Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: MrAleksi - 05.01.2013, 18:05:51
-
Tere kaikille! Vastauksia kaivattaisiin muutamiin kysymyksiin. Kyseinen volle tulisi ensi autokseni, käyttötarkoituksena aikalailla matka-ajoa.
Onko järkevää ostaakaan enää yli 400tkm ajettua S80:sta?
Ovatko tekniikaltaan luotettavia? Penikkatauteja?
Iso auto kun on, miten on syönnin laita esim 2.5D ? paljonko yhdistetty?
Onko käytännön merkittäviä eroja eri vuosimallien välillä esim -99 - 00 ?
Auttakaa nuorta miestä, ja vastatkaa näihin kysymyksiin..
Kiitos jo etukäteen! 8)
-
itse ajoin ennen tuollaisella S80 2,5 Tdi:llä ... ostaessa oli noin 370 tkm ja kun lopetin ajamisen oli 495 tkm ...
Ja vikoja EI ollut :)
Plus mukavaa kyytiä pienellä rahalla +++
Ainoa miinus dieselvero.
Suosittelen ... Jos Volvo vaan kunnossa.
-
Tekniikka on luotettavaa ja lastentaudit jos niitä on ollut, on noihin kilometreihin ja vuosiin varmasti ehditty jo korjailla kuntoon. Isoilla kilometreillä oleva on ehkä varmempi ostaa manuaalivaihteisena, varsinkin kun on maantieajoon tulossa. Kulutus on pienempi ja, vaikkei se automaattikaan nyt vikapommi huollettuna ole, niin paljon ajetussa tietysti ennen pitkää voi alkaa kuluminen tehdä tehtäväänsä. En tiedä sun budjetista, mutta katselisin ensisijaisesti Volvon omalla vitosdieselillä olevia. Hieman pitempi huoltoväli ja halvemmat huollot. Hintaero ensimmäisten 2.4D/D5 ja TDI välillä kuitenkin monesti aika pieni.
Noissa vanhemmissa on vielä joitakin tosi köppöisellä varustelulla olevia. Manuaali-ilmastointiin ei kannata tyytyä vaan katsella sellainen yksilö, jossa on jo Volvon hyvä automaatti-ilmastointi. Vetoluistonesto puuttuu myös vanhemmista kulimallisista, kyllä se nyt jo uudenaikaisessa autossa saa olla. Polttoainekäyttöinen lämppäri on talven pakkasilla hyvä: puuttuu monista tuontirasseista, mutta Suomi-autoissa on ja yleensä myös ajastukset on asennettuna.
Esim. tässä liikkeestä D5 163hv.
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/5221884
Yksityiseltä 1. vuosimallin TDI. Kiire on - suostuiskohan tinkimään:
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/5298198
Kokoisekseen ja ikäsekseenhän nuo ovat pieniruokaisia autoja. Voisin kuvitella, että manuaalivaihteinen menisi selvästi alle 6 litran keskikulutuksella maantieajossa. Mulla oli V70 2.4D automaatilla ja se meni maantiellä vähimmillään vähän alle 6 l /100 km (tankkausten perusteella mitattua kulutusta), jos ei ollut moottoritieajoa. Koko kulutus kaikki ajot ja lisälämppärin käytöt mukaan luettuina oli pitkältä aikaväliltä (joku 50000 km) tankkausten mukaan laskettuna 7 l/100 km. Manuaalivaihteisella olisi varmasti jäänyt kutosella alkaviin.
-
Manuaalia Minäkin suosittelen ... kestää.
JOS ET ole vielä ostanut, niin ostaa D5 ... Mukavempi moottori ja kestää.
Testaa sit ardic ... ja ehdottamasti automaatti ilmastointi + alkup. cd-soitin + vakionopeudensäädin.
-
D5 on varmasti järkevin vaihtoehto noista S80 malleista. Jaksaa liikkuakkin suht pirtsakasti. :)
-
Ollaan vaihtamassa avovaimon kanssa fordia pois, ja auto pitäs saada tilalle. Aikani etsittyä (6kk) tuli löydettyä s80 d5 manuaali laatikolla ja automaatti ilmastoinnilla. Mitähän autosta kannattaisi katsella/kuunnella/ kysellä ettei suttapaskaa tule ostettua? Liikkeen mukaan ajettu n. 265tkm. Ja ilmeisesti myös ardic (vai mikä tässä on?) Löytyy.
Onko koukun asennus täälläseen kauheen kallista, osaan laittaa itsekin jos se on mahdollista? Kiikarissa on siis s60, s80 tai v70. Mieluiten d5, 2, 4t tai t5 ja manuaalina, mutta tommonen yksilö sattui löytymään.
-
Itsellä on -02 D5 automaattina, ostaessa pari vuotta sitten oli ajettu 452tkm ja nyt reilu 560tkm. hyvin toiminu ja originelli laatikkokin viälä
paikallaan ja hyvin toimii kun muistaa huoltaa. itse oon niin laiska ja mukavuuden haluinen että automaatti on suuri plussa.
-
Ei ollut puoli milliä kaukana kasikympissä ja alkuperäinen laatikko pelitti hyvin. Mukava ja iso autohan se on, sekä yksi hienoimmista Volvon sedaneista.
-
Moi!
Olisin ostamassa s80 d5 vuosimallin 2001 kulkupeliä, 280000km ajettuna niin osaisiko joku heittää niitä tarkastuskohtia joita kannattaisi autosta tarkemmin tutkia. Volvot on muuten jo varsin tuttuja mutta tuosta diisselistä ei ole käytännön kokemusta ja mallikin on minulle uusi.
Niinpä jos joku viitsisi vähän valoitella että onko jotain ioreilevia juttuja joista voipi päätellä että isompia ongelmia olisi tulossa. Auto ompi manuaali askilla.
Kiitos jo etukäteen!!!!