Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: rokkiarska - 02.01.2013, 22:33:56
-
Kertokaapas enempi näitten kanssa painineet, että mitä tuolle takaluukulle pitäs tehä ku se natisee. Se rassaa hermoja >:( . Ei viihtis sen takia autoakaa myyä.
Oon laittanu tiivistesilikoonia ja kaikkea mahollista tiivisteisii, mutta mikää ei auta! :idiot2:
Auto on siis tuo -00 v70
-
Pahvi irti? Ne nastat hajoaa helposti. Alas uutta nastaa ja ylös korjaussarja Siniseltä, jolla kiinnityskohta tukevoituu.
Jotkut ovat pultanneet suoraan kiinnikin. Toimiihan se niinkin.
...vai mistä se natina siis tulee?
Vai ettei takapenkin selkänojan lukitus natise?
-
En ny satavarma oo mistä se natisee, mutta luulen että luukun välistä. Täytyy varmaan mennä sinne peräloosterii kuuntelemaa, ku joku ajjaa.
-
Luukun pahvi kai ennemmin rämisee kuin natisee jos on irti :D
Mutta kun natina alkaa, niin auto sivuun ja takapenkit auki lukoista ja vaikka sanomalehteä väliin ja baanalle: vieläkö natisee?
-
Täytyy huomenna ihmetellä asiaa. :)
-
mulla loppui yhet natinat kun laitoin takaoven verhoilut tosiaan muutamalla ruuvilla suoraan peltiin kiinni.harvoin tarvii aukoa ja ihan siisti homma.
-
Foorumilla keskustelua vastaavasta. Itselläni sieltä saatu ohje auttoi. Eli teipin paloja takaluukun lukon vieressä oleviin vastepaloihin. Lakkasi natinat töyssyissä yms.
-
Itsellä kun tuo 850 hommasin niin se takaselkänojan lukitus narisi on kumia siellä ja kuivana rautaa vasten kivasti narisi.Rasva käsittely hiljensi..Kun takaluukun sojaapahviat laitat kuntoon samalla käsittele ne oven tiivisteet ettei sieltä kanssa narinaa kuulu.Ja milainen vararengas sen luukun alla on ettei siellä kumi hankaan mihinkään rautaan.Mutta varmaakin se vika selviää Laita viestiä mikä oli vikana.Sekä viellä sen tavaratilan suojan kiinnitykset sekkaat
-
joo, tossa luukussa on ensinnäkin se ongelma, että nuo verhoilun kiinnikkeet löystyvät/puuttuvat kokonaan, joka aiheuttaa ääntä.
Mutta suurin syy on seuraava, takaluukun lukon sanka, joka on auton rungonpuolella kiinni keskellä takaluukun alareunaa, niin se on kulunut, sen näkee ihan silmillä.
Säätäkää tuo sanka niin, että kun luukun laittaa kiinni "kohtuullisella" voimalla, niin sen jälkeen kiertäkää tuohon sankaan vaikka vulkanoivaa teippiä, kokeilemalla selviää miten paljon, niin natinat ja kolinat loppuu.
Siinä on alunperin ollut muovia siinä sangassa, ja joko se on kulunut, tai lähtenyt pois, niin luukku pääsee elämään sen verran, että narisee tiivisteitä vasten inhottavasti.
Mulla tuo auttoi 855 Tdi:n takaluukun kanssa.
-
Loppu natinat. Ei ollu ku luukun verhoilu yhestä reunasta vähän irti. Laitoin kylmänviileästi ruuvilla kiinni sen kulman ja nyt ei natise. 8)
Ei ois kyllä uskonu että siitä natisee, ku kuulosti iha tiivisteen natinalta. Eipä ollu ihme että ei tiivistesilikooni auttanu. Ompahan nyt neki voideltu samalla ;D
-
Hyvä homma että Volvo nyt on hiljainen ja eihän se koskan paha ole jos tiivisteet on käsitelty niin että eivät jäähdy pakkaskeleillä.
-
Hieman asiaa sivuten mutta takaluukusta kuitenkin juttu eli kun omassani pitää oikein lyödä se luukku alas että menee lukkoon, mistäs päin sitä säädellään
-
Moi nosta takaluukku ylös sekä siinä korissa oleva lukon vastakappalee esille .Eli suojamuovi ja näet se lukon vastaraudan kuinka se on kiinni .Putsaa samallaa se kolo puhtaaksi kaikesta lista Säädä niin että ovi menee kiinni eli perään päin sitä sankaa joutuu nostamaa.Onko siinä se holkki tallellaa viellä ettei lukko kolisi ajaessa.Jos epäselvää kysy pois.
-
Moi nosta takaluukku ylös sekä siinä korissa oleva lukon vastakappalee esille .Eli suojamuovi ja näet se lukon vastaraudan kuinka se on kiinni .Putsaa samallaa se kolo puhtaaksi kaikesta lista Säädä niin että ovi menee kiinni eli perään päin sitä sankaa joutuu nostamaa.Onko siinä se holkki tallellaa viellä ettei lukko kolisi ajaessa.Jos epäselvää kysy pois.
Kyllä siinä joku muovinretale oli , mites tuo vulkanoiva teippi , kun tuolla joku ehdotti tuon alkuperäisen tilalle, mutta eikö vulkkis hieman vetelää, vai . Kiitos vinkistä , käyn katsomassa mitä sieltä löytyy. Voisi vain kuvitella, että kuuluu mennä kiinni naps ;)
-
Kun toi muoviholkki itsellä on jo kestänyt 17 vuotta joten varmaakin se kestää pitempään kuin teippi.On varmaakin sellainen pika-apu .Mutta käy potilaan luonnaa ja kerro kuinka kävi ja ei noita luukkuja tarvitse paiskoa kiinni, helposti se takalasi vaan menee rikki.
-
kävin potilaan luona ja sieltähän löytyi jotkut isokantaiset torxit ja olisiko niitä jo joku yrittänyt avata, kun kanta hieman outo, toisen sain auki,kun löin torxin sinne pohjia myöten , ensin toki hudat pohjasta pois mutta kyllä toinen jäi silleen. Kait sem sieltä jollain saa sitten puoliväkisin pois ja uutta pulttia sitten tilalle. Niin ja entäs tuo luukku, kun on melko raskas, niin onko siinä jotkut keventäjät kulahtaneet, vai millainen juttu.
-
Ne kannatin kaasujouset vaihtoon vain.Varmaakin haulllaa löytyy ohje.Itsekin jonnekiin kirjoittanut sen ohjeen
-
Ne kannatin kaasujouset vaihtoon vain.Varmaakin haulllaa löytyy ohje.Itsekin jonnekiin kirjoittanut sen ohjeen
Tulisi mieleen sellaiset pitkät puikot, mutta eihän tuossa sellaisia kait ole eli vissiin siellä piilossa jossain ylhäällä.
-
Tulisi mieleen sellaiset pitkät puikot, mutta eihän tuossa sellaisia kait ole eli vissiin siellä piilossa jossain ylhäällä.
Tulleepi mieleen niinkin vaikea paikka kuin tuo faq-puoli tässä etuvedoissa...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=174.0
-
Tulleepi mieleen niinkin vaikea paikka kuin tuo faq-puoli tässä etuvedoissa...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=174.0
Kiitos, tuo oli selventävä kuva / selitys rypäskä :-[ :)