Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Kahvi - 24.12.2012, 20:23:34
-
Koneesta kuuluu nakutusta/epämääräistä kolinaa, Olisiko tampereen lähellä tässä kaveria joka tekisi halvalla koneremonti toho ja kattos mikä vikana ? :) Ja pystyykö tollasee 2.3 t5, vaihtaa kampiakselin runkolaakeri, kiertokange laakerit alakautta ??
, uusi foorumilla jos tämä meni väärään paikkaan pahoitteluni.
-
Ite en kyllä nyt hommakseni ota vaikka tampereelta olenkin, on meinaan liian monta moottoria levällään tallissa :D.
Mahtaako olla viritetty? Jos on niin saattaa olla kiertokanki vino..
Kyllä pitää olla kone irti autosta, jos kampuran laakerit vaihtaa. Lohkokin halkee keskeltä, että ne saa pois.
-
Noo voeeha perkulees, tuliki sitte varmaa vähä kalliimpi jutska... Eihä toi nakutus kuitenkaan ajoovaikuta tai mitää... Ei se kovene kierroste mukaa, eikä lopu lämpimänä ? Mut jos siel ny vehkeet on vinos nii ei oo hyvä kyl... Eikä auto kyllä viritetty ole.. t19 turbo kyl lyöty ku vanha hajos.. Eli hituse isompi!
-
Hmm.. Kyllä sen äänen pitäis koventua kierrosten mukaan, jos kanki on vino.
T19 turbo riittää helposti tappamaan vakio kiertokanget, jos paineita on viellä nostettu.
-
Joop... Täytyy tässä si vähä kattella mitä ratkasuja lähtis tekee... >:( On se harmi ny ku tollase teki tää laite sitte..
-
Ettei olisi joku nostaja jumissa ?
-
Täytyy toi nostaja juttu kyl tutkia jos se sillä selviäs.. Kai se pitäs jollekki korjaamolle viiä näytölle ku ei oo itel tilaa tehä ja tutkia.. Tossa se pihassa pressuvuoren alla on.. :-\
-
Yksi vaihtoehto on etsiä jostain varmasti toimiva kone ja saada joku vaihtamaan se sinne. Meneen noi koneremontit aika kalliiksi, jos tarvii esim kansi vaihtaa/korjata+plaanaus, siihen sitten kaikki uudet tiivisteet ja laakerit. Ja yleensä rempan yhteydessä uusitaan jakopään osatkin. Ja jonkun pitäisi se tehdäkin vielä.
Suht halvalla saa hyviä toimivia koneita jostain purettavasta autosta, varmasti täältä forumiltakin löytyy.
Mutta kannattaa ekaksi tarkistaa se nostaja homma.
-
Tuli kyllä epävarma olo tosta miten asian oon kuvaillu nii päätin si vähä upata videoo.. Muutamien sekuntteje video siitä mitä se lähti pitää... Laatu on vähä huono mutta kyl siitä kuulee sen " RAKSUTUKSEN "
http://www.youtube.com/watch?v=ZLnAbJMhC3Q&feature=youtu.be
-
Minun mielestä EI ole ääni alakerrasta ... voisko olla nostaja tai ... ??
Paha sanoa videon perusteella ...
-
Tosi huono on sanoo ton videon perusteella mitään juu.
Ääni kovempi tuolla jakopään puolella? Ehkäpä joku apuleitehihnan laite?
-
Millon viimeksi huollettu ja mitä tehty? Vika voi olla hihnoissa, kiristimissäkin ym. Apulaitteissa. Vaikea sanoa videon perusteella. ???
-
Siihe on hiljattai jakopääremppa ja turbovaihto. Joo onha toi aika epäselvä video.. Ja vaihtoehtoja miljoona mikä voi olla vikana :-[
-
Siihe on hiljattai jakopääremppa ja turbovaihto. Joo onha toi aika epäselvä video.. Ja vaihtoehtoja miljoona mikä voi olla vikana :-[
mitä kiristimiä sinne on uusittu ja koska? Voi olla vaikka kiristin hajalla. Käyttäsin siellä pajalla tarkistuttamassa onko joku mennyt asennuksessa pieleen.
-
En osaa toho ny vastata suoraa mitä kaikkee uusittu mutta pitää si käyttää pajalla kattomassa mitä on tapahtunu jos noinki yksinkertasel asial korjaantus!
-
Jos se hydraulinen jakoremmin kiristin hajoaa, siinähän on se muovinen klipsu,joka estää sitä menemästä liian löysälle.
Voisiko siellä olla vikaa, ja se kiristin sitten rämiseen hiukan edes takas ? Kuulosti oudolta räminältä, eikä niinkään nostajan naputukselta. Ilmastoinnin kompuran laakeri?
-
kokeile laittaa jollain vähän rasvaa tai paremminki öljyä sinne kiristäjän rullaan joka kiristää laturin/ilmastoinnin remmiä,mulla teki samantapasta ääntä omassa kun oli se kiristin tullut tiensäpäähän,pikku rasvailulla aina sai äänen hiljenemään pariksi päivää.
-
Onko öljylaatu vaihtunut äskettäin? Vois selittää nostajamekkalan.
Ite en tuosta videosta kuullut kuin normaalin suuttimien raksutuksen, ehkä jotain kiristinongelmaa ja ehkä nostajien rapinaa?
Mitään isompaa mekkalaa en tuosta erottanut joka liittyis moottorivaurioon.
-
Voi se olla kiristin, siis jakohihnan kiristin ... Siksi EI kannattaisi ainakaan turhaan pitää moottoria käynnissä ;)
Voi se uusikin osa pettää !!
-
Käykö tuo edes kaikilla? Tai sitte mulla resonoi puhelin nii palijo ääntä.
-
Ja jos liika notkeat öljyt nii nostimet naputtaa... Kaverilla oli sama juttu kansirempan jälkeen mut 10w-30 koneeseen kaikki hävis. Ja itellä oli moottorissa 10w-30... En sen notkeampaa öljyä käyttänyt.
-
Ja jos liika notkeat öljyt nii nostimet naputtaa... Kaverilla oli sama juttu kansirempan jälkeen mut 10w-30 koneeseen kaikki hävis. Ja itellä oli moottorissa 10w-30... En sen notkeampaa öljyä käyttänyt.
5w-40:llä naputtaa kanssa aina välillä mutta se on niin harvinainen ilmiö että ei mua ole haitannut :D
-
Itellä oli joskus castrollin magnatekkiä olisko samalla viskositeetillä vaan ku turbo oli nii horo ja venavarren kumit nii ei pysynyt sisässä...mut uus turbo tuli ja kansiremppa nii ajelin tolla kymppikolmekympillä ja oliko 15w40 kans joskus... Ei nostimet naputtanut vaan hyrräs ko kissa :) ja muutenki autolla oli ajettu 380tkm. Vaan puristukset oli hyvät oli puristukset ja muutenki hyvin sitte pimplas.
-
Mun mieletäs aiheen alottajan auto on jo ihan kunnnossa ja myynnissä nettiautossa. Vika ilmeisesti löytynyt nostajista ja öljyistä..
-
Kyllä, pahoitteluni etten tähä ole laittanu mitään.. Auto siis täysin kunnossa nyt ja nostajat siihe uusittii
-
nostajia/liian litkua öljyä olisin veikannut kanssa kun ei kuulostanut että mikään olisi oikeasti rikki (vielä)