Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Mackie - 05.01.2013, 19:32:36
-
tämmönen lintta tulla tupsahti pihaan, tarkoitus oli olla "pikkulaitolla leimaan" mutta tietäähän sen kuinka hyvin tuo lausahus pitää paikkasa ;D
eipä sillä, ei vituta, eipä ollut kalliskaan.
-tarkoituksena on kursia kasaan jokseenkin järkevästi ja sitten pitää käyttöautona jonkun aikaa.
Jos noita syöpiä ei lasketa eikä sitä että jarrupääsylkky on entinen sun muita pikkuvikoja niin muutoin tämä on ihan hyvässä toiminta kunnossa.
tässä pari kuvaa ja video
(http://gallery.stupidfusion.com/random_pictures/1356783760216.jpg)(http://gallery.stupidfusion.com/random_pictures/1356783894640.jpg)
http://www.youtube.com/watch?v=fWqHTQYpr_w
täältä löytyy lisää kuvia mm purkamisesta ja ruosteesta.
http://gallery.stupidfusion.com/index.php?dir=./duett
-
Hetken tätä tuli kanssa ihmeteltyä nettiautossa.
Hyvä että kävit pelastamassa ton, kun ei noita ihan liikaa ole tarjolla. :)
Itsekkin juuri rakentamassa duettista käyttöautoa..
-
Hetken tätä tuli kanssa ihmeteltyä nettiautossa.
Hyvä että kävit pelastamassa ton, kun ei noita ihan liikaa ole tarjolla. :)
Itsekkin juuri rakentamassa duettista käyttöautoa..
Joo meni siinä itselläkin oma aikansa kun pähkäili että kyllä vai ei mutta kai se loppupeleissä sitten paljolti ratkas ettei ollu oikein muita tarjolla :D
Ja tietenkin se että tämä oli reilusti (n1000) alle seuraavan autoprojektin hankintabudjetin ja että saan kohtuu kuluin tehtyä siitä tieliikenne kuntosen (=voittoa myyntivaiheessa).
kyllähän se tuli vähän "onko tää nyt hyvä idea" olo kun ekaa kertaa traileri perässä reilun 300km päästä mentii sitä kattomaan ja se oli 1/3 renkaihen korkeudesta maan sisässä.
vieläkin tosin ihmettelen pohjan+rungon hyvää kuntoa, kevyt kerros massaa/maalia ja muuten melkein puhasta metallia.
-vaikka iskareista suojapellit pois olivat rapistuneetkin...
-
Pitääpä rupea seurailemaan.. ::)
-
Seurantaan vain :) Rakennahan vimosen päälle nätti :)
-
Tämä on kyllä hieno :) Onko nuo ympäri olevat ikkunat yleisiä? Itse oon aikasemmin nähnyt vaan pakettiautomallin Duettin.
Ja en sano että olisit tekemässä, mutta hartaasti toivon että tästä ei ikinä lasketa kattoa.
-
Tämä on kyllä hieno :) Onko nuo ympäri olevat ikkunat yleisiä? Itse oon aikasemmin nähnyt vaan pakettiautomallin Duettin.
Ja en sano että olisit tekemässä, mutta hartaasti toivon että tästä ei ikinä lasketa kattoa.
Taitaa nämä ikkunamallit olla tänäpäivänä huomattavasti umpimalleja yleisempä.
-
Joo noh käyttöpeliä tästä ensisijaisesti tosiaan väännetään (masokisti?) että ei pelkoa siitä että liian nätti pääsee tulemaan; -vaikkei tarkoituksena ole kylkiä sisäänkään potkia niin kuosi jonka auto tulee saamaan, tulee oleman sellainen jota ei tarvia joka kohdassa stressi perseessä varoa.
Autoa varmastikkin tullaan "modernisoimaan" käytännöllisyyden nimissä jonkin verran.
Eli voisin sanoa näissä merkeissä, ja sen että olen lähes parimetrinen heppu, niin kattoa ei lasketa eikä satavarmasti madalleta tonttiinkaan koska sitten jää mökkireissut ja hiekkatiet ajamatta.
Idea englanniksi; function, not form. ;)
Syksyn mittaa pyörähti projekti vaihtoehtoina myös pari kpl lähes museo kuntoista yksilöä jotka sitten suunnitellun projektin luonteen vuoksi myös sivuutin, tämä yksilö sopii suunnitelmiin paljon paremmin alkuperäisyyden puutteen vuoksi.
-Kehtaa ja uskaltaa paljon mieluummin jatkojalostaa (jonkun mielestä kai raiskata) kuin sellaista jota suorastaa olisi häpeä muutoin rakennella kuin entisöidä.
Ja tää ikkunamalli takapenkillä oli juurikin nimeomaan se joka oli hakusessa koska aikavarmasti autolla tullaan kyydihtemää muitakin perseitä kuin pelkästään omaani :)
Mutta tosiaan nämä nyt ovat vain alkuun tämmöisiä suunnitelmia ja alustavia ajatuksia eikä mitään ole lopullisesti lukkoon lyötykkään.
Ensviikonloppuna tulee taas lisää kuvia sun muuta materiaalia kun pääsee taas jatkamaan väsäämistä!
Näillä näkymin ja tietämin tässä menee pari kolme viikonloppua lisää ennenkuin uskaltaudun leimaa hakemaan :)
ps. kuvagallerian kakkossivulta löytyy ehdottomasti se pahin ruoste & vika kohta minkä korjausta saa kotvan pohtia että miten.
-
Kaverin vanha auto.. mielenkiintosta seurailla :)
-
Kaverin vanha auto.. mielenkiintosta seurailla :)
Pieni on maailma ja ilmeisesti harvat ovat duetit :D
Oliko tää siun kaveris se viimenen omistaja vai joku aikaisempi?
Ja projektiin sen verran päivitystä että etu vilkut oli runkoineen aikaslailla entiset mutta lähtipähän johdot helppoon irti kun oli vilkut aikalailla ruostuneet lampunkantoihin saakka... oudointa tässä se että vielä näky valoa kun testasin ;D
Saas nähä minkänäköset vilkut tulee tilalle, kustomointia kustomointia.
-
kustomointia kustomointia.
Mutta, jos noita valoja kustomoit niin pitääkö ne silloin ikäänkuin palauttaa alkuperäisiksi?
Käyttöautoksi oikein hyvä valinta. Itse olen jokusen vuoden tuskaillut näiden sähköautojen kanssa ja tuo Duettisi kyllä hakkaa sellaiset fiiliksellään mennen tullen.
O0 O0
-
lisää tätä taas luvassa.
(http://gallery.stupidfusion.com/duett/2013-01-10%2013.16.41.jpg)(http://gallery.stupidfusion.com/duett/2013-01-10%2013.17.09.jpg)
(http://gallery.stupidfusion.com/duett/2013-01-10%2013.15.56.jpg)(http://gallery.stupidfusion.com/duett/2013-01-10%2013.17.25.jpg)
(http://gallery.stupidfusion.com/duett/2013-01-10%2013.16.17.jpg)(http://gallery.stupidfusion.com/duett/2013-01-10%2013.17.42.jpg)
(http://gallery.stupidfusion.com/duett/2013-01-10%2013.17.51.jpg)(http://gallery.stupidfusion.com/duett/2013-01-10%2013.18.03.jpg)
Kyllä on niin ohkasessa & rapeassa kunnossa nuo loksut ja keskipala että en tiiä viskaanko tunkiolle ja hommaanko uudet vai vieläkö noita alkaa ehjäämään.
-Ja ovat muuten pahemmat mitä kuvat antaa ymmärtää.
Ei mitään hajua missä hinnoissa ehjähköt edes kulkee mutta toisaalta ei järin huvita ens kesään asti tätä tahkoa myöskään....
-
Takaloksut on näköjään saumoistaa myös läpimädät, saas nähä kauanko tätä jaksaa enää katella.
Meinaa vähän into hiipua kun koko ajan löytyy lisää ja lisää toinen toistaa laajempaa rapeeta kohtaa.
-
Jaa eiks se ollukkaan jarrurempalla leimalle niinkun ilmotuksessa oli? ;D
Älä nyt lannistu..
Näihin on onneks aika hyvin tarjolla vähän ruosteettomimpia osia.
-
Joo kyllä tää tästä, oonkin jo noista etupelleistä pistäny tutuille harrastelijoille tietoa että tarvetta ois ;)
Huomenna taas pitäs tulla hitsaustaitosempi kaveri kylään arvioimaan sitten lopullisesti pelastetaanko nuo nykyset vai ei, se saa sen lopullisen sanan sanoa siihen ;)
ja muutes, tuo pyöree poikkipalkki josta on se toinen pää murentunu matkan varrelle, saapiko sen korvata esim neliskanttisella vastaavalla vai liekkö korvaajan oltava tasantarkkaan samanlainen kun tuo nykynen?
Itellä ei ainakaan järki sano että miksipä ei, kanttipalkki olis huomattavasti helpompi hitsata tilalle.
-
Kuvista päätellen sanoisin, että etulokasuojat vaihtoon ja rungon etuosa + keulapala korjaten vaan.
Teitty jos jostain löydät parempikuntosen keulapalan, niin ilmanmuuta sekin uusiks.
-
Kuvista päätellen sanoisin, että etulokasuojat vaihtoon ja rungon etuosa + keulapala korjaten vaan.
Teitty jos jostain löydät parempikuntosen keulapalan, niin ilmanmuuta sekin uusiks.
Tulee ilmeisesti myöskin näin käymään, näillä näkymin :)
-Ovet saattaa mennä vaihtoon myös, 50/50 tsäänssit mikäli korjaus ei helpolla onnistu.
Ja nehän näyttävät tältä:
(http://gallery.stupidfusion.com/duett/2013-01-04%2016.43.18.jpg)
Tää on se parempi niistä kahdesta vielä kaiken lisäksi.
Tänään tuli duetti hiottua lähes kokonaan ulkoopäin, enpä löytänyt reikiä, muuta kuin mitä edellä jo mainittu.
Tippalistat kaikki saattaapi joutua sheivaamaan, useasta kohtaa puhki ja "kourun huippu" on revenny jokasesta auki ja kerää nestettä sisäänsä, aika haperoa.
Voi olla että koitetaan tinata tms kokoon ja hitsata ne reiät mutta jos siitä ei tule mitään niin lähtö niille tulee.
-
Projekti kansion kuvat päivitetty, kakkos ja kolmos sivuilla uutta materiaalia.
http://gallery.stupidfusion.com/index.php?dir=./duett
-
Pieni on maailma ja ilmeisesti harvat ovat duetit :D
Oliko tää siun kaveris se viimenen omistaja vai joku aikaisempi?
Se keneltä ostit.
-
Se keneltä ostit.
Jahas :D
Terkkuja hänelle ja surunvalittelut siitä etten oikein voinu tuota patinoitunutta maalipintaa säästää, oli nimittäin alunperin tarkotuksena... :D
Kittejä oli irtoillu aika korkialta ja piti päästä noihin rapeisiin kohtiin käsiksi, ei jääny oikein vaihtoehtoja :-[
-
Ihan kohtuukuntoiselta projektilta toi näyttää.Itselläki kaksi duettia työn alla.Multa vois löytyä parempikuntoisia keulapeltejä.
-
Ihan kohtuukuntoiselta projektilta toi näyttää.Itselläki kaksi duettia työn alla.Multa vois löytyä parempikuntoisia keulapeltejä.
Painetaas mieleen tämäkin :)
Ja yleisesti: sen verran projekti edennyt että nyt tuo laho vasen takapyöräkotelo on kokonaan takasin läjässä, vasen etulokari melkeen koossa paljon hitsailun ja pellinnaputtelun jälkeen sekä ovista ruosteet leikkailtu pois.
Uskon vakaasti että nuo ovet saa jotenkin parsittua takaisin kasaan kun noiden isojen ruosteiden lisäksi eivät loppujenlopuksi olleet tärkeimmät rakenteet ruostuneet poies.
-Jälki ei tule olemaan kaunista mutta saa niistä välttävät että kestävät hetken kasassa ennenkuin hankkii toiset.
-
Ilmottelethan sitten onko tarvetta nuille mun osille kun tiedät saako omistasi vielä kelpoiset, ei siinä muuten mutta osaa myydä jollekkin muulle jos on tarvis ::)
-
Ilmottelethan sitten onko tarvetta nuille mun osille kun tiedät saako omistasi vielä kelpoiset, ei siinä muuten mutta osaa myydä jollekkin muulle jos on tarvis ::)
Helkkari soikoo, unohtu sulle mainita kun on ollu niin perkeleen kiire viimesinä päivä... rehelliset pahottelut, oli tosiaankin mielessä ilmotella. :-[
Juu pistä vaan osat eteenpäin, vaihtu tää hitsauskaveri täällä ja uus oli tosiaan sitten sitä mieltä että kyllä nää parsitaan :)
-
seuraavat paskat ovat pois listalta eli valmiita, valitettavasti ei kuvia koska kuvanottolaitteen söi aasi (otti pilttuun reunalta leukojen väliin kun toiselle annoin leipää). ;D
-vasen etuloksu
-kaikki pohjan pienet reiät
-etupalkki
-vänkärin kylkikotelo
+siivottu, hiottu ja massailtu jalkotilat.
jälki on kyllä kestävää ja tiivistä mutta ulkonäöltään niin hirveetä että huonompata heikottaa, eikä vänkärin kylkikotelosta (oven alunen) tullu aivan alkuperäsen näkönen kun sen joutui kutakuinkin kokonaan vääntelemään pellistä uudelleen ;D
jälellä olevat ruostehommat:
-toinen etuloksu, etukulma alotettu
-molemmat ovet, korjauspalat mitattu ja leikkailtu mutta laittamatta
-keskikeulapalan reiät ja repeämät tekemättä
-pien reikä vasemman takavalon vieressä.
ostin muuten uudet vilkut tuohon (kaupan listasta katoin), lievää repeilemistä oli kun luin pakkausta.
norjaksi, saksaksi, ruottiksi, englanniksi, tanskaksi lukee että sisävalo.
suomeksi listassa vikana että VILKKU. :2funny:
tää homma ois jo varmaan ollu valmis tähän mennessä jos ei aina ilmaantus juuri sillon kaikkea muuta paskaa tehtäväksi kun autoo koitat koota :|