-
Joo nyt on volvo kunnossa! =) kiitos kaikille neuvoista ja coolerihan se oli jäässä ja se alaputki!
-
hyvä että korjaantui O0
-
itellä tekee samanlaista ongelmaa suurinpiirtein aina kun pakkanen kapuaa yli -25 asteen ja jahka coolerin saa sulaksi ni hyvin toimii ja coolerista olen sitä kosteuden poisto reikääkin isontanut 2mm -> 2.5mm mutta ei tuolla mahda olla seksuaalista merkitystä. sitä vaan miettiny että minne se kosteus mahtanee jäädä jemmaan että se jäätää aina kovilla pakkasilla sen coolerin.