Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: D5GT - 02.01.2013, 10:51:17
-
Millaiset kokemukset teillä on alkuperäisestä hands freestä? Jotkut ovat kommentoineet ettei ääni autostapäin tahdo kuulua. Kuuluuko Teillä ääni selvästi vai onkohan mikki siirtynyt jostain syystä ja ääni vaimenee sen takia?
Vai onko kyseessä ominaisuus, kohinan / taustamelun vaimennus toimii...
-
Kuuluu mainiosti. Siitä oli kaks eri versiota....? Oliko se parempi sellanen rekkamiesmallinen, erillinen mikki niskatuesta? Ei muista. Exessä tuli se katossa oleva mikki, kuuluu mainiosti. Puhelimwn kanssa synkka välillä kiukuttelee, johtuuko autosta vai puhelimesta eli jos soitat auton kautta, valittet numeron ja soittoa niin usein ei ala soimaan ja hetken päästä puhelin tippuu irti sarjasta. Uudelleensynkka ja taas toimii. Mut äänessä ei valittamista.
-
Hyvin on kuulunut, ei ainakaan kukaan ole valittanut kenelle soitellut. Synkronointi toimii hyvin ja tunnistaa yleensä samantien mun puhelimen kun autoon menen, ilman mitään toimenpiteitä. Varmaan riippuu myös puhelimesta, että miten toimii yhteen. Itselläni Lumia 800. Ja jos ei heti tunnista, niin pari napinpainallusta auton näppäimistä niin taas pelittää. Itselläni ei soittaminen tai vastaaminen ole katkaissut yhteyttä. Kätevä käyttää ratin näppäimistä viimeisimpien puheluiden listaa jos niihin tarvii soittaa. Mikki sijaitsee katossa, aurinkolipan vieressä.
-
Mulla on myös Lumia 800 - pitänee irrottaa kattokonsoli ja katsoa onko mikki paikoillaan (olihan se kattokonsolissa)
Tunnistamisten tms. kanssa ei mullakaan ole ollut ongelmia.
-
Kyllä minulla toimii hienosti. Syncissä eivät nimet siirry kunnolla galaxypuhelimista. Siirtyminen autosarjaan tapahtuu mukavasti automaattisesti.
-
Tohon puhelun huonoon kuulumiseen autosta ulospäin on ollu saatavilla jotain mikrofonin siirtosarjaa, jolla siirretään mikki siihen aurinkolipan lähelle kattoverhoukseen.
Tai sitten vaihtoehtona se joutsenkaula mikrofoni niskatukeen, mutta se ei mun mielestä kyllä oo kovin kiva.
En osaa sanoa mikki-sarjojen hintoja tai muutakaan spesiaalia, mutta tollasia on joskus kuitenkin tehty ja ilmeisesti parantunut kuuluvuus.
Lienee myös auttaa kattokonsoliin päin kurkottelu ja mikkiin päin puhuminen, mutta se ei ehkä oo handsfreen parasta antia :)
-
Kunhan saan vastauksen siniseltä niin päivitän "siirtosarjan" hinnan tännekkin... Siis tuon lipan viereen asennettavan. En siihen joutsenkaulaversioon ikinä tottunut ja sen asennus jälkikäteen ei ole ihan helppo..
-
Mitä muuten tarkoitit noilla otsikoin automalleilla ja vuosimalleilla?
Aikanikuluksi tuossa vilkaisin noi hinnat.
Mikin muutossarjan hinta on vajaa 120€ + softa pari kymppiä. (softa sisältää jotain äänioptimointeja, mitä lie kohihnan poistoa ja vastamelu juttuja tai ihan mitä vaan :) )
Asennusaika lienee jotain tunnin luokkaa, ehkä vähä yli.
-
Uusikoriset lienee suht samanlaisia? Laitoin kaikki sisarukset että haku löytäisi paremmin, jos joku etsii, vai huomasitko ton mokan V70:n vuosimallissa, vai tota älytöntä epäloogisuutta mallin / vuosimallin esittämisessä? Kokeilen korjata..
Edit: Kiitos Miksu. Eli n. 200-250 eur siihen että vehkeen saa toimimaan kuten pitää ;D Pitäiskö vain raapaista mikille isompi reikä ja laittaa jotain vibroplastia / ääntä absorboivaa se kotelo täyteen kun kelit lämpenee. ;D
-
Uusikoriset lienee suht samanlaisia? Laitoin kaikki sisarukset että haku löytäisi paremmin, jos joku etsii, vai huomasitko ton mokan V70:n vuosimallissa, vai tota älytöntä epäloogisuutta mallin / vuosimallin esittämisessä? Kokeilen korjata..
Edit: Kiitos Miksu. Eli n. 200-250 eur siihen että vehkeen saa toimimaan kuten pitää ;D Pitäiskö vain raapaista mikille isompi reikä ja laittaa jotain vibroplastia / ääntä absorboivaa se kotelo täyteen kun kelit lämpenee. ;D
Ne oli noi vuosimallit ja nuolet ennen vuosimallia, mitkä vähän hämää :)
Miellä noi nuolet siten, että koskisi autoja noihin vuosimalleihin saakka, mutta toimiihan toi noinkin :)
-
Eikä toimi - miten jäässä sitä joskus voikaan olla ;D
-
Edit: Kiitos Miksu. Eli n. 200-250 eur siihen että vehkeen saa toimimaan kuten pitää ;D Pitäiskö vain raapaista mikille isompi reikä ja laittaa jotain vibroplastia / ääntä absorboivaa se kotelo täyteen kun kelit lämpenee. ;D
Paikallinen sininen teki 440e tarjouksen asennuksineen ;D
-
Onko kellään kokemuksia alkuperäisen bluetoothin jälkiasentamisesta? Bluetooth-bokseja saisi Ruotsin purkamoilta aika edullisesti ja mikrofoni ei nyt aivan järkyttävästi maksa. Johtoja ja liittimiä rakentelee nyt itsekin. Näissä kun kuitenkin on käyttöliittymä jo valmiiksi olemassa, joten olettaisin lisäyksen vaativan vain tuon itse boksin (+ mahdollisesti johdotukset, ellei jo ole valmiina) sekä koodauksen. Jälkimmäinen vaatii VIDAn yhteyksillä, joten sen kanssa on ilmeisesti pakotettu merkkihuollon puoleen. Suhtautuvatko ne tälläisiin kovinkin vihamielisesti?
Alkuperäinen olisi kiva, sillä saisi käyttöliittymän auton näyttöön. Toinen vaihtoehto on Parrotin laitteet ja niiden CAN-väyläadapteri. Rattiin puhelinnäppäimen melko varmasti saa vain vaihtamalla näppäimet jopa ilman mitään koodauksia. Parrottia ei vaan saa siihen alkuperäiseen näyttöön kiinni, joten piiloon saa vain jättämällä äänikomennoille ja näytön kokonaan pois. Eli Parrotin tiedän miten hoituu, mutta jotta saa täysin näkymättömiin, pitää näyttö jättää pois.
-
Jossakin (FAQ ?) oli linkki alkuperäisiin asennusohjeisiin, muistelen että näin orggissarjan asennusohjeen siellä. Ihan laatikon lisäämisellä ei selvinnyt + softa pitää ajaa sisään.
Tuskin mikään amerikan temppu puitenkaan.
-
Jossakin (FAQ ?) oli linkki alkuperäisiin asennusohjeisiin, muistelen että näin orggissarjan asennusohjeen siellä. Ihan laatikon lisäämisellä ei selvinnyt + softa pitää ajaa sisään.
Tuossa 2011 S80:n ohjeet:
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/S80%2807-%29/2011/all/all/L.H.D/ShowDocument/ShowIiDocument/VCC-324181-1/S80_%2807-%29_2011
Tosiaan ei ihan 5 min homma...
-
Tuon tiesin jo, mutta eikö tuo ole ikään kuin alkuperäinen tarvike? Tekee ihan saman kuin Parrot eli ei integroidu keskikonsolin näyttöön vaan käyttöliittymä on tuo ylimääräinen näppäimistö. Ja sehän ei ole ollenkaan tyylikästä. Tarkoitin aitoa integroitua bluetoothia, jonka voi ruksia lisävarustelistalta autoa ostettaessa.
-
Tosiaan, tuo ei ole samanlainen kuin tehdasasennus, vaikka ns. orggis onkin.
-
Itsellä -07 S80. Onko muilla ongelmia yhdistää puhelinta auton alkuperäiseen Bluetooth-järjestelmään? Itsellä iPhone 6S.
Volvo löytää puhelimeni, mutta puhelimeni ei löydä Volvoa.
Vaihdoin hiljattain Bemarista Volvoon, pitääkö seuraavaksi vaihtaa iPhonesta vanhaan Ericssoniin..