Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: kepe - 10.01.2013, 12:04:28

Otsikko: Ohjauskulmat (kiinteä takapää)
Kirjoitti: kepe - 10.01.2013, 12:04:28
Onko joku säätänyt aurausta autosta jossa on kiinteä taka-akseli. Mulla on 945 jossa takana toinen puoli aurauksella ja toinen harituksella. Onko mitään mahdollisuutta säätää?
Otsikko: Vs: Ohjauskulmat (kiinteä takapää)
Kirjoitti: Jule - 10.01.2013, 13:12:42
Uusia puslat.
Otsikko: Vs: Ohjauskulmat (kiinteä takapää)
Kirjoitti: sfrhkki - 10.01.2013, 14:33:44
 :) yht´äkkiä ajatellen siis taka-akseli vinossa?
 ::)
Otsikko: Vs: Ohjauskulmat (kiinteä takapää)
Kirjoitti: kepe - 10.01.2013, 17:36:18
Kyllä se siltä vaikuttaa et vinossa on, mutta saisko sitä jotenki kammettuu suoraks? Pitää koittaa jotain sit ku saa auton nosturille.
Otsikko: Vs: Ohjauskulmat (kiinteä takapää)
Kirjoitti: Huikkoster - 10.01.2013, 18:01:38
Siinä on joko puslat niin loppu että pääsee kääntymään tai sitten saanut joskus kovan iskun joka vääntänyt sen vinoon. Mitään säätöjä ei ole.
Otsikko: Vs: Ohjauskulmat (kiinteä takapää)
Kirjoitti: pikatraktori - 10.01.2013, 20:15:37
Tällainen jäykällä taka-akselilla varustettu vekotin vaatii aika paljon heittoa että sen huomaa ajossa. Ohjausta siinä joutuu kääntämään virheen korjaamiseksi, muuten "männöö männikköön". Eli taka-akseli määrää aina sen suunnan ja auto kulkee kuten pystykorvainen koira - kylki edellä  ;D
Otsikko: Vs: Ohjauskulmat (kiinteä takapää)
Kirjoitti: hevonen - 10.01.2013, 22:43:08
Tuossa ylempänä Huikkoster kirjoitti oleellisen.
Jos se on turbomalli, niinkuin oletan FK, niin voi olla puslat vaan väsyneet.
No, ei tuo FK sen tehokkaampi ole kuin 230F, ehkä vääntää paremmin ja sehän riittää...