Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: tatti - 02.01.2013, 17:57:43
-
Startista meni solenoidi, eikä viitsisi uutta starttia sen takia hommata. Saako mistään erikseen? Motonetistä ei ainakaan löytynyt ja googlekaan ei auttanut asiaan. Manuaalilaatiiko kyseessä.
-
Soittelemaan autosähkökorjaamoihin. Esim. ADITA:lla yleensä aika hyvin kaikenlaista.
-
Soittokierros autosähkökorjaamoihin ehdottomasti.
Vaihtoehto a) tinaa uudet hiilet
Vaihtoehto b) myyjä löytää samanlaisen tarvikesolenoidin
Kaikista pienimmällä budjetilla, pääsis jos tinais uudet hiilet ( vanhan hiilen kanssa tiskille ). Vaatii vaan kolvilta tehoa ja aiheeseen sopivaa tinaa ( voi vaikka käyttäisi verstaalla, ellei tallista löydy välineitä ).
En usko että joka malliin tehdään eri solenoidi, mallin kanssa tiskille. Eihän audin AEL koneesta passaa, vaikka ei se taida tilannetta muuttaa.
-
Kiitoksia vastauksista, pitääkin soitella huomenna paikalliseen autosähkökorjaamoon. Solenoidi muuten toimii, mutta toinen niistä liittimistä (niiteistä) heiluu ja on katkennut siten, ettei saa enää mutteria/virtapiuhaa kiinni.
Täytyy toivoa, että löytyis. Ei viitsi maksaa 200e startista solenoidin takia.
-
Käytetty solenoidi vois olla nopein ratkaisu, vaikka forumin myyntipuolelta puhelinnumero. Veikkaan että solenoidi menee usein roskiin, kun auto puretaan osiksi.
-
Käytetty solenoidi vois olla nopein ratkaisu, vaikka forumin myyntipuolelta puhelinnumero. Veikkaan että solenoidi menee usein roskiin, kun auto puretaan osiksi.
Eihän se mene jos startti myydään. :)
Osta käytetty startti ja laita paikalleen, saat aikaa vaihtaa solenoidin vanhaan ja voila, sulla on varastartti pikkukuluilla!
Mitä mää höpisen, tää olis vaan mun metodi... :P ;)
-
Soittokierros autosähkökorjaamoihin ehdottomasti.
Vaihtoehto a) tinaa uudet hiilet
Vaihtoehto b) myyjä löytää samanlaisen tarvikesolenoidin
Kaikista pienimmällä budjetilla, pääsis jos tinais uudet hiilet ( vanhan hiilen kanssa tiskille ). Vaatii vaan kolvilta tehoa ja aiheeseen sopivaa tinaa ( voi vaikka käyttäisi verstaalla, ellei tallista löydy välineitä ).
En usko että joka malliin tehdään eri solenoidi, mallin kanssa tiskille. Eihän audin AEL koneesta passaa, vaikka ei se taida tilannetta muuttaa.
Missäs siellä hiilet on, vai onko olleskaan, tai mistäs ma tiän? :o
-
Joo, no eihän solenoidissa hiiliä ole...