Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ovlov 07c - 05.01.2013, 14:27:10
-
Volvo on siis c70 2.4 turbo-Nk56k2/266 vm 2000. Ei käynnisty lämpimänä usein ja jos saan käyntiin pitkän sahaamisen jälkeen,auto röpötää kuin kaikki pytyt ei olis mukana> bensa haisee... Moottorivikavalo palaa muuten kokoajan.
Hyvät neuvot olis tarpeen.... Kiitos etukäteen
-
Jos ensin kävisit luetuttaan vikakoodit niin olis helpompi alkaa vikaa hakeen.
-
Jos ensin kävisit luetuttaan vikakoodit niin olis helpompi alkaa vikaa hakeen.
Samaa mieltä.
Jos vähänkään huoltaa autoaan itse, niin ehdottomasti kannattaa hommata oma vikakoodinlukija.
50 eurolla kun saa jo valita, niin ei ole työkalunakaan kallis ja maksaa äkkiä itsensä takaisin.
-
Palaako ETS-valo? Sulla kun näkyy olevan tota vuosimallia missä on magnettimarelin kaasuläppäkotelo.. ::)
-
Läppäkotelo putsattiin 3v sitten oireet oli silloin erilaiset.. mut mistä näitä lukijoita saa hommattua mikä lukee sit oikeesti vikoja?
-
Ehkäpä joku puolista ottaa itseensä lämpimänä, tai tulpista. Mikä niistä, selviää koodien luennalla :)
-
Ja mulla entisessä lämpenemisen myötä alko nokka-akselin asento tunnistin aiheuttaa ongelmia. Mutta vikakoodien luvulla liikkeelle siis.
-
mut mistä näitä lukijoita saa hommattua mikä lukee sit oikeesti vikoja?
http://www.ikh.fi/OBD_LUKIJA_T40
Tuossa nyt yksi vaihtoehto.
http://www.e-ville.com/fi/16-obd-skannerit
Tuolta lisää..
Näitä on netti melkein puolillaan.
-
Tässä mun lista miten olen omani saanut kuntoon aina kun vika on ollut rikki vuoden 2012 aikana (oireet ollu samoja kuin aloittajalla):
- Ilmamassamittari
- Vaihdettu se jokin T- mallinen takaisku letkuhässäkkä (turbo-imusarja-höyrypurkki), takaiskuventtiilit oli rikki mutta korjauksella ei ollut vaikutusta käyntivikaan.
- Kaasuläpän puhdistus (itsellä uusiminen vielä tulossa jossain vaiheessa)
- Volvolla puhdistettiin joku huohotin joka oli kuulema aivan tukkeessa.
- Ja nyt viimeisenä uusin molemmat lambdat.
Ja ostin kanssa uudet tulpat mutta niillä ei käynti parantunut, mutta tulipahan uusittua.
Ja varmasti netti on pullollaan noita lukijoita mutka kertokaa nyt vaikka tässäkkin OT:na mikä lukija toimii OIKEASTI tässä uudessa 2.4T koneessa mikä ilmeisesti tässäkin tapauksessa on kyseessä. Luulo ei ole tiedon väärti!
-
http://www.e-ville.com/fi/16-obd-skannerit/3742-vikakoodinlukija-can-obd-ii.html
Toi toimii ainakin -99 mallisissa bensoissa joissa on CAN-väylä, en sit tiedä miksei toimis vuotta uudemmassakin.
-
Henk koht arvaus: MAF ( ilmamassa ) anturi kaputt
lämpimänä bensa haisee ja röpöttää - ryyppy päällä, osa tulpista "kastunut" eli saa liikaa bensaa.
1) MAF anturi viallinen: irroita anturin johto - paraniko ?
Jos parani, CRC pistokkeeseen ja tarkista ettei alipaine karkaa.
MAF anturi lainaan kaverin autosta.
2) lämpötila-anturi viallinen ? Paraneeko jos ottaa lämpötila-anturin irti ? ( Saattaa olla 2 anturia - toinen puhaltimen on-off tyyppinen )
COOLANT TEMPERATURE SENSOR RESISTANCE TABLE
Volvo 850
Temperature - F ( C) Ohms
32 (0) .............................................. 7300
68 (20) ............................................. 2800
176 (80) ............................................. 300
212 (100) ............................................ 150
-
Vielä tuosta nokka-akselin asentoanturista
Startti pyörittää konetta vaikka tietokone ei anna kipinää, jos anturi pimeänä
( 4 tahtia, mutta 5 tulppaa, saattaa olla 5-pyttyisen erikoisuus ) Antaiskohan nelipyttyinen kampiakselin anturin mukaan kipinää...
Seuraa kierroslukumittaria, jos se ei herää henkiin, voi olla ettei tule kipinää. Mutta ei tule polttoainettakaan.
-
Vielä tuosta nokka-akselin asentoanturista
Startti pyörittää konetta vaikka tietokone ei anna kipinää, jos anturi pimeänä
( 4 tahtia, mutta 5 tulppaa, saattaa olla 5-pyttyisen erikoisuus ) Antaiskohan nelipyttyinen kampiakselin anturin mukaan kipinää...
Seuraa kierroslukumittaria, jos se ei herää henkiin, voi olla ettei tule kipinää. Mutta ei tule polttoainettakaan.
Niin ja bensahan haisi..
-
kannentiiviste vuotaa ja ainetta menee pikkuseisomisen jälkee männän päälle ja käy sitte vajaalla hetken, ku polttanu nesteen pois... 2xkokemus itellä...syökö jäähdytinnestettä?