Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: sajani - 09.01.2013, 17:27:45
-
ois tommonen pentan 250 lohko jossa valettuna R kirjain ,onko kuinka kestävä porausta ajatellen,vai onko Toi R lohko netti legendaa? ja mahtaako toi edes olla SE R
t jani
-
Kuvia kehiin kiitoslohkon imu ja pakopuolelta ! :)
Kanssa 1-pytyn kohdalla olevasta tasanteesta pystypinnasta johon "pistekirjoituksella" merkitty jotain olis kiva saada kuva, putsaa ekana vaikka porakoneteräsharjalla tai puukonterällä. Normilohkoissa lukee esim. B230FT ja sit sarjanumero, penta lohkossa esim B230M (8v) tai B232M (penta 16v)
Jos se on ns. r-lohko, 2 pytyn kohdalla lohkon imupuolella tai b230 tekstin lähellä pakopuolella pitäis olla valettuna koho r-kirjain, siinä missä normalisti on K,L tai M jne. Tosin itse en ole tällaista koskaan nähnyt.
Sit on esim tällaisia "r-lohkoja"
(http://i32.photobucket.com/albums/d45/Robnruth/AQ151CR.jpg)
Tämä on ihan normi tuotanto B230FT lohko, jossa vaan uudempi vuosileima.
Se "oikea" r-lohko on ns. penta käyttöön tarkoitettu alunperin, tehty 100kpl, muutama koemoottori, ei koskaan tuotannossa. Virigurut ostanu ruotsissa tehtaalta loput veke ennen koneistusta. Kestävät kuulemma 103mm porauksen. Mutta nämä ovat sit luku erikseen.
-
Juurikin kuvan kaltainen R valettuna.kestääkö 97 porauksen pitkällä iskulla,ilman betonointia?
-
Juurikin kuvan kaltainen R valettuna.kestääkö 97 porauksen pitkällä iskulla,ilman betonointia?
Ei ainakaan turbokäytössä kovin pitkälle pääse ilman betoneita. Vaparikäytössä taitaa vielä kestää.
-
Juurikin kuvan kaltainen R valettuna.kestääkö 97 porauksen pitkällä iskulla,ilman betonointia?
Jos turbokonetta rakennat, ni poraa mahdollisimman vähän, mielellään ei ollenkaan, ahtopaine korvaa kuutiot, etenkin jos vielä pitkäiskua teet, niin niistä muutamistakymmenistä lisäkuutioista ei ole turbossa samaa hyötyä.
Vapari sit erikseen, siinä 97mm voi kestää, mutta hajonneita on raportoitu. Kyllä turbollakin voi kestää, mut ei mitään 1bar+ hommeleita.
Ja kuten sanottua, varman päälle otat jos poraat mahdollisimman vähän.
-
Ei ainakaan turbokäytössä kovin pitkälle pääse ilman betoneita. Vaparikäytössä taitaa vielä kestää.
Niin no, mikähän tänään mahtaa olla "kovin pitkälle"...? Kaikenhan tietysti saa rikki mutta saattaa sillä päästä yllättävänkin pitkälle jos tietää mitä tekee.
-
Niin no, mikähän tänään mahtaa olla "kovin pitkälle"...? Kaikenhan tietysti saa rikki mutta saattaa sillä päästä yllättävänkin pitkälle jos tietää mitä tekee.
Ainakin tämän viikon 2bar ahdot on kovin pitkällä.
-
R lohko ei ole taru. Jos joku OIKEESTI tarvii sellasta meiltä löytyy 3L evo kone oikealla R lohkolla
-
kiitos vastauksista.vapari käyttöön tulossa,tietää tilata pumppuauton pihaan jos poraa 97mm ;) piip,piip,piip