Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Hissunkissu - 07.01.2013, 16:39:32
-
Löysin tämmöisen foorumin tänään ja päätin kysyä heti apuja. On tuommoinen 740 2,3-litraisella bensakoneella ja vm. 1991. Lämmityslaite on pyöreillä säätönamiskoilla ja vaijeritoiminen. Keskisuulakkeista tulee kyllä hyvinkin lämpöä ja alaskin mutta tuulilasille erittäin huonosti! Minnekään kojetaulun alle taikka hanskalokeron taaksekaan ei mielestäni mene yläpuhalluksella lämpöä. Onko tyyppivika näissä viimeisissä 740:ssä, kun ex.miniänkin autossa oli aikanaan sama juttu? Sen sijaan itsekin tullut oltua muutamia kertoja parissa vanhemmanmallisessa 740:ssä ja puhallukset ainakin niissä olleet tuulilasille aivan eri luokkaa!
-
Tammikuun alussa kyselin tämmoisen vanhan 740:n lämppärin toiminnasta tossa yllä. Odottelin, että joku sentään kommentoisi mutta taitaa olla jo liian vanha auto tälle foorumille?
-
höpö höpö uus autohan toi vielä on ;)kommentoidaan nytt vaikka ei ole varmaa tietoo . onko tosian vajjeri toiminen vaikka pyöreällä säätönapeilla ??? sitten multa menny jotain ohi noissa alipainekeskuksissa ollu vähän tällaista vikaa
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19118.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19118.0)
-
Aivan peruslämppäri vaijeritoiminen, pyöreät säätönupit, ei mitään alipainejuttuja, ei ilmastoinnin esivalmiuksia jne!
-
omaa 740 vaivaa hieman sama asia,tässä tapauksessa tuo puhallus teho on kyllä muuallekin heikko.ajattelin että pitää tarkistaa raitisilma suodatin,jos likainen niin vaihtaa uuteen ja katsoa että vaikuttaako puhallus tehoon.
-
Omassa autossa ei ole edes "minkään valtakunnan" tuloilmasuodatintakaan!
-
itellä oli -90 riisseli volvo ennen tota -92 mallista ja tossa -90 mallis oli lämpötilan saatö vaijjerilla ja sitte se mistä muutetaan ''puhallus suuntaa'' niin toimii alipaineella ja uskoisin kovasti että noissa vielä uudemmissa 740 sama juttu.
en ole törmännyt kyseiseen vikaan itsekkään mutta JOS se pelaa alipaineella niin ehdottomasti kannattaa käydä ne ~20 vuotta vanhat käpettyneet letkut läpi ensiksi ja sen jälkeen tutkimaan sitte niitä läppä systeemejä josta se alue muuttuu.
näin itse tekisin mutta jos jollakin tarkempaa tietoa niin ihmeessä tänne tietoa :)