Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: maidenisti - 06.01.2013, 22:37:17
-
Tuli tossa vaan mieleen et törmäsin jossainvaiheessa outoon nimeen rek.otteessa, lisäilmapulssi? mitä tämmönen vekotin volvossa tekee? (ilmeisesti joku saastelaite?) Ja onko sen olemassa ololla merkitystä tehoihin yms? ja seuraako ko. laitteen poistosta jotain ongelmia?
Selittäkää tietämättömälle 8)
-
Tunnetaan ehkä paremmin nimellä Pulsair. Takaiskuventtiilin läpi otetaan puhdasta ilmaa imupuolelta pakoputkeen, jossa lisähapen olisi tarkoitus polttaa palamatta jääneitä hiilivetyjä vielä lisää. Päästöjä siis tosiaan tarkoitus vähentää. Ei taida tehoihin vaikuttaa suuria, vaikka kyllähän tuo teoriassa vähentää pakokaasujen imeytymistä sylinteristä ulos.
Poistosta seuraa lähinnä se että pakokaasutestissä on vähemmän happea putkessa, leimainssillä kun on sillekin yläraja vaikka saasteesta ei sinänsä olekaan kyse.
Jos rekisteriotteessa lukee että sellainen on niin teoriassa se saatetaan vaatia autossa olevaksi, mutta eipä noita käytännössä taida kukaan konepellin alta ettiä.
-
okei, mutta jos laitteen ottaa pois käytöstä, sytyttääkö se ns. saastevalon koelautaan?
-
okei, mutta jos laitteen ottaa pois käytöstä, sytyttääkö se ns. saastevalon koelautaan?
Ei pitäisi sytyttää mutta tuo pulsair ei tosiaan vaikuta tehoihin oikeastaan mitenkään ja ei ole muutenkaan haitaksi joten sen irti repimiselle ei ole sen suhteen mitään perusteita.