Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jamppa77 - 01.01.2013, 16:22:53
-
Elikä V70 volvosta on takaspoilerin jarruvalo melkein kokonaan pimeänä, enää vain muutama valo syttyy jarruttaessa.
Millainen systeemi siellä sisällä oikein on, voiko sinne vaihtaa uusia polttimoita vai onko kokonaan ledi systeemi?
-
Elikä V70 volvosta on takaspoilerin jarruvalo melkein kokonaan pimeänä, enää vain muutama valo syttyy jarruttaessa.
Millainen systeemi siellä sisällä oikein on, voiko sinne vaihtaa uusia polttimoita vai onko kokonaan ledi systeemi?
Roikkuupi pikkasen tuon kulkineen vuosimallista :)
Kannattaa aina kun jotain kyselee, niin mainita auton vuosimalli, kun noita variaatioita on 00 -07 mallin välissä muutamia.
-
Riippuu myös siitä onko tarvike lippa vai Volvon oma. Tarvikelipoissa on ihan paskat sää suojaukset ja jotain normi ledejä. Volvolla sitten on nelijalkaiset teholedit ja hyvin se on hyvin suojattu. Särki menee silti molemmat, ensimmäinen varmasti ja toinen silloin tällöin.
Ja kyllä niitä voi korjata, valo irti ja osiin ja metsästämään viallista lediä. Jos mikään ei pala niin niitä on useampi. Jos on kerralla pimenny niin vika voi olla johdossa.
-
Roikkuupi pikkasen tuon kulkineen vuosimallista :)
Kannattaa aina kun jotain kyselee, niin mainita auton vuosimalli, kun noita variaatioita on 00 -07 mallin välissä muutamia.
Lisätäänpäs infoa, eli auto on 2007 Classic ja kyseessä volvon alkuperäinen lippa.
Josko nuo tiedot auttaisi.
-
Mahtaako jollain olla tietoa tähän asiaan. Mullakin alkoi 06 mallissa pätkimään ja siinä spoilerissa ei näytä olevan ruuveja et pääsisi led yksikköä helposti tutkailemaan.. Koko höskä (koko spoileri) irroitettava ja purettava vai saako sen linssin jotenkin kammettua irti?
Mulla kyllä vahva epäilys et johdossa vikaa. Rekkarikilven valot sammuu kun luukun nostaa puoliksi auki. Eikait näissä mitään tällaista ominaisuutta voi olla? Toisaalta tuollainen ominaisuus ois kyllä siisti, ei paista lamput simmuihin ku luukun avaa 8)
-
Mahtaako jollain olla tietoa tähän asiaan. Mullakin alkoi 06 mallissa pätkimään ja siinä spoilerissa ei näytä olevan ruuveja et pääsisi led yksikköä helposti tutkailemaan.. Koko höskä (koko spoileri) irroitettava ja purettava vai saako sen linssin jotenkin kammettua irti?
Mulla kyllä vahva epäilys et johdossa vikaa. Rekkarikilven valot sammuu kun luukun nostaa puoliksi auki. Eikait näissä mitään tällaista ominaisuutta voi olla? Toisaalta tuollainen ominaisuus ois kyllä siisti, ei paista lamput simmuihin ku luukun avaa 8)
Johtosarjan vialta haiskahtaa, joten se luukulle tulevan johtosarjan kävisin läpi..
-
Riippuu myös siitä onko tarvike lippa vai Volvon oma. Tarvikelipoissa on ihan paskat sää suojaukset ja jotain normi ledejä. Volvolla sitten on nelijalkaiset teholedit ja hyvin se on hyvin suojattu. Särki menee silti molemmat, ensimmäinen varmasti ja toinen silloin tällöin.
Ja kyllä niitä voi korjata, valo irti ja osiin ja metsästämään viallista lediä. Jos mikään ei pala niin niitä on useampi. Jos on kerralla pimenny niin vika voi olla johdossa.
Mistähän noita ledejä saapi sitten hommattua, omassani on vain osa mennyt pimeäksi joten johtovika ei ole kysymyksessä ja ne ei kaikki kerralla mennyt pimeiksi.
-
Mistähän noita ledejä saapi sitten hommattua, omassani on vain osa mennyt pimeäksi joten johtovika ei ole kysymyksessä ja ne ei kaikki kerralla mennyt pimeiksi.
Ledien saanti on pikkasen hankalaa, pitäisi olla tieto siitä, että minkälainen led on kyseessä, mutta yleisestihän niitä saa esim. www.kouluelektroniikka.fi tai www.xenonled.com tyyppisistä paikoista.
Ja niinkuin sulla, jos on Vollen orkkis lippa, niin siniseltäkin voi kysellä.
-
Vollen lipassa on tuon tapaisia:
http://www.superbrightleds.com/moreinfo/component-leds/5mm-red-high-flux-led-90-degree-viewing-angle-5500-mcd/356/
Ei ehkä juuri toi mutta about, joskus noita etsin ja Internetistä niitä löytyi. Suomessa voi olla nihkeempää saatavuus.
-
Johtosarjan vialta haiskahtaa, joten se luukulle tulevan johtosarjan kävisin läpi..
ok, tänks. pitääkö koko hela siipi irroittaa ja siipi purkaa että pääsee led yksikön stöpseliin käsiksi? Missähän kaukana on kyseisen johtosarjan ensimmäinen liitos itse korin puolella?
-
ok, tänks. pitääkö koko hela siipi irroittaa ja siipi purkaa että pääsee led yksikön stöpseliin käsiksi? Missähän kaukana on kyseisen johtosarjan ensimmäinen liitos itse korin puolella?
Takaluukulle tulevan johtosarjan haitarikumin sisällä olevat johdot, niissä on varmaan murtuneita johtoja. Spoikan johtojen liitin löytyy, kun purkaa sen läpivientikumin jälkeen sisustan muovipaneelit ja raottaa kattoverhousta.
-
Johtosarjan vialta haiskahtaa, joten se luukulle tulevan johtosarjan kävisin läpi..
Noo, mites se johtosarjan vialta haiskahtaisi , koska aloittajan ledeistä muutama pelaa, jos on johto poikki, niin sitten ei toimi yksikään ::)
Eli lipasta on antautunut muutama ledi, tai niiden elektroniikka.
-
Noo, mites se johtosarjan vialta haiskahtaisi , koska aloittajan ledeistä muutama pelaa, jos on johto poikki, niin sitten ei toimi yksikään ::)
Eli lipasta on antautunut muutama ledi, tai niiden elektroniikka.
Anssi taisi vastata eri käyttäjän kyselyyn, kuin ketjun alkuperäisen kysyjän... ::)
-
Anssi taisi vastata eri käyttäjän kyselyyn, kuin ketjun alkuperäisen kysyjän... ::)
O0
-
O0
++ O0
-
Se tuo mun välikysymys tais hiukka sotkea :-\
Tuo mun volvon jarruvalohomma on muuten kehittynyt sangen mielenkiintoiseksi:
Vaimon perässä ajellessa huomasin että lisäjarruvalo ei olekaan täysin pimeenä. Se toimii mutta valoteho hyvin heikko. Yks ledi lisäksi täysin pimee. Kaiken huippu oli kun vaimo pysäköi ja sammutti pirssin ja piti jalkaa jarrulla niin jarruvalo kirkastu het ku auto sammu. Interesting..
Oisko tämä kaikki sit kuitenkin piuhoista johtuvata? Mistään en muuten löydä vastausta siihen että miten sen jarruvalon saa irti. Tossa hämärässä zoomailin ja huomasin pienet pyöreät tasanteen ja ne oli just loogisia ruuvinpaikoiksi. Onko siinä niinkuin jotkut filmi tarrat tulppana ja ne puhki/irti niin pääsee ruuveihin käsiksi? En jaksa uskoa että koko siipi pitää irrottaa ja purkaa mutta voihan se toisaalta niinkin olla jos ovat ajatelleet että ledit kestää niin kauan että ei tartte huollettavuutta satasella miettiä
Edit 30.1.2013
Paremmassa valossa (ja kurat pois pyyhittynä..) sieltä löyty pikkuruiset luukut jotka lähtee ruuvitaltalla vääntäen irti ja sieltä paljastuu torx ruuvit. Nyt on kyllä pakko sanoa että ei ole ollut spoilerin suunnittelijalla paras mahdollinen päivä. Jarruvalo on vain niillä ruuveilla molemmista laidoista kiinni. Keskeltä ei mitenkään. Melko höty kötöstys, etteivät häppee. Varmaan pärähtää aina kun luukun iskee kiinni ja olen välillä kuunnellutkin että onko luukun sisuksissa joku irti vaan se olkin tuo spoileri ja vissiin tuo jarruvalo. Löytyi volvo leima eli eiköhän tuo vieläpä oem kamaa oo. Noh, isse jarruvaloa ei voi korjata koska se näyttää olevan liimattu kasaan. Uutta sitten metsästämään vaan. Ja piuhat pitää kans käydä läpi. Rekkarivalot palaa enää vain kun luukku 45asteen kulmassa;-) Käsittämätöntä että 2006 vielä rullannut maailmalle pirssejä joissa piuhat ja liittimet ei kestä normaalikäyttöä. Nämähän oli niitä 70 luvun probleemia, luullakseni. Niin oli muuten käsijarrumurheetkin ;D
-
Jatketaanpa japinamonologia,
Johtosarja tosiaan oli tuhannen p*skana saranan kohdalta. Ei jaksanu alkaa tinaileen näin talvisaikaan. Uudessa johtosarjassa on uudet naksutkin mukana ja oikeilla paikoilla. Ne kun on ainakin mulle ärsyttäviä irroteltavia jos ehjänä meinaa pois saada. Lienekö ees mahdollista? No jokunen kyllä lähti, lopuille näytin puukkoa
Tilasin muuten johdon volvopartswebstore.com ja olipa sangen miellyttävä kokemus.orggisjohto 20% alle suomen merkkiliikehinnan tulleineen rahteineen kaikkineen. Sivustolla oikein mainiot räjäytyskuvat ja meinasin tilata samassa syssyssä uuden jarruvalonkin spoileriin (88usd?) mutta onneksi en tilannu ku se olkin ehjä
-
Mitä makso johtosarja?
-
Mitä makso johtosarja?
174eur tuli kustantamaan. Eli tinaamalla pääsee kyllä ihan hyville tuntihinnoille. Niitä naksuja tais olla myynnissä tuolla
-
Jaahas, olihan se otettava itekkin kolvi karvaiseen käteen kun pimeni tuo lisäjarruvalo. Olihan siellä kaikki kolme ehjää johtoa vielä jäljellä.
Helppo homma sinänsä kun ei mitään tarvi purkaa kun tuossa saranan kohdalla oli jonkun verran löysää johtosarjassa.
Lisähaastetta olisi voinut tulla jos samanvärisiä johtoja olisi ollut useampi irtipoikki, nyt ei ollut onneksi kuin kaksi eriväristä kokonaan poikki.
Melkoinen suunnittelun kukkanen kyllä tuo kun ei kestä kuin 5,5 vuotta ja karvan alle 60kkm.
-
Melkoinen suunnittelun kukkanen kyllä tuo kun ei kestä kuin 5,5 vuotta ja karvan alle 60kkm.
Sais pistää asiasta vastaavan osaston ovenpieleen yhden v70 volvon persauksen ja joka kerta kun joku tulee tai menee niin on velvollinen avaamaan ja paiskaamaan kiinni peräluukun. Sitten kun/jos johdot joskus katkeaa niin puolen tunnin hiljainen hetki ja laatimaan parannussuunnitelmaa. Tärinällä varmaan myös oma roolinsa. Sen vuoksi mahdollisimman äänekäs masiina ravistelemaan sitä persausta klo 08:00-16:00.
No vitsit vitsinä. Minnuu vaan korpii kun pitää pyörää keksiä uudelleen vuosikymmenestä toiseen. Ei siinä kilpailukyky hirveesti parane täällä skandinaviassa
-
Tästä aiheesta on jo paljon viestejä, mutta en vaan löydä sitä "oikeaa". Kyse on tuon aiheen mukaisesta ongelmasta, eli lisäjarruvalo ei pala virrat päällä, mutta virratta kyllä loistaa kuin Naantalin aurinko. Takaluukun ollessa hieman auki ja auton käydessä valo palaa. Samoin tuo rek.valo. Ilmeisesti johtonippu hiertynyt paskaksi. Mistäs kohdin sitä tämmöinen tumpelo voisi lähteä tsekkaamaan, että pääsis kolvin kanssa heilumaan. Toimenpiteet siis yksinkertaisesti yksinkertaiselle. Kyseessä on V70 mk1 -00.
-
Terve! löysin tämän vanhan lisäjarruvaloa koskevan jutun kun etsiskelin siitä tietoa. Itselläni on V-70 vm. 2004 2.5T mallin auto jonka juuri ostin ja yritän saada siitä vikoja pois. Minulla palaa tuosta spolerin valoista vain toinen puoli. Siis onko tuo kokonaan suljettu paketti mihinkä ei pääse uusimaan kotikonstein ledejä vaan pitää ostaa koko laite. En saanut vielä laitosta irti spoilerista kun päissä olevat ruuvit ovat niin ruostuneet että ei ole oikein torksin kantoja jäljellä. menee poraamiseksi ja sitten jämien liottamiseksi ja ehkä lukkopihdeillä tyngät pois. Mutta onko tuo spoilerin valon toisen puolen toimimattomuus katsastuksessa hylkäyksen peruste. Tottahan tuo on yritettävä saada kuntoon mutta rajansa kaikella kun auto on aika vanha jo.
-
Terve! löysin tämän vanhan lisäjarruvaloa koskevan jutun kun etsiskelin siitä tietoa. Itselläni on V-70 vm. 2004 2.5T mallin auto jonka juuri ostin ja yritän saada siitä vikoja pois. Minulla palaa tuosta spolerin valoista vain toinen puoli. Siis onko tuo kokonaan suljettu paketti mihinkä ei pääse uusimaan kotikonstein ledejä vaan pitää ostaa koko laite. En saanut vielä laitosta irti spoilerista kun päissä olevat ruuvit ovat niin ruostuneet että ei ole oikein torksin kantoja jäljellä. menee poraamiseksi ja sitten jämien liottamiseksi ja ehkä lukkopihdeillä tyngät pois. Mutta onko tuo spoilerin valon toisen puolen toimimattomuus katsastuksessa hylkäyksen peruste. Tottahan tuo on yritettävä saada kuntoon mutta rajansa kaikella kun auto on aika vanha jo.
Tarkista johtosarja. Vika on lähes varmasti siinä. Todennäköisesti saranan kohdalta löytyy "kauheuksia". Minullakin jarruvalo oli osin pimeänä mutta vika oli johtosarjassa. Leditekniikka on ihmeellistä
Tässä yksi korjausvideo. Googleta v70 tailgate wiring harness niin löytyy runsaasti juttua repareerauksesta
https://youtu.be/RSkRep1HKOM