Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: pimiz - 06.01.2013, 12:27:07
-
Eli ihmettelin kun ohjaustehostimen mehut olivat johonkin hävinneet, ja löytyihän se vuotokohta, moottorin oikealla puolella moniurahihnan vieressä.
Mikähän tuo letku mahtaa olla ja miten tästä selvitään? Uudella letkulla varmaan, mutta mistähän näitä kannattaa etsiä? Entä miten vaihto, onnistuuko kotikonstein?
Ja mikähän tuo sen alla oleva öljyyn kastunut härveli on, ja tarviikohan tästä huolestua ??? Ja vielä tärkeimpänä kysymyksenä, uskaltaakohan tuolla ajaa ennen kuin vuoto on tukittu :-\
(http://i.imgur.com/BgqQm.jpg) (http://imgur.com/BgqQm)
(http://i.imgur.com/mqhGP.jpg) (http://imgur.com/mqhGP)
Kuvat klikkaamalla isommaksi...
-
Voisihan koittaa kiristää niitä letkuklemmareita, jos sellaiset on letkussa. Ainakin toisessa näyttäis olevan. Se laturi siinä vuodon alapuolella ei ainakaan paremmaksi tule öljykylvystä, joten vuoto tukkoon.
Jos letku on molemmista päistä klemmareilla kiinni, voisi helpoiten saada uuden tilalle hydrauliikkaliikkeestä.
Siis jos klemmareiden kiristys ei vuotoa lopeta. Eihän se ole ns. muotoletku se hydrauliikkaliikkeen letku, mutta varmasti (luulisin) nopeammin saatavilla ja halvempi, kuin Tiskiltä tilattu.
Tuo on paluupuolen letku, joten niin suurta painetta ei liene kuin painepuolella (se teräsputki), luulisin, jotta valuttaa tehostimen säiliön tyhjäksi kun irroittaa tuosta liitoksesta eli joku astia varuiksi alle.
Toi on nyt vaan mun tulkinta, joten vastuuvapaus klausuulin alla seisoskelen ;)
-
Jees, kiitoksia neuvoista. Kiristin ensiavuksi tuota klemmaria hiukan, toivottavasti auttaisi. Täytyy seurailla öljypinnan tasoa, jos vielä vuotaa niin varmaan on letkunvaihto edessä.
-
Ei ollut kiristäminen auttanut, vaan öljyä tihkuu vieläkin. Huomion kiinnitti ohjaustehostimen öljysäiliön yläpuoli, se näytti olevan myös öljyssä. Voiko säiliön korkkikin vuotaa? Nyt täytynee kuitenkin joka tapauksessa uusia tuo letku.
-
Jos nyt lähtisi siitä liikkeelle että puhdistat paikat, niin näkee vuotopaikan helpommin. Jarrunpuhdistusainetta tai liuotinpesua kehiin.
-
Jos nyt lähtisi siitä liikkeelle että puhdistat paikat, niin näkee vuotopaikan helpommin. Jarrunpuhdistusainetta tai liuotinpesua kehiin.
Siis tuon kuvassa näkyvän letkunko irrotan ja puhdistan sen liitoskohdan? Lorahtaakohan sieltä paljonkin öljyä ulos samalla...
-
Siis tuon kuvassa näkyvän letkunko irrotan ja puhdistan sen liitoskohdan? Lorahtaakohan sieltä paljonkin öljyä ulos samalla...
Älä mitään irroita vaan pese kaikki vuotanut öljy pois.
Sitten kun se taas vuotaa, niin näet mistä kastuu, kauan vuotanut öljy leviää laajalle alueelle ja tarkkaa vuotokohtaa on vaikea paikallistaa
-
Ok. Tuossa ylemmässä kuvassa näkyy vuotava öljytippa tuon klemmarin kohdalla. Eli liitoskohdassa ilmeisesti vuoto kuitenkin on.
-
Kuvista katsottuna äkkiä näyttäisi, että tuota letkua olisi mahdollista lyhentää tuon klemmarin verran...ajattelin vain ettei turhaan tarvitsisi uutta letkua ostaa ::)
Meinaan jos on klemmarin juuresta haljennut, niin siirtäisi vain klemmarin verran paikkaa letkussa, jos siis varaa on.
-
Kuvista katsottuna äkkiä näyttäisi, että tuota letkua olisi mahdollista lyhentää tuon klemmarin verran...ajattelin vain ettei turhaan tarvitsisi uutta letkua ostaa ::)
Meinaan jos on klemmarin juuresta haljennut, niin siirtäisi vain klemmarin verran paikkaa letkussa, jos siis varaa on.
Hyvä idea :) eipä tullut jostain syystä itselle mieleen :idiot2: täytyykin tarkastaa, onko varaa lyhentää pari senttiä.