Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: leinojp - 21.02.2011, 18:04:57
-
Autossahan on h4 polttimot ajovaloissa. Liekö kytkentöjä muutettu kun pitkille vaihdettaessa h4:sten lyhyet sammuu mutta pitkät ei syty vaan sen sijaan syttyy lisäpitkät...? Valoille menevät johdotukset kyllä näyttävät alkuperäisiltä mutta jokin tässä ei täsmää.
-
Autossahan on h4 polttimot ajovaloissa. Liekö kytkentöjä muutettu kun pitkille vaihdettaessa h4:sten lyhyet sammuu mutta pitkät ei syty vaan sen sijaan syttyy lisäpitkät...? Valoille menevät johdotukset kyllä näyttävät alkuperäisiltä mutta jokin tässä ei täsmää.
Olikos ne polttimoiden pitkät langat kunnossa?
Lisäpitkäthän piti erikseen laittaa päälle, ei voi muistaa kun ei ole tarvinnut.
Onko siinä sittern ollut edellisen omistajan toimesta lisävalaistusta ja niille kytkennät, konehuoneesa releitä tms. joista voisi repiä #30 nastan johtoja irti?
-
Polttimot on ok. Lisäpitkille ei ole erillistä kytkintäkään, eikä puskurissa tai maskissa näy merkkejä lisävaloista. Releet löytyy keskikonsolista vänkärin puolelta mutta niitä en ole vielä sen syvällisemmin tutkinut kun ei ole sähkökuvia käytettävissä. Mistähän ne löytäisi... Autohan on vm -91 ja kone 3.0 24v.
-
Juniku meinasi itse asennettuja releitä. Minkälaiset lisäpitkät siinä on?
-
Lisäpitkät on H3 polttimolla ajovalojen vieressä ylhäällä ja niiden alapuolella sumut. Saman lasin alla siis kaikki. Luulisi valojen olevan alkuperäiset?
-
Juniku meinasi itse asennettuja releitä. Minkälaiset lisäpitkät siinä on?
Unohatte että kyseisessä autossa on samat valot kuin 940:ssä, elikkä umpiossa on H4 ajovalot jossa on pitkät että lyhyet, H3 lisäpitkät että vielä H3 sumuvalot. Kaikki siis samassa umpiossa :)
-
Saman valaisinrungon sisältähän ne löytyy. Ylimääräisiä releitä en konehuoneesta löytänyt. Siellä on kaksi 50A relettä kuskinpuoleisen iskarinpään lähellä, ilmeisen alkuperäisiä ja akun vieressä tuulettimen rele.
-
Lisäpitkäthän piti erikseen laittaa päälle, ei voi muistaa kun ei ole tarvinnut.
Jos ja ilmeisesti kun valot ovat samanlaiset kuin 940 niin lisäpitkät menee automaattisesti pitkien kanssa päälle eikä niille ole erillistä kytkintä.
Mahtaako sulakkeissa olla vikaa? Releessä kärki/kärjet palanu? Ajovalokytkin oikeassa asennossa? ;) Molemmat kyllä pitäis syttyä, oli kytkin 0- tai valot päällä-asennossa.
-
Jos ja ilmeisesti kun valot ovat samanlaiset kuin 940 niin lisäpitkät menee automaattisesti pitkien kanssa päälle eikä niille ole erillistä kytkintä.
Mahtaako sulakkeissa olla vikaa? Releessä kärki/kärjet palanu? Ajovalokytkin oikeassa asennossa? ;) Molemmat kyllä pitäis syttyä, oli kytkin 0- tai valot päällä-asennossa.
No perhana ;D
Oisko ne sitte ollu sumarit joita muistelin...
-
Relettä epäilen kun sulakkeetkin on ehjät mutta kuten mainitsin, en ole vielä kuin katsonut niiden sijainnin. Minkähän kirjaimen takana valot lienee? Yksittäisiä releitä on B, C, F, M, D4 ja L sekä kaksoisrele A E. Tupla voisi ollakin valorele?
-
No perhana ;D
Oisko ne sitte ollu sumarit joita muistelin...
Voi olla että on menny puurot ja vellit sekasin. ;D
-
Umpion sisällä on irroteltu joku piuha, pitkien sähköt tulee yhtä johtoa pitkin umpiolle asti. Eikun tauslevy irti ja metsästämään se irrallaan oleva H4-pitkän johto.
-
Sieltähän se löytyi, eli vika oli johdossa. Oli jäänyt joskus asennustöissä puristuksiin ja hiertynyt poikki. Kiitos tiedoista.