Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: ride - 14.01.2013, 08:04:55
-
Minulla on 460 1.8i vm.-96 yksipisteruiskulla. Auto on pelannut tähän asti tosi upeasti, mutta tänä syksynä on ongelmia ollut tarpeeksi. kylmänä moottori toimii tyhjäkäynnillä hyvin, mutta, kun lämpiää, niin ei tahdo pysyä tyhjäkäynnillä. Kun pysähtyy valoihin niin sammuu, kun laittaa kytkinpolkimen pohjaan. autoon on vaihdettu imuilman lämpötilan tunnistin ja puola+sytytysyksikkö. Havaitsin sellaisen seikan, että kun antaa kierroksia n.2000:n ja irroittaa jalan kaasupolkimelta niin laskee tyhjäkäynnille nätisti, mutta kun nostaa kierrokset yli 3000:n ja sitten irroittaaa jalan kaasupolkimelta niin kierrokset tulevat nopeasti alas ja moottori sammuu. Autolla on ajettu vain 170.000 km:iä.Mikä mahtaa olla syynä moiseen(kaasuläpän säädinkö rikki?).
-
tarkistappa ettei missään irtonaisia/ katkenneita alipaineletkuja.
eläähän tuhjäkäyntimoottori, eli kun kädellä antaa kaasua suoraan kaasuläpällä ja päästää irti, pitäs sen solenoidi tyyppisen säätäjän liikkua siinä kyljessä.
(http://images.gasgoo.com/MiMgIzc5NTk5MzEwMA--/auto-part-brand-new-idle-air-control-valve-0132008602-90531999-for-opel-vw.jpg)
tämmöinen mötikkä
-
paljon makso tuo imuilman lämpötilan tunnistin? ja mistä ostit sen? itsekkin pitäisi ostaa kyseinen osa. koska johto hankautunut siitä mutikan päästä melkein poikki. mutta sitten asiaan. itsekkin epäilisin tuota tyhjäkäynti moottoria itselläni oli saman tyyppinen ongelma niin korjaantui tyhjäkäyntimoorrotin vaihdolla. ajossa kun vaihteella jarrutin ja lopuksi painoin kytkimen pohjaan niin auto melkein sammui. ja kannattaa tarkistaa nuo kaikki alipaineletkut että ne on ehjiä..
-
Voi olla myös imusarjantiiviste sökö. Vastaava vika oli taannoin samalla koneella olevassa autossa ja siinä oli pistemäinen vuoto imusarjan tiivisteessä ykkössylinterin (jakopäästä katsoen, ei ranskalainen ykkönen) kohdalla, minkä sai pilottia ruiskimalla selville. Vuodosta johtuen oli polttanut ykkössylinterin imuventtiilin.
-
omasta 440 (1.7l) lähti vastaavat ongelmat pois kun vaihtoi tulpat, tulpanjohdot ja pyörijän ja putsaamalla hei jakajaa!