Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: seiskanelonen - 05.01.2013, 02:24:20
-
Tämmöinen tapaus. Tulin mukaan korjaus sessioon kun vika oli ilmennyt n. 3 kk sitten. Auto oli sammunut ajosta pitäen outoa kiilareemmi kiljuntaa?? ja sammunut heti kohta sen jälkeen,eikä enää käyntiin millään.
'Nyt on vaihdettu pääpumppu,(tankki pumppu pyörii, korvalla todettu), suutinrele. pumpunrele, uudet tulpanjohdot,tulpat, jakajankansi+pyörrin, puola ,sytkän päätevaste,uusi(käytetty ruotsista) ohjausyksikkö olikohan bosh 561 loppunen kumminkin samalla numerolla kun alkuperäinen. IMM tarkistettu silmämääräisesti ja vaikutti ehjältä.
Tulos: auto lähtee käyntiin vain ontuen käy n. kahdella, kun nykäsee jäähdyttäjästä lukien toisen tulpanjohdon irti niin sammuu heti. Tulpat on aivan märät ja kipinä tulee. Lähtee siis juuri käyntiin enit.2 pytyllä.
Olisko jakokiristäjän laakeri ikäänkuin kerralla korkannut?
Voisiko olla jako hypännyt sen verran että ei jaksa käydä. Jakopääta sen verran kurkin että aivan öljyssa oli ainakin hihna, ja vaihdettu n.5vuotta sitten
Oma auto ei ole kyseessä ja siksi on vähän kertomusten varassa oireet, mutta vaihto toimet on nyt tehty omasta takaa ja ei se kele käy.
Autolla ajettu n. 310.00 ja automaatti farkku. Automaatin pnp kytkin kunnossa
-
On voinut jako hypätä.
Kattele tuolta FAQ osiosta ajoitusmerkit, niin saa senkin varmistettua.
-
Se kiljunta on varmaankin tullut nokkahihnan kiristäjästä, liekkö leikannut kiinni ja jako pompannut.