Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Alvari - 25.12.2012, 20:17:12
-
Onko 09 mallin seiskakympin maskin irrotuksessa mitään erikoista. Tarkoitus on askarrella telttapatjasta tms materiaalista maskisuoja tuohon sisäpuolelle niin ei näytä niin susirumalta. Ei vaan viitsisi tehdä turhia liikkeitä.. Auton moottorilämmöt pyörii -22 pakkasella jossain 50 asteen kieppeillä pikkuajossa vaikka webasto päällä. Saapa nähdä mitä tuo peittäminen auttaa. Olisi pitänyt virittää tuo obdscope jo ajat sitten. Voihan tuo olla myös termarivikakin??
-
Puolitoista viikkoa ollu V70 D5 -09:ssa maskinsuojat paikoillaan. Laita vaan keula tukkoon, siis
molemmat maskit. Maskinsuojien kanssa on ollu autossa oikeasti lämmintä kovemmallakin pakkasella, ilman Webastoakin. Maskit auki ei edes Webaston kanssa meinaa olla kunnolla lämmintä kovalla pakkasella.
-
Onko 09 mallin seiskakympin maskin irrotuksessa mitään erikoista. Tarkoitus on askarrella telttapatjasta tms materiaalista maskisuoja tuohon sisäpuolelle niin ei näytä niin susirumalta. Ei vaan viitsisi tehdä turhia liikkeitä.. Auton moottorilämmöt pyörii -22 pakkasella jossain 50 asteen kieppeillä pikkuajossa vaikka webasto päällä. Saapa nähdä mitä tuo peittäminen auttaa. Olisi pitänyt virittää tuo obdscope jo ajat sitten. Voihan tuo olla myös termarivikakin??
Kokeile ajon jälkeen ylävesiletkua, jos siis lämmin noilla moottorin lämmöillä, termari vuotaa.
Omassa keula tukossa ilman Webastoa pysyy matka-ajossa imuilman lämpötila pakkasella 15-25 asteessa noin suurinpiirtein ja moottorissa n. 85-88 riippuen rasitusasteesta, tyhjäkäynnillä putoaa tuosta. Toki se motti pitää ensin ajossa lämmittää sillä suorakäynnistyksellä letkulämppärin perään.
-
Taitaa olla termostaatinvaihto edessä, ei nouse lämmöt vaikka keula tukossa ja kelitkin lauhtuneet. Kuulemma 500e homma tuo vaihto, osa 170e ja loput työtä >:( Eipä siinä, olisi nyt edes 100 tkm kestänyt mutta ei!
Kuinkahan pitkään tuokin on jo ollut rikki, varsinainen neronleimaus tuo lämpömittarin poisjättäminen. Olisi edes salavalikko josta tarkastaa kuten baijerilaisissa. Ei vakuuta tämä Volvolaatu ollenkaan kun muutakin ongelmaa tuntuu olevan.
-
Taitaa olla termostaatinvaihto edessä, ei nouse lämmöt vaikka keula tukossa ja kelitkin lauhtuneet. Kuulemma 500e homma tuo vaihto, osa 170e ja loput työtä >:( Eipä siinä, olisi nyt edes 100 tkm kestänyt mutta ei!
Kuinkahan pitkään tuokin on jo ollut rikki, varsinainen neronleimaus tuo lämpömittarin poisjättäminen. Olisi edes salavalikko josta tarkastaa kuten baijerilaisissa. Ei vakuuta tämä Volvolaatu ollenkaan kun muutakin ongelmaa tuntuu olevan.
Bensamalliin sinisellä termari,työ,nesteet ym 100€
-
Virallisesti irroitetaan puskuri ja sitten sisäpuolelta maski - onko toi oikeasti mahdollista ulkokautta puskuria irroittamatta? Voiko klipsit löytää sormikopelolla ja riittääkö näppivoimat?
-
Virallisesti irroitetaan puskuri ja sitten sisäpuolelta maski - onko toi oikeasti mahdollista ulkokautta puskuria irroittamatta? Voiko klipsit löytää sormikopelolla ja riittääkö näppivoimat?
Joku konsti siihen irrottamiseen ulkopuolelta on: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&t=74772&st=0&sk=t&sd=a
Omasta en saanut maskia irti näppivoimin, kun olin laittamassa omatekemiä viimasuojia.
-
Niinpä - kaikki pystyy tekemään kun on tarpeeksi motivaatiota..
Hemmetti - kuka oikeasti viitsii pölliä maskin ;D kait maineensa ja mahdollisuutensa voi pilata parempi tuottoisillakin jutuilla.
-
Ylämaski lähti repimällä, kiinnikkeiden kohdat löytyi helposti ja sitten varovasti irrotellen ilman mitään työkaluja. Ja pysyi ehjänäkin vaikka auto ei ehtinyt pitkään hallissa lämpenemään. Alaosaa en saanut irrotettua, sisäänpäin tuntui olevan halukas menemään niin jäi sitten homma siihen.
-
Miten mahtaa maski irrota vm. 2007 V70? Eli se toisen mallin V70, pyöreäkylkinen. Voisiko joku opastaa.