Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Ökykisko - 26.12.2012, 23:18:27
-
tommosta vikaa on että useesti on 1500rpm tyhjäkäynti lämpimänä ja kylmänä jopa 2000rpm. ei imuvuotoja. vikakoodia lykkää 123 eli lämpöanturi? noh se on vaihdettu ehjästä autosta eikä vaikutusta.
auto siis -89 740 facelift eli on jo lh 2.4.
ja moottorina b230f..
-
Tyhjäkäyntiventtiili jumissa tai kaasuläpässä vikaa, säätö tms.
-
sellasta oiretta kanssa huomannu että imuäänet välillä kasvaa..kaasua kun antaa luisussa niin kuulostaa ja tuntuu ettei saisi polttoainetta kunnolla.
tänäänkin pienen 30-60 min talvileikkimisen jälkeen oli pakosarja ja alkuputki+ puolet katista punahehkussa..
-
Oliko samalla numero antureissa?
-
kyllä tarkistin numerot ennen asennusta ja molemmissa oli samat numerot.
ja toimi kyllä vähän aikaa mutta nyt kun sammuttaa vikavalon niin se syttyy noin 100km ajon jälkeen..ensin se kesti noin 300km
-
sellasta oiretta kanssa huomannu että imuäänet välillä kasvaa..kaasua kun antaa luisussa niin kuulostaa ja tuntuu ettei saisi polttoainetta kunnolla.
tänäänkin pienen 30-60 min talvileikkimisen jälkeen oli pakosarja ja alkuputki+ puolet katista punahehkussa..
mittaa paineet ja vaihda suodatin. Ajatko bensalla vai viiinalla?
-
no 98e5 on yleensä tankissa mutta välillä ottanut kokeeksi tota 95e10..sen enempää viinan puolelle ei oo menny
-
nyt taisi rauhottua kun vaihdoin syylärin ja tätä myöden täytin koko jäähdytysjärjestelmän.. saattaa olla että anturille tullu väärää tietoa jos ja kun on olleet liemet vähissä..vaikuttaneeko tämä asia tyhjäkäyntiin ym käyntiin ja kenties jopa putken punoitukseen?
-
Tottahan toki vaikuttaa. Kampura, vedenlämpö, kuormitus ja kaasun asento -tiedot ovat ne tärkeimmän mitä pääosin kaikki moottoriohjaukset haluaa ehjinä ja oikein. Punottava pakosarja kertoo että kone on aivan älyttömän laihalla ja tämä on todella vaarallista koneen suhteen. Tähän ei nyt voi ottaa huomioon viritettyjä ja turbolla varustettuja moottoreita.