Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: s60320 - 27.12.2012, 11:23:07
-
Hei! Sellanen ongelma ilmeni eilen, että ohjaustehostin tuntui hyytyvän jotenkin ja nyt ohjaus palauttaa todella huonosti tai ei ollenkaan. Muutenkin ohjaus on tahmeaa ja ajaminen todella rasittavaa etenkin mantiellä. Tehostimessa on öljyä tarpeeksi, mutta aikaa sen vaihtamisesta on.
Autona siis 2001 vuoden S60 2,4 140hp ja mittarissa 371tkm
Eli missä voisi olla vikaa ja mistä vianetsinnän kannattaisi aloittaa? Kiitos jo etukäteen!
-
Hei! Sellanen ongelma ilmeni eilen, että ohjaustehostin tuntui hyytyvän jotenkin ja nyt ohjaus palauttaa todella huonosti tai ei ollenkaan. Muutenkin ohjaus on tahmeaa ja ajaminen todella rasittavaa etenkin mantiellä. Tehostimessa on öljyä tarpeeksi, mutta aikaa sen vaihtamisesta on.
Autona siis 2001 vuoden S60 2,4 140hp ja mittarissa 371tkm
Eli missä voisi olla vikaa ja mistä vianetsinnän kannattaisi aloittaa? Kiitos jo etukäteen!
Kattelehan avustajan kanssa, että kun veivaat ratti laidasta laitaan, tehostajan öljysäiliön korkki pois, että kupliiko tuo öljy paljonkin.
Tietysti, nuo ohjausnivelet, ja etupään puslat voi olla yksi syy, mutta pitääkö tehostimen pumppu ääntä, kun rattia kääntää.
Ps. Tossa alempana on juurikin samasta asiasta juttua. ;)
-
Jees jees sano James, pohjoisiin olosuhteisiin tehtyssä autossa ol keräytyny lunta/jäätä nin paljon että se aiheutti ko vaivan kun ei ole mottorin alla pohjalevyä suojaamassa. Kokeile että viet auton johonki lämpimään sulamaan. Ei näkäjään muuta tarvii. Mutta ei savua ilman tulta. Jäät sulateltua koeajolla meinas palaa perse kun penkinlämmittimen vastus vetas viimeiset ja sytytti penkin tuleen. Onko kokemuksia että miten penkinlämmittimen vastus on vaihdettavissa. Paikalliselta Wetteriltä kysyin niin sanoivat että vastuksen saa mutta eivät tiedä hintaa vaihdolle. Itellä kait seki pitää tehä.