Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jarnoh - 09.01.2013, 23:29:50
-
Jos 850 Volvossa on aikaisemmin ollut nelipulttilaippa pakosarjan ja katin välissä niin käykö siihen purkuautosta otettu pakosarja ja katti jossa kiinnitys toisiinsa on sellaisilla jousilla ja kahdella pultilla. Olisin siis vaihtamassa pakosarjaa ja kattia kumpaakin yhtäaikaa. Kumpaakin liitosta esiintyy 10 venttiilisessä mallissa ilmeisesti.
-
Itse vaihdoin katin kun oli erilainen laippa vaihtomoottorissa.
Pitäisi käydä uudemmat vanhempaan.
-
Onko kenelläkään kuvaa tästä 2-pulttikiinnityksestä. Tilasin Wetteriltä ne jouset ja tiivisteen, mutta en oikein ymmärrä miltä lopullinen liitos näyttää? Joku sanoi että on vaikea tehdä se tiiviiksi?
-
Jatketaan yksinpuhelua. Taisi sittenkin tulla vääränlainen pakosarja purkaamolta kun nykyisessä on sellainen joku putkilähtö vänkärin puoleisella sivulla heti moottorin jälkeen mutta tässä uudessa ei ole. Saankohan sopimaan osia ollenkaan
-
Jos siinä sivussa ei ole mitään tulppaa niin tuki se jollain kuumuutta kestävällä. esim: hitsaamalla...
-
Nyt selvisi. Se pakosarjasta lähtevä putkihan on EGR putki joka menee imusarjaan. Tälle ei ole paikkaa minulla olevassa ``uudessa`` pakosarjassa. Voiko EGR putken tukkia ilman suuria haittavaikutuksia?