Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: supersepe - 14.01.2013, 19:34:40
-
Sellaista olisin ekaksi kysynyt, että millä vanhat ohjurinkumit saa parahiten pois. Onko ainut keino vain rauhallisesti kaivaa jollain pikku meisselillä
No sitten että noin suurin piirtein miten paljon venttiilissä uutena on sivuttain klappia vai onko yhtä jamakka reijässään kuin hyd nostajat-
Voiko ääritilanteessa vanhan venttiilin tilalle ostaa uuden ja porakoneella tahnan kanssa muokata sopivaksi ;) .
Mitenkäs kannen koneistuksessa venttiilin ohjurit saadaan tiekemmiksi.
Niin juu ja mitenkäs tuo venttiilin hyd nostaja todellisuudessa toimii, onko se osa jossain määrin irralline mihin nokka ottaa kiinni tai miten.
-
Venttiileissä on hieman "klappia", eli keikkuvat ohjurissa. Oikea määrä onkin sitten? Jossainhan sekin varmasti lukee.
Uusi venttiili pitäisi koneistaa sopivaksi istukkaan, läppäys on ikäänkuin viimeistelyhionta.
Ohjurinkumit lähtevät varmaankin juuri pikkuhiljaa kaivelemalla, ehjänä tuskin ei. Uusiokäyttö on joka tapauksessa nou nou jos sitä ajattelit. :)
Ohjurit vaihtoon, toki uusi venttiilikin voi muuttaa tilanteen. Kärrää koko kansi koneistamolle ja anna niiden arvioida työtarve, siellä osaavat sanoa mitä menee uusiksi. Jos ajoon meinaa niin ei kannata tehdä mitään pikavirityksiä.
Nostajaa en ole ko. moottorissa pitänyt käsissä mutta se on oma irrallinen osa joka on nokan ja venttiilin välissä. Moottoriöljy "paineistaa" sen jolloin välys poistuu. Joko kuppimainen tai sylinterin mallinen osa.