Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: coolower - 01.01.2013, 21:19:56
-
Tapahtunutta:
Akun vähäisen virran vuoksi juuri ja juuri jaksoivat mittariston valot hehkua. Samaan aikaan kuskin penkinalta kuului jonkin sortin surinaa. Ihmettelin mikä hemmetti siellä voi surista--> airbagien boxithan siellä surisi.
Latasin akun akun täyteen, koneet käyntiin ja kas kummaa SRS valo palaa mittaristossa.
Ajoa se ei ole haitannut ja katsastuskin hoitui polttimon irrottamisella, mutta kun haluan että autossani on kaikki kunnossa ja viritykset poissa niin nyt ajattelin sen kanssa talvitelakoinnin yhteydessä laittaa kuntoon.
Kysymykset:
Voiko tommosessa ykköskoppasessa 960 jotenkin nollata tuon SRS-valon?
Jos vika vain johtui pienestä virrasta ja siitä että joku bagin ohjaus ei saanut tarpeeksi virtaa ja sytytti valon.
Vai
Hajosiko maton alla olevat boxi? Surinaa vaan aattelin...
Maton alla on kaksi Boshin boxia, mitä ne on? Ohjaus boxi ja kiihtyvyys anturi boxi?
Voiko ne vaihtaa lennossa bolt off bolt on periaatteella?
Onko jollain myydä ko. boxit, numerot ois tiedossa?
EDIT: auton tiedot allekirjoituksessa.
-
todennäkösesti vähäinen virta jättänyt srs vikakoodin,minkä ikäinen auto ja onko jo keskikonsolin eli kyynärnojan pohjassa obd-pistokkeelle paikka vai diagnostiikka pistoke konehuoneessa?
-
todennäkösesti vähäinen virta jättänyt srs vikakoodin,minkä ikäinen auto ja onko jo keskikonsolin eli kyynärnojan pohjassa obd-pistokkeelle paikka vai diagnostiikka pistoke konehuoneessa?
Siinähän tuo vuosimalli näkyy allekirjoituksessa olevan.
Eli konehuoneessa majailee diagnostiikkapistoke. Mutta ei taida sieltä saada SRS-valoa tässä vuosimallissa nollattua.
Tos on jotain vastaavaa, eri mallissa tosin, mutta saattaa olla samanlaista tekniikkaa, Huom! saattaa olla!
http://www.swedishbricks.net/700900FAQ/Electrical-SRS1.html#Electrical:%20Air%20Bag%20SRS
Tossa sitten uudempiin
http://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalSRS.html
-
Nyt ei kyllä aunnut tuo englannin kielinen ohje, eli mitä tuossa käytännössä pitää toimia.
Hapettumia voi olla liittimissä, OK mutta tuo käytännön nollaus menee aikas ohi, mitä tungetaan ja minne ja kuinka monta kertaa... ?
Tuossahan on mainittu yhdeksi syyksi liian matala jännite. Omassahan oli tuota oiretta kun lamppu syttyi.
-
ootko kokeillu antaa olla ilman virtaa vaikkapa yön ylin?
-
On se saanut ja useampaan otteeseen. Latailen akun ja lämmitän koneen aina välillä seisoma kaudella. Sillä on ajettukkin sen jälkeen. Joko siitä hajosi jompikumpi boxi tai sitten valo palaa johtuen siitä alhaisesta virrasta mistä taas useampi kuukausi ( mikä taas johtui harrasteen seisomisesta).